تبیان، دستیار زندگی

علل بی حسی بدن

بی‌حسی بدن می‌تواند در اثر علل مختلفی اتفاق بیفتد، برای مثال نشستن طولانی مدت در یک وضعیت خاص. اما همیشه دلیل آن این قدر پیش پا افتاده نیست. اگر سوزن سوزن شدن و بی‌حسی بدن شما را اذیت می‌کند، ممکن است یکی از شرایط زیر مقصر آن باشند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب حکیمی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بی‌حسی دست و پا، سوزن سوزن شدن، بی‌حسی بدن، گزگز دست،

سیستم ایمنی به اشتباه به  بدن‌تان حمله کرده است

اولین علائم سندرم گیلن باره اغلب ضعف و سوزن سوزن شدن اندام ها است. این احساس می‌تواند به سرعت گسترش یافته و سرانجام بی‌حسی تمام بدن‌تان را در بر بگیرد. این ضعف می‌تواند موجب سختی راه رفتن، دشواری بلع مواد غذایی و کنترل مثانه و یا روده شود. این بیماری همچنین می‌تواند باعث تسریع ضربان قلب، تغییر فشار خون و اشکال در تنفس گردد.

پزشکان دقیقا نمی دانند که چه چیزی سبب بروز این بیماری می‌شود که در آن سیستم ایمنی بدن، اعصاب را مورد حمله قرار می دهد. اما بسیاری از افراد دچار عفونت تنفسی یا آنفلوآنزای معده ( یا التهاب معده که به دلایل باکتریایی، ویروسی و یا مسمومیت ایجاد می‌شود) دچار آن می‌شوند.

به یک بیماری مخوف دچار هستید

جذام یک بیماری مخوف در تمدن‌های باستانی بود و امروزه هم آن را می‌بینیم. نشانه‌های این بیماری علاوه بر بی‌حسی بدن شامل: رشد پوست و ضایعات، گرانولومای دستگاه عصبی و درد و ضعف عضلانی است. اگر این عفونت باکتریایی بدون درمان رها شود، آسیب‌های دائمی را به دنبال دارد.

بیماری شارکوت ماری توث یک بیماری ارثی است و باعث آسیب‌های عصبی و ضعف عضلات می‌شود. علائم بیماری در ابتدا معمولا خود را در پاها نشان می‌دهند، اما در نهایت ممکن است دست‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهند

 

ویتامین ب 12 کافی دریافت نمی‌کنید

بدن ما برای ساخت گلبول‌های قرمز به این ویتامین نیاز دارد. گیاهخواران در معرض خطر کمبود B12 هستند. اگر آنها حتما باید از مکمل ویتامینB12  استفاده کنند. کمبود ویتامینB12  می‌تواند با بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن دست‌ها و پاها همراه شود. همچنین می‌تواند با سختی تفکر، از دست دادن حافظه، ضعف و خستگی، کم خونی، ورم زبان، دشواری حفظ تعادل و یا حتی توهم خود را نشان دهد.

 

شما جهش ژنی دارید

بیماری شارکوت ماری توث یک بیماری ارثی است و باعث آسیب‌های عصبی و همچنین ضعف عضلات می‌شود. علائم بیماری در ابتدا معمولا خود را در پاها نشان می‌دهند، اما در نهایت ممکن است دست و بازوها را نیز تحت تاثیر قرار دهند. ناهنجاری‌های پا مانند  انگشت چکشی پا و قوس بالا نیز رایج است.

افرادی که این بیماری را به ارث می برند، جهش‌های ژنتیکی دارند که به اعصاب انتهایی و یا لایه‌های محافظ اطراف عصب‎ها آسیب می‌رساند. این شرایط ارتباط مغز با سایر بخش‌های بدن را دچار مشکل می کند. 

این بدان معناست که ممکن است برخی از عضلات پا، پیام مغز جهت انقباض را دریافت نکنند. بنابراین احتمال افتادن و زمین خوردن بالا می رود. همچنین ممکن است مغز پیام‌های درد را از پاها دریافت نکند، بنابراین به عنوان مثال اگر شما یک تاول در پا داشته باشید، ممکن است بدون این که متوجه آن شوید، چرک کند.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.