تبیان، دستیار زندگی

تسکین بیماری رایج با سیر، زنجبیل و عسل + روش تهیه

در این مطلب شما را با دارویی طبیعی با ترکیب سیر، زنجبیل و عسل آشنا می کنیم که برای برطرف کردن برخی از مشکلات سلامتی مؤثر عمل می کند. لطفاً با ما همراه باشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تسکین بیماری های رایج با سیر، زنجبیل و عسل + روش تهیه

زنجبیل، سیر، لیمو ترش
خیلی از ما عادت کرده‌ایم به دلیل باورهای اشتباه، داروهای شیمیایی را مؤثرتر بدانیم و با کوچکترین درد و ناراحتی به سراغ دارو برویم. بدون شک نمی توان تأثیر داروها در تسکین و درمان بیماری ها را نادیده گرفت؛ اما ضرورتی نیز ندارد برای هر مشکلی دارو مصرف کنید. چون تمام داروها ابتدا وارد جریان خون می شوند و به تمام اعضا از جمله عضو مورد نظر می رسد. بنابراین این داروها عوارضی نیز دارند که در طولانی مدت مشکل ساز می شود. خوشبختانه درمان های طبیعی با مواد غذایی پرخاصیتی نیز وجود دارند که می توانند جایگزین های مناسبی برای بهبود مشکلات سلامتی باشند. چون به اندازه برخی از این داروها مؤثر عمل می کنند با این تفاوت که عوارض جانبی آن‌ها را نیز دارا نیستند. در این مطلب شما را با دارویی طبیعی با ترکیب سیر، زنجبیل و عسل آشنا می کنیم که برای برطرف کردن برخی از مشکلات سلامتی مؤثر عمل می کند. لطفاً با ما همراه باشید.

نیم نگاهی به خواص داروی طبیعی

ترکیب سیر، زنجبیل و عسل یک داروی طبیعی است که از زمان دوران باستان برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها و بهبود سلامتی استفاده شده است. این ترکیب خواص درمانی دارد و از ترکیب ساده زنجبیل، سیر، عسل و سرکه سیب تهیه می شود. تمام این ترکیبات خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی دارند که به پیشگیری و درمان برخی مشکلات مانند بیماری های زیر کمک می کنند:

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سیری که به این ترکیب اضافه می کنید را دو برابر کنید و روزانه 3 قاشق از این ترکیب میل کنید

* آرتریت

* آسم

* کلسترول بالا

* گاز و سوءهاضمه

* مشکلات گردش خون و مشکلات قلبی

* هموروئید

* مشکلات پوستی مانند آکنه

* دندان درد

* اضافه وزن و چاقی

* زخم معده

این ترکیب طبیعی به دلیل دارا بودن ارزش غذایی بالا، مانند اکسیر جوانی عمل می کند چون بدن را از عوامل مهاجم حفظ کرده و مانع از بروز مشکلات سلامتی جدی می شود. متخصصان چینی بر این عقیده هستند که بهتر است این دارو به صورت طبیعی مصرف شود تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. به عقیده این متخصصان بعد از یک هفته مصرف این دارو، کاهش چشمگیری در میزان فشار و کلسترول خون مصرف کننده ها دیده می شود. متخصصان ایتالیایی نیز در این خصوص بررسی هایی انجام داده و به این نتیجه رسیده اند سیر، عسل و سرکه سیب جزو معجزه‌های طبیعت برای سلامتی هستند.

تمام ترکیبات موجود در این داروی طبیعی توسط متخصصان مختلف مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است این ترکیبات با ارزش غذایی باعث به تسکین دردهای ناشی از بیماری هایی مانند آرتریت کمک می کند. در واقع ترکیبات این دارو ضدالتهاب های طبیعی بوده و قادر هستند التهاب های به وجود آمده در بدن را که عامل اصلی درد و بیماری‌های مزمن هستند از بین ببرند.

سیر، لیموترش، زنجبیل، عسل،

روش تهیه و استفاده از این داروی طبیعی

تهیه این داروی طبیعی بسیار ساده است و ترکیبات آن در هر خانه ای پیدا می شود.

مواد لازم

آب لیموترش: نصف لیوان معادل 125 میلی لیتر

آب زنجبیل: نصف لیوان معادل 125 میلی لیتر

سیر: 25 حبه

سرکه سیب: 1 لیوان معادل 250 میلی لیتر

عسل: 340 گرم معادل 1 لیوان

تمام ترکیبات موجود در این داروی طبیعی توسط متخصصان مختلف مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شده است این ترکیبات با ارزش غذایی باعث به تسکین دردهای ناشی از بیماری هایی مانند آرتریت کمک می کند

روش تهیه

ابتدا آب زنجبیل را آماده کنید. برای این کار کافی است مقداری زنجبیل تازه را با دقت بشویید و پوست بگیرید. سپس آن را ورقه ورقه کنید و همراه با کمی آب در مخلوط کن بریزید و کاملاً مخلوط کنید. می توانید به این مخلوط کمی آب لیموترش تازه نیز اضافه کنید. داخل ظرف تمیزی نصف لیوان آب لیموترش را با نصف آب زنجبیل مخلوط کنید. 25 حبه سیر و تمام مواد را در مخلوط کن بریزید و میکس کنید. یک لیوان سرکه سیب و سپس یک لیوان عسل را نیز به آن اضافه کنید. در نهایت ترکیب را در یک ظرف شیشه ای تمیز بریزید، در آن را ببندید و در یخچال قرار دهید. توصیه می شود بعد از 5 روز شروع به مصرف این دارو بکنید.

روش استفاده

برای استفاده از این دارو در جهت پیشگیری از ناخوشی ها دو قاشق غذاخوری از ترکیب را در یک استکان آب ولرم یا آب میوه خانگی دلخواهتان مخلوط کرده و میل کنید. این ترکیب را شب ها یک ساعت بعد از شام میل کنید.

 

8 مشکلی که با این داروی طبیعی درمان می شود

آکنه یا جوش های سرسیاه

می توانید مقداری از این ترکیب را با یک گلوله پنبه روی جوش ها بزنید.

آرتریت

برای تسکین دردهای آرتریت صبح و شب قبل از خواب از این ترکیب میل کنید.

آسم

یک قاشق از این ترکیب را بدون حل کردن در آب با معده خالی میل کنید.

سرطان

برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، سیری که به این ترکیب اضافه می کنید را دو برابر کنید و روزانه 3 قاشق از این ترکیب میل کنید.

کاهش کلسترول خون

یک قاشق غذاخوری از این ترکیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و قبل از هر وعده غذایی یعنی 3 بار در روز میل کنید.

گاز یا سوءهاضمه

2 قاشق از این ترکیب را در یک لیوان آب مخلوط و گرم کنید. از زمانی که اولین علائم مشکلات گوارشی را حس کردید از این ترکیب میل کنید.


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.