تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امسال 6 درصد درآمدهای کشور از محل گردشگری خارجی حاصل شده است ، از پیش بینی 10 درصدی این درآمد، برای سال 96 خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حصول 6درصد درآمد ایران در سال 95  از گردشگری خارجی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه امسال 6 درصد درآمدهای کشور از محل گردشگری خارجی حاصل شده است ، از پیش بینی 10 درصدی این درآمد، برای سال 96 خبر داد.

بخش گردشگری تبیان

حصول 6درصد درآمد ایران در سال 95  از گردشگری خارجی

به گزارش تبیان از ایرنا؛ زهرا احمدی پور افزود: دولت طی 3 سال گذشته برای برگرداندن کشور به مقصد گردشگری خارجی و احیای این جایگاه تلاش جدی کرده است.

وی با بیان اینکه ایران به طور طبیعی جذابیت های زیادی برای گردشگران خارجی دارد تصریح کرد: تاکنون فعالیت های زیادی در قالب تبلیغات بازار گردشگری برای جذب گردشگران خارجی به کشور انجام شده وتلاشهای بین المللی خوبی نیز برای برگرداندن اقلام تاریخی خارج شده از کشور به موزه های کشور انجام شده است.

احمدی پور گفت: دولت همه تلاش خود را برای تحقق چشم انداز گردشگری 20میلیون نفری جذب گردشگردر افق 1404با ایجاد فرصت های لازم برای کمک به بخش خصوصی ، ترغیب سرمایه گذارن و حمایت های دولتی انجام می دهد.

وی با تاکید بر عزم دولت برای تقویت زیرساخت گردشگری استان خراسان شمالی افزود:اولین هتل چهار استان خراسان شمالی 21 بهمن به مناسبت دهه افتتاح شد و دومین هتل 4ستاره این استان در نیز سال 97 به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تقویت و حمایت از صنایع دستی کشور گفت:ایجاد فرصت حضور درنمایشگاه های ملی و بین المللی برای عرضه محصولات صنایع دستی، کسب نورآوری ها، تقویت خلاقیت هنرمندان، ایجاد بازارچه های محلی و استانی در این راستا انجام شده است.

دولت همه تلاش خود را برای تحقق چشم انداز گردشگری 20میلیون نفری جذب گردشگردر افق 1404با ایجاد فرصت های لازم برای کمک به بخش خصوصی ، ترغیب سرمایه گذاران و حمایت های دولتی انجام می دهد.

احمدی پور گفت: برای رونق صنایع دستی باید آن را از کالای لوکس بودن خارج ووارد چرخه زندگی مردم کنیم تابا افزایش تولید شاهد رونق اقتصادی این صنعت شویم.

وی از رسانه ها خواست تا در ترویج استفاده از صنایع دستی در زندگی مردم کمک کنند.

وی با بیان اینکه راه اندازی 2بازارچه بین المللی درخارج کشور با رایزنی های انجام شده در یک و نیم سال گذشته به ثمر نشسته است گفت: سومین بازارچه بین المللی در آستانه راه اندازی است.

به گفته وی، راه اندازی بازارچه ها داخلی و ایجاد خانه صنایع دستی استان ها از دیگر اقدامات دراین حوزه است.

احمدی پور افزود: این سازمان اعتبار مشخصی برای کمک به ایجاد بازارچه در بخش های مختلف کشور تخصیص می دهد.

اجرای طرح سرباز صنعت

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از انعقاد تفاهم نامه ای با دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای اجرای طرح سرباز صنعت خبرداد و افزود: در این طرح بین آموزش های جدید دانشگاهی و هنرهای سنتی پیوند برقرارمی شود.

احمدی پور گفت :در این طرح فارغ التحصیلان رشته هنر برای انجام خدمت سربازی خود به کارگاه های صنایع دستی معرفی می شوند که این تعامل بین هنر سنتی و آموزش مدرن به فعال تر شدن این چرخه کمک می کند و جوانان نیز با بازار کار اشنا شده و اقتصاد محلی فعال تر می شود.

در این طرح فارغ التحصیلان رشته هنر برای انجام خدمت سربازی خود به کارگاه های صنایع دستی معرفی می شوند که این تعامل بین هنر سنتی و آموزش مدرن به فعال تر شدن این چرخه کمک می کند و جوانان نیز با بازار کار اشنا شده و اقتصاد محلی فعال تر می شود.

وی افزود: عزم دولت بر این است که با استفاده ازصنایع دستی ، زمینه توسعه پایدار رابرای روستاها ایجاد کندواین مساله به مهاجرت معکوس روستاها بیانجامد.

به گزارش ایرنا رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و معاونان این سازمان در سفری 3 روزه به خراسان شمالی در افتتاح طرح های عمرانی و تولیدی و گردشگری خراسان شمالی شرکت کرد.

استان 941هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده که 567 اثر تاریخی آن درفهرست آثار ملی ثبت شده است دارد که از این میزان 469 اثر تاریخی، ابنیه و محوطه تپه ،42 اثر طبیعی و 56 اثر ناملموس است.


منبع : ایرنا