تبیان، دستیار زندگی
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن جواب یاوه گویی های آمریکا را دادند، بر وحدت کلمه در جامعه تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردم در 22 بهمن جواب یاوه گویی‌های آمریکا را دادند

مردم در 22 بهمن جواب یاوه گویی‌های آمریکا را دادند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن جواب یاوه گویی های آمریکا را دادند، بر وحدت کلمه در جامعه تاکید کرد.

به گزارش تبیان به نقل ازخبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران که مصادف با 22 بهمن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با تبریک این روز خجسته، از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه مردم با حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن جواب یاوه گویی های آمریکا را دادند، افزود: 22 بهمن یعنی انقلاب اسلامی دو اساس داشت، یک اساس آن امام بود و اساس دوم مردم هستند که با فداکاری خاص خود و وحدت کلمه، انقلاب را به پیروزی رساندند.

دو آفت تهدید کننده وحدت کلمه در جامعه

امام جمعه موقت تهران در ادامه اهمیت وحدت کلمه و وحدت ملی را یادآور شد و با برشمردن دو آفت برای آن از منظر قرآن، گفت: آفت اول برای وحدت ملی اختلاف رهبری و آفت دوم اختلاف سلیقه ها، هوا و هوس ها است که باید به سبب اهمیت حفظ انقلاب اسلامی، اختلاف ها را کنار گذاشت.

وی با اشاره به نقش وحدت کلمه در جامعه امروز، اظهار داشت: اگر نظر و قضاوت دنیا را نسبت به جمهوری اسلامی ایران بررسی کنیم، می بینیم که اگرچه رییس جمهوری ورود مردم هفت کشور به ویژه ایران را به کشورش لغو می کند، اما بحث آمریکا و اسرائیل ایران نیست بلکه ستیز با اسلام است.

آیت الله امامی کاشانی معنای منع ورود مردم عراق، سوریه، سومالی، لیبی و یمن به آمریکا را دشمنی با اسلام خواند و تصریح کرد: اگر بگوییم ما با آمریکا نمی سازیم عراق که می ساخت؛ بنابراین مفهوم اسلام مطرح نیست بلکه حقیقت اسلام است که امام راحل اعلام کرد و دنیا متوجه چیستی آن شد.

مردم با هر فکر و سلیقه ای راه امام را بروند

وی اظهار داشت: اسلام به مسلمان اقتدار می دهد، هم اقتدار دارد، هم مستقل و عزیز است و سرنوشت خود را خود پای صندوق های انتخابات، تعیین می کند و اقتصاد و ثروت کشور دست خود مردم است، اما اینها می خواهند ثروت کشورها را به دست بگیرند و مردم را هرگونه که بخواهند تربیت کنند.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: سیاستمداران آمریکا به همه دروغ می گویند، داعش و مانند آنها را تربیت می کنند و بعد می گویند ما دشمن تروریست هستیم، مردم عراق و سوریه را بمباران می کنیم و بعد می گویند می خواستند داعشی ها را بمباران کنند و این همه جنایت پشت سر جنایت انجام می دهند.

آیت الله امامی کاشانی بر دشمن شناسی و درس گرفتن از عملکرد امام و پیروی از رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و افزود: همانطور که ملت آن زمان از امام پیروی کردن، امروز هم که رهبری راه امام را ادامه می دهد باید همان راه را با همان کسر و انکسارهایی که در وجود، فکر و سلیقه داریم، با وحدت کلمه طی کنیم.

امام خمینی مصداق توکل بر خدا

وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به اهمیت توکل در زندگی، از امام خمینی (ره) به عنوان مصداق توکل نام برد و توکل را به وکالت دادن به خدا و وکیل کردن خدا معنا کرد و در ادامه به بررسی بخشی از سخنان حضرت امام درباره حصر آبادان پرداخت.

وی افزود: امام خمینی (ره) بر مبنای توکل بر خدا، بر شکستن حصر آبادان تأکید داشتند و ای کاش ما هم در زندگی، پشت میز، کارهای اداری و اجرایی و تقنینی و قضایی توکل داشتیم و در قانون گذاری و رفتن به مجلس، در دولت و کارهای اجرایی، وزارت، مدیریت و بدنه اجرا، خدا را می دیدیم.

آیت الله امامی کاشانی  با بیان اینکه اگر خدا را همانطور که امام راحل دید ببینیم، آخرت خود را تأمین کرده ایم، بر توکل به خدا در زندگی با همسر، فرزندان، بستگان، حقوق مردم، زندگی و جامعه تأکید کرد و گفت: انسانی که به خدا توکل کند و برای خدا قدم بردارد، پیروز است.

منبع: خبر گزاری رسا