تبیان، دستیار زندگی
در حالی که پیش از این تاریخ اتمام مهلت ارسال آثار به این جشنواره ٣٠ دی ماه ١٣٩٥ اعلام شده بود، این زمان تا ٢٠ بهمن ماه تمدید شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره موسیقی سبز

در حالی که پیش از این تاریخ اتمام مهلت ارسال آثار به این جشنواره ٣٠ دی ماه ١٣٩٥ اعلام شده بود، این زمان تا ٢٠ بهمن ماه تمدید شد.

بخش هنری تبیان
جشنواره موسیقی سبز

این جشنواره شش بخش اصلی و یک بخش جنبی دارد؛ بخش اصلی آن شامل موسیقی کلاسیک ایرانی-با کلام، موسیقی ارکسترال و کُرال-با کلام، موسیقی نواحی و فولکلوریک-با کلام، موسیقی پاپ، الکترونیک، مدرن، راک، جَز، بلوز و تلفیقی-با کلام، موسیقی بی‌کلام-در تمام ژانرها و ترانه‌ها و موسیقی کودکانه است. بخش جنبی نیز نماهنگ را دربر می‌گیرد.

براساس فراخوان اعلام‌شده، همه گروه‌های موسیقی، تک‌نوازان، دانشجویان و افراد حقیقی و حقوقی فعال در عرصه موسیقی که نسبت به انتشار آثار موسیقایی با موضوعات مرتبط با محیط زیست در هریک از گروه‌های سنی مخاطب، بدون محدودیت زمانی (صرفا در دوره نخست جشنواره محدودیت زمانی تولید اثر لحاظ نمی‌شود) اقدام کرده‌اند، می‌توانند با تکمیل فرم ثبت نام و ارسال دو نسخه از آثار خود به دبیرخانه، در جشنواره شرکت کنند. محدودیتی در تعداد آثار ارسالی از سوی هر گروه یا فرد وجود ندارد.

در بخش اصلی به نفر یا گروه منتخب در رتبه اول در هر رشته جایزه نقدی، تندیس طلایی جشنواره و دیپلم افتخار، به نفر یا گروه منتخب در رتب دوم در هر رشته جایزه نقدی، تندیس نقره‌ای جشنواره و دیپلم افتخار و به نفر یا گروه منتخب در رتبه سوم در هر رشته جایزه نقدی، تندیس برنز جشنواره و دیپلم افتخار تعلق می‌گیرد.

میزان جایزه بخش جنبی که به تهیه‌کننده نماهنگ برتر اهدا می‌شود شامل جایزه نقدی، تندیس نقره‌ای جشنواره و دیپلم افتخار خواهد بود.

براساس تقویم اجرایی این جشنواره، تاریخ ارزیابی مرحله اول آثار ارائه‌ شده به دبیرخانه از ۱۵ تا ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ است. در این مرحله، آثار ارائه‌ شده توسط هیأت داوران مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و نفرات و گروه‌های برگزیده برای ورود به مرحله دوم رقابت معرفی می‌شوند.

مراسم افتتاحیه و آغاز بخش رقابت در مرحله دوم، هفته پایانی فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶ در تالار وحدت تهران است. در این مرحله، نفرات و گروه‌های برتر به مدت پنج روز در تالار وحدت با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

تاریخ برگزاری اختتامیه اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ در شهر اصفهان خواهد بود که در این مرحله، مراسم اختتامیه در سالن همایش‌های سیتی‌سنتر شهر اصفهان برگزار می‌شود و در آن، جشنواره کار خود را با معرفی نفرات یا گروه‌های برگزیده در هر رشته، اهدای جوایز و تجلیل از هنرمندان پیشکسوت موسیقی در این عرصه به پایان می‌رساند.

پیش از این در خردادماه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، محسن روحانی را به‌عنوان دبیر جشنواره موسسیقی سبز معرفی کرد، اما پس از چندماه اعلام شد که فرهاد هراتی این مسوولیت را برعهده می‌گیرد.

آدرس دبیرخانه جشنواره موسیقی سبز تهران، تهرانپارس، پایین‌تر از میدان شهرک امید، بلوار مطهری، کوچه شهید رضایی (نهم شرقی)، پلاک ۴۱ است. تلفن ۷۷۰۷۱۵۷۲-۰۲۱ و ۷۷۰۷۱۵۴۲-۰۲۱ نیز برای تماس اعلام شده است.


منبع: مهر