تبیان، دستیار زندگی
پذیرش سراسری حوزه های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ از ۱۵ بهمن ۹۵ آغاز شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران

پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران برای سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ از ۱۵ بهمن ۹۵ آغاز شده است.
آغاز پذیرش حوزه علمیه خواهران

به گزارش تبیان به نقل از مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، محمود خالقی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران كشور گفت: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر كشور در سالروز ولادت حضرت زینب(س)، 15 بهمن‌ماه شروع شده است و تا دهم اسفندماه ادامه می‌یابد. در صورت تمدید مهلت نام‌نویسی، در سایت جامع مركز خواهران www.whc.ir اطلاع‌رسانی خواهد شد. متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به مدارس علمیه به صورت حضوری مراجعه نموده یا از طریق سایت اقدام به نام‌نویسی نمایند.  معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران كشور همچنین اظهار داشت: نظام وزشی حوزه خواهران دارای سه سطح 2، 3 و 4 می‌باشد.

به گزارش تبیان به نقل از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران پذیرش سطح 2 از داوطلبان دارای مدرك دیپلم و سیكل صورت می‌پذیرد. پذیرش سطح 3 از سطح 2 و پذیرش سطح 2 از سطح 3 می‌باشد.  وی افزود: 394 مدرسه علمیه خواهران در سطح دو در سطح كشور مشغول به فعالیت هستند كه پذیرش آن بدون آزمون كتبی و به صورت مصاحبه شفاهی و بررسی وضعیت داوطلبان صورت می‌پذیرد. شیوه‌های تحصیل در این سطح به دو صورت حضوری (تمام وقت) و نیمه‌حضوری (‌پاره وقت) است.  معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران كشور خاطرنشان ساخت: 57 مدرسه سطح 2 در سطح كشور وجود دارد كه پذیرش آن به صورت آزمون كتبی ورودی و مصاحبه علمی و رفتاری از متقاضیان برگزار می‌شود. شیوه‌های تحصیل در این سطح به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری است.

خالقی تصریح  کرد: 11 مدرسه سطح 4 در هفت استان مشغول فعالیت هستند. پذیرش این سطح به صورت آزمون كتبی و مصاحبه علمی اخلاقی صورت می‌گیرد. سطح 4 حوزه‌های علمیه خواهران تنها به صورت حضوری در مدارس مربوطه برگزار می‌شود.  وی در تشریح معادل‌سازی سطوح مختلف حوزه‌های علمیه خواهران بیان داشت: سطح 2 حوزه‌های علمیه خواهران برابر با مدرك كارشناسی، سطح 3 معادل كارشناسی ارشد و سطح 4 برابر مدرك دكتری و تمام مزایای این مدارك دانشگاهی را نیز دارا است

منبع : مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران