تبیان، دستیار زندگی
آقای میرسلیم را به عنوان نامزد مشخص خود اعلام کردیم و انتخاب ما قطعی است و در کنار او یک شورای مشورتی ریاست جمهوری داریم که «تیم کاندیدا» نیستند، بلکه مشاوران انتخابات ریاست جمهوری هستند و همچنین ذخیره های ما برای انتخابات در این مجموعه شورا محسوب می شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه خبر از انتخابات

آقای میرسلیم را به عنوان نامزد مشخص خود اعلام کردیم و انتخاب ما قطعی است و در کنار او یک شورای مشورتی ریاست جمهوری داریم که «تیم کاندیدا» نیستند، بلکه مشاوران انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و همچنین ذخیره‌های ما برای انتخابات در این مجموعه شورا محسوب می‌شوند.

بخش سیاست تبیان

چه خبر از انتخابات

با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در زیر به برخی از این اخبار می پردازیم.

انتخاب میرسلیم به عنوان کاندیدای موتلفه قطعی است

اسدالله بادامچیان، گفت: آقای میرسلیم را به عنوان نامزد مشخص خود اعلام کردیم و انتخاب ما قطعی است و در کنار او یک شورای مشورتی ریاست جمهوری داریم که «تیم کاندیدا» نیستند، بلکه مشاوران انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و همچنین ذخیره‌های ما برای انتخابات در این مجموعه شورا محسوب می‌شوند.

عضوشورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری هم نامزد دارد و هم ذخیره که اگر مساله‌ای به وجود آمد، ما ذخیره فردی خود را داشته باشیم .

او در پاسخ به اینکه آیا موتلفه ذیل مجموعه جبهه مردمی در انتخابات فعالیت می‌کند، بیان کرد: موتلفه از جبهه مردمی و هر حرکتی که به وحدت و یکپارچگی ملی و مردمی منجر شود، استقبال می‌کند. بنابراین از این حرکت جبهه مردمی هم استقبال کردیم.

قرار شده که در ترکیب لیست انتخابات اصلاح‌طلبان برای پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا 30 درصد از لیست را بانوان، 30 درصد دیگر جوانان و 40 درصد باقیمانده را اعضای فعال شورای شهر فعلی تشکیل دهند اما هنوز این ترکیب نهایی نشده است.

بادامچیان افزود: به اعضا و مسئولان حزب موتلفه در سراسر کشور ابلاغ کردیم که با جبهه مردمی همراهی کنند اما برای اینکه با هم یکی شویم باید کمی جلوتر برویم و برنامه‌ها مشخص شود تا تصمیم بگیریم.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه ممکن است موتلفه با «جمنا»(جبهه مردمی نیروهای انقلاب) به توافق نرسد، گفت: این مربوط به آینده است در حال حاضر از حرکت جبهه مردمی استقبال کردیم و امیدواریم که بتواند همه نیروها را با هم منسجم کند و به وحدت برسد.

بادامچیان در مورد اینکه آیا جبهه پایداری اعلام همراهی با اصولگرایان در انتخابات داشته است، بیان کرد: موتلفه مذاکره‌ای با جبهه پایداری نداشته است و مواضع پایداری را باید از خود آنها بپرسید.

حمایت رسمی «جبهه پیروان» از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

در ادامه حمایت احزاب،گروه‌ها و تشکلهای انقلابی از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، جبهه پیروان خط امام و رهبری حمایت بی قید و شرط خود از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: جبهه پیروان خط امام و رهبری که از جریان‌های ریشه‌دار و دیرپا در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور است، تشکل‌های مختلفی از جمله احزاب و گروه‌هایی همچون حزب موتلفه اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار، جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی کارمندان، جامعه اسلامی کارگران، جامعه اسلامی فرهنگیان، جمعیت پیروان زینب سلام الله علیه، جامعه جوانان متحد اسلامی، جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی، جامعه فاطمیون، جامعه اسلامی ورزشکاران و... را شامل می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه تاکید شده: جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن ارج نهادن به حمایت و همدلی این همراهان همیشگی انقلاب و نظام اسلامی، دیگر احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های انقلابی و اقشار و صنوف مختلف را دعوت به همراهی و همسویی با این جبهه کرده و تعهد می‌نماید تمامی هم خود را مصروف وحدت و انسجام نیروهای انقلاب،خدمت به مردم و حل مشکلات کشور کند.

هم‌اکنون 18 گروه و تشکل سیاسی شامل حزب مؤتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی دانشجویان، جامعهٔ اسلامی دانشگاهیان، جامعهٔ اسلامی پزشکان، جامعهٔ اسلامی کارمندان، جامعهٔ اسلامی کارگران، جامعهٔ اسلامی فرهنگیان، جامعه اسلامی ورزشکاران، جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس، جامعه زینب، جامعهٔ پیروان زینب، اتحادیه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازاریان، کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان شبه‌قاره هند، تشکل فاطمیون، جمعیت اسلامی فرهنگیان، جامعهٔ اسلامی جوانان و جامعه جوانان متحد اسلامی عضو این جبهه هستند.

رسولی: داوطلبان انتخابات شوراها تخصص و تجربه مدیریت شهری داشته باشند

حسن رسولی درباره شرایطی که برای نامزدهای انتخابات شوراها مورد نیاز است اظهار کرد: کسانی که بنای ثبت نام و شرکت در انتخابات و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا دارند قبل از تصمیم گیری برای حضور، به نقش، جایگاه و وظایف این نهاد مدنی و نحوه برنامه ریزی و سیاستگذاری این پارلمان شهری توجه کنند.

وی در ادامه افزود: انتخابات پارلمان مجلس در مقایسه با انتخابات مجلس شورای اسلامی قبل از آنکه تحت تاثیر مولفه های سیاسی باشد، از سوابق، تجارب، تحصیلات و میزان آشنایی با اصول، مبانی و رمز و رازهای مدیریت شهری تاثیر پذیری دارد. چالش های مدیریت شهری در شهرهای مختلف متفاوت است. در کلان شهرها مسائلی از قبیل حمل و نقل، تنگناهای زیست محیطی، مشکلات اجتماعی و فرهنگی، مسائل مربوط به معماری و شهرسازی جزء چالش های اصلی است و کسانی که قصد ورود به این انتخابات را دارند باید بپذیرند که به جای یک نهاد سیاسی به عضویت یک نهاد مدنی و شهری در می آیند و باید مسئولیت های پیچیده و تخصصی بر عهده گیرند.

باتوجه به اینکه احتمال دارد تعداد اعضای شورای شهر تهران از 30 به 21 کاهش یابد بعید می‌دانم که بتوانیم با یک لیست در پنجمین دور انتخابات شورای شهر شرکت کنیم.

این عضو بنیاد باران تاکید کرد:‌به هر میزان که قابلیت پاسخگویی به نیازهای مدیریت شهری و تجربه و تخصص اعضای شورای شهر بیشتر باشد، امکان تاثیرگذاری آنان بیشتر می‌شود. شورای شهر قبل از آنکه یک نهاد سیاسی باشد یک نهاد خدماتی، عمرانی، اجتماعی و مدیریتی است و داوطلبان حضور در این نهاد در کنار شرایط عمومی احراز صلاحیت باید متوجه جایگاه و نقش این نهاد و ویژگی های لازم فردی برای حضور در شورا باشند.

رسولی با بیان اینکه داوطلبان انتخابات شوراها قبل از ثبت نام از خود بپرسند در کدام از بخش های مدیریت شهری صاحب نظر هستند و می‌توانند به نیازهای شهری پاسخ بگویند تصریح کرد: اگر آن‌ها پاسخ قانع کننده ای یافتند، ثبت نام آن‌ها توجیه دارد ولی اگر در هیچ کدام از این بخش ها این افراد زمینه لازم را نداشته باشند، هم وقت خود را تلف می‌کنند وهم مشکلی از مشکلات مردم را کم نمی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین وظایف کار گروه برنامه ریزی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، ا حصاء علمی و تخصصی همین ویژگی ها برای نامزد هاست. این نکات قبل از آنکه قابل توجیه به دیگران باشد، مورد توجه اصلاح‌طلبان قرار دارد.

معرفی 500 فعال اصلاح‌طلبان به شورای سیاست‌گذاری

500 فعال اصلاح‌طلب متشکل از برخی نمایندگان سابق مجلس، اعضای شورای مرکزی احزاب و تشکل‌های سیاسی برای قرار گرفتن در لیست شورای شهر اصلاح‌طلبان خود را به شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان معرفی کردند.

یک فعال اصلاح‌طلب در همین زمینه اظهار داشت: باتوجه به اینکه احتمال دارد تعداد اعضای شورای شهر تهران از 30 به 21 کاهش یابد بعید می‌دانم که بتوانیم با یک لیست در پنجمین دور انتخابات شورای شهر شرکت کنیم.

وی افزود: قرار شده که در ترکیب لیست انتخابات اصلاح‌طلبان برای پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا 30 درصد از لیست را بانوان، 30 درصد دیگر جوانان و 40 درصد باقیمانده را اعضای فعال شورای شهر فعلی تشکیل دهند اما هنوز این ترکیب نهایی نشده است.


منبع :تابناک