تبیان، دستیار زندگی
در این هفته به ویتامین ها و املاح جوانی، سرطان پوست، تسکین درد با سیر، عدس و چای ضدآرتریت، هل در طب سنتی، گزنه و لیموترش برای مقابله با کمخونی، سالادی انرژی زا با نخود و انار، کیوتن و جوانی و ... پرداختیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شنبه تا پنجشنبه ی تغذیه ای

در این هفته به ویتامین ها و املاح جوانی، سرطان پوست، تسکین درد با سیر، عدس و چای ضدآرتریت، هل در طب سنتی، گزنه و لیموترش برای مقابله با کمخونی، سالادی انرژی زا با نخود و انار، کیوتن و جوانی و ... پرداختیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

تغذیه

7 خطا در حین استفاده از مایکروویو 

درست است که کار کردن با این وسیله ساده است اما اکثر افراد اشتباهاتی در حین به کارگیری از آن مرتکب می شوند که برای سلامتی مشکل ساز است. در این مطلب به این اشتباهات ویژه می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

ویتامین ها و املاح زیبایی

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل مانع از چاقی می شود. علاوه بر این مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی نیز پوست را زیبا، ناخن ها را محکم، دندان‌ها و لثه ها را مقاوم و درخشندگی موها را افزایش می دهد.

گزنه و لیموترش برای مقابله با کم خونی + روش تهیه

کم خونی علائمی مانند خستگی، ریزش موها یا تپش قلب ایجاد می کند. بنابراین مهم است که قبل از ایجاد مشکلات بیشتر این بیماری کنترل شود. در این مطلب کمی بیشتر با این بیماری و یک درمان قدیمی با گزنه و لیموترش صحبت می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

خواص هِل در طب سنتی

مصرف هل مخصوصاً در فصل‌های سرد برای افرادی که دچار دردهایی در ناحیه زیر دنده چپ می‌شوند، بسیار خوب است. هِل انرژی‌ها را در بدن افزایش می‌دهد و نشاط و شادمانی افراد را زیاد می‌کند، مصرف هِل در این دنیای پُر سر و صدا و اضطراب امروزی، توان مقابله با مشکلات را افزایش می‌دهد.

سالادی انرژی زا با نخود و انار + روش تهیه 

اگر عادت دارید که صرفاً از کاهو یا انواع پاستاها برای تهیه سالاد استفاده کنید الآن وقت آن رسیده است که کمی تغییر ایجاد کنید و با مواد غذایی متفاوتی اقدام به تهیه سالاد کنید.

کلم بروکسل: ضدسرطان

بروکسل کلم های کوچکی هستند که دارای ارزش غذایی بالایی می باشند و برای سلامتی مفید هستند. این کلم نیز که به خانواده کلم ها تعلق دارد مانند بروکلی و دیگر اعضای خانواده حاوی ترکیباتی است که از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند.

گیاهان در خدمت پیشگیری از سرطان پوست

علاوه بر اجتناب از در معرض خورشید قرار گرفتن، برخی گیاهان نیز برای پیشگیری از سرطان پوست مؤثر هستند. در این مطلب به معرفی این گیاهان مفید می پردازیم. لطفاً با ما همراه باشید.

4 واقعیت در خصوص گوشت های دودی و نمک سود

با وجود اینکه گوشت های دودی و حتی سوسیس و کالباس شاید طعم خوشمزه ای داشته باشند اما این مواد غذایی خطرناک هستند. بنابراین تا حدامکان باید مصرف آن‌ها کاهش یافته و حتی از برنامه غذایی حذف شوند.

مواد غذایی برای جذب کوآنزیم Q10: منبع جوانی

احتمالاً با مکمل های Q10 آشنایی دارید. باید بدانید که کوآنزیم Q10 در مواد غذایی تازه بخصوص در سبزیجات نیز وجود دارد. این ترکیبات مفید را منبع جوانی و شادابی می دانند.

عدس و چای سبز: دو سلاح ضدآرتریت 

گنجاندن مواد مغذی ضدآرتریت (ضدالتهاب مفصل) به رژیم غذایی روزانه کار سختی نیست چون مواد غذایی مناسبی در این زمینه وجود دارد. عدس و چای سبز حاوی ترکیبات مفیدی هستند که برای تسکین التهاب مفاصل مناسبند.

تسکین بیماری های رایج با سیر، زنجبیل و عسل + روش تهیه 

در این مطلب شما را با دارویی طبیعی با ترکیب سیر، زنجبیل و عسل آشنا می کنیم که برای برطرف کردن برخی از مشکلات سلامتی مؤثر عمل می کند. لطفاً با ما همراه باشید.

آشنایی با روش تهیه گوشت قلقلی با سس ادویه دار 

گوشت قلقلی با سس ادویه دار که با گشنیز خرد شده، به شکل خالدار تزیین شده اند، بسیار خوشمزه اند و با نان برشته داغ و سس گوجه فرنگی سرو می گردند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.