تبیان، دستیار زندگی
آقاباقری از اجرای طرح«پیام آوران حقوقی» در مساجد شهرستان اراک خبر داد و گفت: این طرح در راستای آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم در حوزه حقوقی با حضور وکلا و کارشناسان حقوقی اجرایی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای طرح«پیام آوران حقوقی» در مساجد اراک

آقاباقری از اجرای طرح«پیام آوران حقوقی» در مساجد شهرستان اراک خبر داد و گفت: این طرح در راستای آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم در حوزه حقوقی با حضور وکلا و کارشناسان حقوقی اجرایی می شود.

بخش حقوق تبیان

جرای طرح«پیام آوران حقوقی»

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضای خبرگزاری میزان، مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی از اجرای طرح«پیام آوران حقوقی» در سطح مساجد شهرستان اراک خبر داد و گفت: این طرح  در راستای آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم در حوزه حقوقی با حضور وکلا و کارشناسان حقوقی اجرایی می شود.

وی زمان شروع اولین جلسه طرح پیام آوران حقوقی را از روز  16 بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: این طرح در  مرحله نخست در6 مسجد اراک در روزهای متوالی با توجه به ظرفیت و استقبال شهروندان انجام خواهد شد.

آقاباقری بابیان اینکه برای هریک از مساجد حداقل دودوره طرح پیام آوران حقوقی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به اقبال و درخواست عموم این دوره در تعداد بیشتر انجام می شود.

وی رشد و ارتقای فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه ،ارتقای فرهنگ قانون گرایی ،زمینه سازی برای تحکیم بنیان خانواده ،توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش ،ارتقای مهارتهای حل اختلاف و میانجی گری و دسترسی آسان و رایگان به کارشناسان را از اهداف طرح بر شمرد.

آقاباقری خاطرنشان کرد: گاهی مردم به دلیل عدم آگاهی از حقوق اولیه خود  با مشکل مواجه می شوند که با اجرای چنین طرحی باعث می شود تا از ورود پرونده ها به دادگستری کاسته شود.

وی در پایان باابراز امیدواری از اجرای این طرح در سال آینده، تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در سطح شهر اراک در مساجد اجرایی شده که پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

آقاباقری تصریح کرد: در قدم های بعدی حضور کارشناسان حقوقی در سطح نماز جمعه های استان، مدارس و دانشگاهها برنامه ریزی شده است.


منبع: میزان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .