تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور آمریکا با بیان این که «ایران به آمریکا توجهی نمی کند» گفت: اگر ایران می گفت که بیایید با هم باشیم، من با توافق هسته ای مشکل نداشتم اما آنها جسورتر شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس‌جمهور آمریکا: ایران کاملا به ما بی‌اعتنایی می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان این‌که «ایران به آمریکا توجهی نمی‌کند» گفت: اگر ایران می‌گفت که بیایید با هم باشیم، من با توافق هسته‌ای مشکل نداشتم اما آنها جسورتر شده اند.

بخش سیاست تبیان
ترامپ

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید در مسیر برخورد با این ایران قرار داریم، به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم این بدترین توافقی بود که تاکنون دیده‌ام درباره آن مذاکره شد. از نظر من این توافقی بود که هیچ گاه نباید درباره آن مذاکره می‌شد.

ترامپ تاکید کرد: مایه شرمساری است که ما چنین توافقی با ایران داشتیم.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: توافقی که دولت اوباما آن را ایجاد کرد مایه شرمساری است که ما چنین توافقی داشتیم و مجبور شدیم آن را امضاء کنیم در حالی که هیچ دلیلی برای انجام این کار نبود. اگر بخواهید این کار را انجام دهید باید توافق خوبی داشته باشید.

ترامپ گفت: ما یک میلیارد و 700 میلیون دلار نقد به آنها دادیم که بی سابقه است، این پول را تحویل دادیم و هیچ دلیلی برای آن نداشتیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا این احتمال وجود دارد که شما آن را پاره کنید؟ بیان کرد: ما خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد. من می‌توانم بگویم که ما قصد داریم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد، آنها هیچ توجهی به کشور ما ندارند.

ترامپ همچنین در پاسخ به این سوال که آیا موضع شما در قبال ایران سرسختانه نیست؟ گفت: من سرسخت نیستم. من فکر می‌کنم آنها کاملا به کشور ما بی اعتنایی می‌کنند. اگر آنها می‌گفتند بسیار خوب، ما اکنون با یکدیگر هستیم، با این توافق مشکلی نداشتم اما این دقیقا برعکس است. مثل این که آنها جسور شده‌اند. آنها نه تنها به ما احترام نمی‌گذارند که درست برعکس عمل می‌کنند. هواپیماهای ما را تعقیب می‌کنند و با قایق‌های کوچک‌شان کشتی‌های ما را محاصره می‌کنند. چون برایشان باورکردنی نیست کسی این قدر احمق باشد که توافقی این‌چنینی با آنها امضا کند.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحریم‌های جدید وضع شده علیه ایران نیز گفت که این تازه اول راه است.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمله نظامی به ایران گفت که همیشه از دولت باراک اوباما انتقاد کرده است که با قاطعیت مقابل ایران نایستاده و برای آنها ضرب‌الاجل تعیین نکرده است.

وی افزود: به ایران خوشبین نیستم، چرا که این کشور احترامی برای آمریکا قائل نیست.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .