تبیان، دستیار زندگی
ورزش کردن پس از تغذیه یکی از بهترین راه ها برای رشد کودک است و علاوه بر تندرستی کودک باعث رشد روانی و فکری او هم می شود. به همین دلیل پدر و مادر ها باید به ورزش کردن کودکانشان بیشتر اهمیت بدهند و به ورزش تنها به عنوان برنامه ای برای پُر کردن اوقات فراغت ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ورزش، یکی از اصل‌های مهم زندگی کودک

ورزش کردن پس از تغذیه یکی از بهترین راه‌ها برای رشد کودک است و علاوه بر تندرستی کودک باعث رشد روانی و فکری او هم می‌شود. به همین دلیل پدر و مادر‌ها باید به ورزش کردن کودکانشان بیشتر اهمیت بدهند و به ورزش تنها به عنوان برنامه‌ای برای پُر کردن اوقات فراغت بچه‌ها نگاه نکنند.

بخش خانواده ایرانی تبیان
title

ویژگی‌های فیزیکی ورزش کردن کودکان

- ورزش کردن باعث می‌شود عضلات و استخوان‌های کودکان به تدریج قوی‌تر و محکم‌تر شده و چون میزان چربی را کنترل و تنظیم می‌کند، سبب تناسب اندام آنها می‌شود.

- ورزش کردن و تحرک باعث کنترل وزن بچه‌ها می‌شود و از ابتلای آنها به اضافه وزن و چاقی پیشگیری می‌کند. همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در آنها کاهش می‌دهد.

- ورزش در پیشگیری از بیماری‌فشار خون و کلسترول بالا بسیار موثر است.

- خواب خوب و راحت و کنار آمدن با مشکلات و اتفاقات هم از فواید ورزش کردن هستند.

- انجام فعالیت‌های فیزیکی متنوع باعث تقویت استقامت، قدرت و انعطاف‌پذیری کودکان می‌‌‌‌‌‌شود.

- انجام ورزش‌های هوازی مانند بسکتبال، دوچرخه سواری، فوتبال، شنا، تنیس، پیاده روی و دویدن علاوه بر اینکه تفریح بچه‌ها به حساب می‌آید، باعث بالا رفتن توان تنفسی آنها شده و سبب می‌شود اکسیژن بیشتری به قلب برسد.

ویژگی‌های روانی ورزش کردن کودکان

- ورزش باعث کاهش استرس بچه‌ها می‌شود و به یادگیری بهتر درس‌هایشان کمک می‌کند.

- کودکانی که در ورزش‌های گروهی فعالیت می‌کنند، اجتماعی‌تر می‌شوند و تجربه‌های بیشتری می‌آموزند. چون با تعداد بیشتری از بچه‌ها در ارتباط هستند و به این ترتیب ارتباط اجتماعی خودشان را قوی می‌کنند.

- در ورزش‌های متنوع تیمی و انفرادی، کودکان مسئولیت‌های مختلفی پیدا می‌کنند که در شکل‌گیری شخصیت آنها بسیار تأثیرگذار است. همچنین در ورزش‌های مختلف فاکتورهای رفتاری مختلف مانند روحیه رقابتی، انعطاف‌پذیری و سایر فاکتور‌ها در کودکان رشد و پرورش می‌یابند.

- بچه‌ها با ورزش کردن می‌توانند به شیوه درست زندگی و همچنین علاقه‌مندی‌هایشان پی ببرند.

- ورزش کردن به ویژه ورزش‌های گروهی به بچه‌ها می‌آموزد که قوانین و جوانمردی را رعایت کنند.

- بچه‌ها با ورزش کردن و رقابت، مفهوم پیروزی و شکست را می‌آموزند.


منبع: نی نی سایت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.