تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد، استعمارگری روزافزون رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی ها با توجه به تصویب قوانین جدید برای ادامه نامشروع شهرک سازی ها در کرانه باختری، به الحاق دو فاکتوی این اراضی منجر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد اولاند و عباس از قانون جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی

رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد، استعمارگری روزافزون رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی‌ها با توجه به تصویب قوانین جدید برای ادامه نامشروع شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، به الحاق دو فاکتوی این اراضی منجر خواهد شد.

بخش سیاست تبیان
صهیونیست

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن انتقاد از قانون جدید شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، به خبرنگاران گفت: معتقدم اسرائیل باید این قانون را مورد بازبینی قرار دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: استعمارگری گسترده اسرائیل در اراضی فلسطینی‌ها اقدامی است که می‌تواند به الحاق این اراضی منجر شود.

اولاند تصریح کرد، مصوبه جدید پارلمان رژیم صهیونیستی راه را برای ضمیمه کردن سرزمین‌های اشغالی به اسرائیل باز می‌کند و باید در مورد آن تجدید نظر شود.

در همین حال، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مصوبه جدید کنست را حمله به مردم فلسطین دانست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که قانون جدید مصوب کنست رژیم صهیونیستی جواز سرقت اراضی شخصی فلسطینیان به منظور احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین و توسعه شهرک‌های موجود را صادر می‌کند و به صورت غیرقانونی، به شهرک‌سازی ها در سراسر اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین از جمله بخش شرقی قدس مشروعیت می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین (وفا)، محمود عباس خاطرنشان کرد که مقامات فلسطینی به تحرکات خود در دادگاه‌های بین‌المللی به منظور حمایت از موجودیت و بقای فلسطینیان در سرزمین خود ادامه خواهند داد.

وی بیانیه‌های اخیر دولت صهیونیستی درباره احداث هزاران واحد مسکونی در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین را نوعی تجاوز به ملت فلسطین دانست و تاکید کرد که مقامات فلسطینی در تمامی محافل بین‌المللی مخالفت خود با این بیانیه‌ها را اعلام خواهند کرد.

عباس از جامعه بین‌المللی خواست به اجرای قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت کمک کند. وی افزود: جداسازی اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ فلسطین از جمله قدس با اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی که در قطعنامه مذکور هم به آن اشاره شده است، ضروری است و ما نباید اجازه نهادینه شدن نظام تبعیض نژادی را بدهیم؛ چرا که این مساله ما را وارد دور باطل درگیری‌ها کرده و از تحقق صلح مورد نظر دور خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره خطرات انتقال احتمالی سفارت هر کشوری به قدس تصریح کرد: از نظر ما، قدس پایتخت فلسطین است و ما خواهان حضور آزادانه اتباع تمامی ادیان آسمانی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام در آن هستیم و از سوی دیگر، بر لزوم رعایت قواعد حقوق بین‌الملل و توافقنامه‌های امضا شده از جمله کنوانسیون‌های ژنو مبنی بر عدم تغییر هویت، چهره و ترکیب جمعیتی این شهر و عدم تعرض به اماکن مقدس مسیحی و اسلامی آن تاکید داریم.

وی همچنین دعوت دولت انگلیس از بنیامین نتانیاهو برای حضور در جشن‌های صدمین سالروز صدور بالفور در سال ۱۹۱۷ را محکوم کرد و از دولت این کشور خواست از ملت فلسطین به خاطر تخریب‌ها و آوارگی این ملت معذرت‌خواهی کرده و در راستای عمل به توصیه مجلس عوام انگلیس، در سال ۲۰۱۴ کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

محمود عباس درباره کنفرانس پاریس هم بر موارد ذکر شده در بیانیه این کنفرانس در قبال اهمیت حفظ راهکار تشکیل دو کشور، توقف شهرک‌سازی ها بر اساس قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت، پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ تاکنون، تشکیل دو کشور و همزیستی آنها در کنار هم در کمال امنیت و صلح و با رعایت حسن همجواری و رعایت مرزهایمورد توافق در ژوئیه سال ۱۹۶۷ تأکید کرد.

وی همچنین بر مسائل ذکر شده در بیانیه پایان این کنفرانس در زمینه تشکیل مجموعه پیگری بین‌المللی به منظور کمک به طرفین برای دستیابی به صلح طی سال ۲۰۱۷ تاکید کرد و گفت: ما به عنوان کشور فلسطین آماده همکاری با فرانسه برای اجرای موارد مطرح شده در این کنفرانس بین‌المللی و پیاده کردن مفاد بیانیه پایانی آن هستیم.

عباس در پایان از رئیس‌جمهوری، دولت و ملت فرانسه به خاطر اشکال مختلف حمایت مادی و معنوی صادقانه‌شان از ملت فلسطین تشکر و قدردانی و بر ایستادگی فلسطین در کنار فرانسه و حمایت از تلاش‌های پاریس و جامعه بین‌المللی در زمینه مبارزه با تروریسم و خشونت که طرف فلسطینی نیز اشکال مختلف آن را محکوم کرده است، تأکید کرد.


منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .