تبیان، دستیار زندگی
روسری از مهمترین لباس های خانم های ایرانیست که هم در مهمانی ها و هم در کوچه و خیابان، استفاده می شود، پس باید برای انتخاب آن نهایت دقت و ظرافت صورت گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای انتخاب روسری مناسب

روسری از مهمترین لباس های خانم های ایرانیست که هم در مهمانی ها و هم در کوچه و خیابان، استفاده می شود، پس باید برای انتخاب آن نهایت دقت و ظرافت صورت گیرد.

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

راهنمای انتخاب روسری مناسب

بهتر است رنگ روسری را با مانتو و یا لباستان ست کنید، می توانید از کمترین و دورترین نقطه ی همرنگ در مانتو و روسری برای ست کردن استفاده کنید، انتخاب طرح های بته جقه ای که طرحی اصیلی و زیباست، می تواند اصالت و زیبایی را تواما برایتان به ارمغان بیاورد. در خیلی از مهمانی ها هم می توانید از ترکیب شال و روسری برای حجاب بهتر و هماهنگی بیشتر استفاده کنید.

باید گفت خانم‌هایی که رنگ پوست روشنی دارند نباید از روسری و شال‌هایی که خیلی روشن هستند، استفاده کنند. کرمی، لیمویی، آبی آسمانی و سبز روشن ازجمله رنگ روسری‌هایی هستند که به ‌تنهایی بی ‌روح هستند و وقتی با پوست روشن شما ترکیب بشوند جذابیت شما را کم خواهند کرد. اما روسری نارنجی، زرشکی، قهوه‌ای و یشمی را با خیال راحت می توانید استفاده کنید چون شما را زیباتر خواهند کرد.

اما اگر خانم‌هایی با پوست تیره و برنزه دنبال روسری هستند که به رنگ چهره شان بنشیند، نباید سراغ توناژ کدر مثل دودی، بنفش تیره و قهوه‌ای بروند. چون این روسری‌ها سبب می‌شوند صورت شما بیش از اندازه تیره به نظر برسد.

بیشتر خانم‌ها مشکی را برای روسری انتخاب می‌کنند چون تصور می‌کنند با هر لباسی که دارند ست می‌شود و به صورت هم می‌آید. ولی این کار اشتباه است. چون این کار چهره  شما را تکراری می‌کند و حتی برای خودتان خسته کننده می‌شود.

فرم صورت و انتخاب روسری

می توانید از سنجاق و یا از گیره های روسری برای سفت و محکم نگه داشتن آن استفاده کنید، هم موهایتان بیرون نمی آید و هم از جلو و عقب رفتن روسری جلوگیری می شود، پزشکان معتقدند، دستکاری زیاد روسری و جلو و عقب بردن آن می تواند باعث ریزش موی جلوی سر شود.

مثلثی ها چانه بپوشانند

در صورت مثلثی چون عرض چانه خیلی کم است و چانه نوک تیز است و در عوض پیشانی عریض است، شما باید عرض پیشانی را کم کنید تا با چانه متناسب شود. روسری و شال را طوری سر کنید که گوشه های پیشانی تان پوشیده شود. می توانید تیزی چانه را با روسری و شال بگیرید به این صورت که شال و روسری را طوری ببندید که قسمت پایین چانه پوشیده شود.

صورت مستطیلی

شال ها بهترین گزینه برای صورت های مستطیلی شکل است. شما می توانید با شال گوشه ها صورت تان را گرد کنید. شال و روسری هایی که طرح های چهارگوش دارند انتخاب نکنید. با انواع هدبند و اکسسوری زیر روسری صورت خود را کوتاه  تر کنید. از هدبند یا دستمال سرهای تیره انتخاب کنید. روسری و شال خود را به صورت گرد ببندید. برای این کار حتما کناره های روسری و شالت تان را تو بزنید تا گونه هایتان مشخص شود. از مدل هایی که در پشت بسته می شوند انتخاب نکنید. روسری و شال هایی با پارچه های نرم و لخت انتخاب کنید.

صورت های چهار گوش

چون در این صورت های مربع، چانه و فک حالت چهارگوش دارد شما باید این لبه ها را به روسری و شال گرد نشان دهید. شال ها بهترین گزینه برای صورت های مربعی شکل است. شما می توانید با شال گوشه های مربعی صورت تان را گرد کنید. شال و روسری هایی که طرح های چهارگوش دارند و همچنین مدل هایی که از پشت بسته می شوند انتخاب نکنید. شال هایی با جنس های نرم و لَخت به درد افرادی می خورند که صورت های مربع شکل دارند.

صورت های بـیـضـی

⁠⁠اگر صورت شما بیضی است، بیشتر مدل ها برایتان مناسب است. می توانید شال و روسری خود را به دلخواه ببندید اما اگر فکر می کنید صورتتان کشیده است، بهتر است هدبند یا دستمال سر، زیر روسری یا شال بپوشید و کناره های آنها را تو بزنید تا گونه ها مشخص تر شوند.

صورت گرد

در صورت های گرد پیشانی عریض و کوتاه است. شما باید با روسری و شال عرض پیشانی را کمتر و در عوض بلندتر نشان دهید. از هدبند یا دستمال سر می توانید استفاده کنید اما نباید بیشتر از 4/1 پیشانی را بگیرید. به هیچ وجه کاری نکنید که ارتفاع پیشانی کم شود. برای بلندتر نشان دادن پیشانی از هدبندهایی که رنگ روشن دارند استفاده کنید و روسری و شال خود را تیره تر و به صورت مستطیلی سر کنید. کناره های شال و روسری را به هیچ وجه تا نزنید. از پارچه های محکم و حالت دار استفاده کنید تا به صورت شما شکل بدهد.

در پایان باید گفت می توانید از سنجاق و یا از گیره های روسری برای سفت و محکم نگه داشتن آن استفاده کنید، هم موهایتان بیرون نمی آید و هم از جلو و عقب رفتن روسری جلوگیری می شود، پزشکان معتقدند، دستکاری زیاد روسری و جلو و عقب بردن آن می تواند باعث ریزش موی جلوی سر شود.


منابع: چی بپوشم، برترین ها، پرشین پرشیا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.