تبیان، دستیار زندگی
رئیس مجلس عوام انگلیس ضمن اعلام مخالفت با سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در پارلمان این کشور در جریان سفرش به انگلیس گفت با نژادپرستی و جنسیت گرایی رئیس جمهوری آمریکا مخالف است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مخالفت رئیس مجلس عوام انگلیس با سخنرانی ترامپ در مجلس

رئیس مجلس عوام انگلیس ضمن اعلام مخالفت با سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در پارلمان این کشور در جریان سفرش به انگلیس گفت با نژادپرستی و جنسیت گرایی رئیس جمهوری آمریکا مخالف است.

بخش سیاست تبیان
راشاتودی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، جان برکو، رئیس مجلس عوام انگلیس در بیانیه‌ای به نمایندگان پارلمان گفت که دعوت از ترامپ برای ایراد سخنرانی در پارلمان درست نیست.

وی ادامه داد: حتی پیش از مطرح شدن ممنوعیت ورود شهروندانی از هفت کشور مسلمان به آمریکا، من خودم مخالف سرسخت سخنرانی ترامپ در وستمینستر بودم. پس از مطرح شدن این مساله نیز من باز هم مخالف سخنرانی او در پارلمان هستم. ما به ارتباطاتمان با آمریکا ارزش می‌نهیم. اگر یک بازدید و سفر رسمی و دولتی صورت گیرد، ربطی به رئیس پارلمان ندارد. اما از آنجا که قرار است بازدید و سخنرانی ترامپ در مجلس عوام صورت گیرد این مساله مهم است و من هم رئیس مجلس هستم لذا به دلیل رویکرد نژادپرستانه و جنسیت گرایی ترامپ با این سخنرانی مخالفم. حمایت ما از برابری در مقابل قانون و استقلال سیستم قضایی یکی از ملاحظات در مجلس عوام است.

اینکه ترامپ در پارلمان انگلیس سخنرانی کند یا نه، محل بحث و مناظره قرار گرفته است. رئیس مجلس عوام انگلیس گفته که به عنوان یکی از سه فرد مهم در مجلس اجازه نمی‌دهد تا این دعوت از ترامپ برای ایراد سخنرانی صورت گیرد.

این اظهارنظرها از سوی رئیس مجلس عوام انگلیس پس از دعوت ترزا می، نخست وزیر این کشور از ترامپ برای سفر رسمی به انگلیس صورت گرفته است. ترزا می گفته که ترامپ پیش از پایان سال جاری میلادی به انگلیس می‌آید. این دعوت اعتراضات گسترده مردمی را هم به دنبال داشت و قرار است انگلیسی‌ها همرمان با سفر ترامپ به لندن بزرگترین تظاهرات اعتراضی را برگزار کنند.

بسیاری از سیاستمداران انگلیسی چون جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر گفته‌اند که این بازدید و سفر باید لغو شود تا زمانیکه ترامپ دستور اجرایی‌اش را درباره لغو سفر شهروندان از هفت کشور مسلمان باطل کند.

در جریان اعتراضات به این دستور، حدود ۴۰ هزار تن در لندن دست به راهپیمایی زده و ۸ / ۱ میلیون تن هم طوماری را علیه این سفر امضا کردند.

گزارش شده که ترامپ خودش تمایل چندانی برای سخنرانی در مجلس عوام ندارد و بیشتر به دنبال شرکت در مراسم‌هایی است که در جریان این سفر برگزار می‌شود.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .