تبیان، دستیار زندگی
معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی قطارهای گردشگری در راستای سیاست های دولت یازدهم برای توسعه گردشگری خبر داد. از فروردین ماه سال 1396 دو قطار گردشگری تهران - شمال ( شیرگاه ) و اندیمشک - تنگ پنج راه اندازی می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی دو قطار گردشگری در مسیرهای شمال و جنوب کشور

معاون مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی قطارهای گردشگری در راستای سیاست های دولت یازدهم برای توسعه گردشگری خبر داد. از فروردین ماه سال 1396 دو قطار گردشگری تهران - شمال ( شیرگاه ) و اندیمشک - تنگ‌ پنج راه اندازی می شود.

بخش گردشگری تبیان

راه اندازی دو قطار گردشگری در مسیرهای شمال و جنوب کشور

به گزارش تبیان از ایرنا؛ «میرحسن موسوی» روز چهارشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو قطار قرار است گردشگران را در شمال و جنوب کشور در مسیرهای تعیین شده جابجا کنند.

وی بیان کرد:‌ در دو سال گذشته تعداد 11 رام قطار بین‌المللی گردشگری از خارج وارد ایران شد و گردشگران خارجی از مراکز تاریخی، فرهنگی و زیارتی شهرهای تبریز، شیراز، اصفهان، زنجان، مشهد، یزد، تهران بازدید کردند.

موسوی با بیان اینکه در سال های اخیر 14 رام قطار داخلی گردشگری در سه مقصد شمال، شیراز و مشهد راه‌اندازی شده است، گفت: راه‌اندازی قطارهای گردشگری در مسیرهای محتلف از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران است و سرمایه‌ گذاران می‌توانند با استفاده از مشوق های راه‌آهن، قطارهای گردشگری را در مسیرهای محتلف راه‌اندازی کنند.

معاون مسافری شرکت راه آهن افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده قطار اندیمشک – تنگ ‌پنج در 14 نقطه دیدنی و آثار تاریخی این مسیر متوقف می‌ شود تا کارشناسان گردشگری محله‌های زیارتی و تفریحی را برای مسافران معرفی ‌کنند و این قطار بعدازظهر همان روز از تنگ‌ پنج به اندیمشک باز می‌‌گردد.

برای راه اندازی این دو قطار گردشگری در کشور از دو رام ریل باس جدید استفاده خواهد شد و چون این قطارها برای سفرهای یک روزه برنامه ریزی شده است نیاز به جای خواب نیز ندارند.

موسوی افزود: دومین قطار گردشگری قرار است بهار و تابستان هر سال در شمال کشور فعالیت کند و براساس برنامه فصلی این قطار در مسیر تهران - شمال (شیرگاه) گردشگران را جابه جا خواهد کرد و متقاضیان می توانند بلیت این قطارها را از آژانس‌ها و مراکز فروش بلیت تهیه کنند.

معاون مسافری راه‌آهن یادآورشد: برای راه اندازی این دو قطار گردشگری در کشور از دو رام ریل باس جدید استفاده خواهد شد و چون این قطارها برای سفرهای یک روزه برنامه ریزی شده است نیاز به جای خواب نیز ندارند.

موسوی افزود: هزینه سفر با این قطارها برای راه آهن بیشتر از قیمت بلیت آن است، به عنوان مثال هزینه بلیت قطار گردشگری اندیمشک - تنگ ‌پنج برای هر مسافر با احتساب پذیرایی ناهار و عصرانه بین 500 تا 600 هزار ریال خواهد بود در حالی هزینه آن برای راه آهن بیشتر از این رقم است.

وی با بیان اینکه قرار است روزانه یک رام قطار در این مسیرها تردد کند، گفت:  براساس برنامه قرار است، قطار گردشگری برنامه‌ای اندیمشک - تنگ‌ پنج اول فروردین 1396 و قطار گردشگری تهران - شمال در پایان فروردین 1396 کار خود را در این مسیرها آغاز کنند.


منبع : ایرنا