تبیان، دستیار زندگی
رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس هدف از تشکیل این فراکسیون را رفع خلاءهای قانونی و چگونگی حمایت قانونی از فعالان رسانه ای معرفی کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت قانونی از فعالان رسانه‌‌ای و روابط‌عمومی‌ها

رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس هدف از تشکیل این فراکسیون را رفع خلاءهای قانونی و چگونگی حمایت قانونی از فعالان رسانه‌ای معرفی کرد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

زهرا سعیدی

به گزارش  روابط عمومی، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و رئیس فراکسیون روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس شورای اسلامی،   درباره اهداف این فراکسیون، اظهار داشت: این فراکسیون با هدف افزایش کارآمدی و کم کردن فاصله حرفه‌ای رسانه‌های ایران با جهان، حمایت قانونی از فعالان رسانه‌‌ای و روابط‌عمومی‌ها و رسیدگی به مطالبات جامعه روابط عمومی و ارتباطات تشکیل شده است.

وی یکی دیگر از وظایف فراکسیون روابط عمومی و ارتباطات مجلس را رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و درخواست‌های آن‌ها عنوان کرد و افزود: این فراکسیون همچنین جلساتی با فعالان و نهادهای مدنی و فعال این حوزه برگزار خواهد کرد تا از کمبودهای قانونی و نیازهای آن‌ها اطلاع پیدا کرده و با ارائه "طرح" به مجلس، مشکلات‌ آنها را برطرف کند؛ در واقع به منظور تقویت روابط‌عمومی‌ها در سطح کشور خلاءهای قانونی بررسی می‌شوند.

نماینده مردم مبارکه درمجلس شورای اسلامی افزایش کارآمدی و کم کردن فاصله حرفه‌ای رسانه‌های ایران با جهان و چگونگی حمایت قانونی از فعالان رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها را باید از دیگر اهداف تشکیل این فراکسیون خواند.

سعیدی همچنین بیان کرد: در دنیای امروز رسانه‌ها نقش اصلی در دستیابی کشورها به اهداف کشورشان به ویژه فرهنگ‌سازی و تاثیرگذاری بر جوامع دیگر در فضاهای بین‌المللی دارند لذا باید این فضا را شناخت و در ادامه با برنامه‌ریزی و نگاه علمی در جهت رسیدن به اهداف از آن استفاده مفید کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در شرایط فعلی باید سواد رسانه‌ای را به هوش و شعور رسانه‌ای تبدیل کرد، گفت: فراکسیون قصد فعالیت در حوزه سیاستگذاری و قانون‌گذاری نه به صورت سطحی بلکه ریشه‌ای روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها دارد و امید است این فراکسیون به‌عنوان یک فراکسیون میان فراکسیونی در مجلس فعال شود، در واقع ارتباطی میان فراکسیون‌های مجلس ایجاد کند.

رییس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس در خاتمه از انتخاب اعضاء هیات رییسه فراکسیون متبوع خود نیز خبر داد و تصریح کرد: از سوی رییس فراکسیون محمدرضا پارسیان از فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه به عنوان مشاور عالی فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس انتخاب شد .