تبیان، دستیار زندگی
دبیر علمی همایش «حوزه انقلابی» با رویکرد علمی پژوهشی در ۵ اسفندماه سال جاری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش «حوزه انقلابی» با رویکرد علمی پژوهشی برگزار می‌شود

دبیر علمی همایش «حوزه انقلابی» با رویکرد علمی پژوهشی در ۵ اسفندماه سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام علی همت بناری در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر گفت: همایش حوزه انقلابی صبح روز پنجشنبه 5 اسفند ویژه برادران در مدرسه عالی دارالشفا و عصر این روز ویژه خواهران در جامعه الزهرا برگزار می‌شود.

همایش حوزه انقلابی با رویکرد علمی پژوهشی برگزار می شودهمایش حوزه انقلابی با رویکرد علمی پژوهشی برگزار می شود

وی با اشاره به سخنرانان ویژه این همایش گفت: برای سخنرانی همایش صبح از آیت الله یزدی و برای همایش عصر از آیت الله اعرافی دعوت به عمل آمده است  و از شخصیت‌های برجسته حوزوی نیز دعوت شده است که در همایش حضور داشته باشند.

دبیر علمی همایش حوزه انقلابی با اشاره به ویژگی‌های این همایش که موجب شده است از همایش‌های دیگر متمایز باشد گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این همایش علمی پژوهشی بودن آن است چراکه همایش‌های دیگر بیشتر جنبه ترویجی و گفتمان سازی داشته است.

وی ادامه داد: این همایش ضمن اینکه جنبه ترویجی و گفتمان سازی دارد به صورت علمی و پژوهشی نیز به این موضوع می‌پردازد.

حجت الاسلام بناری با اشاره به محورهای مختلف این همایش گفت: مبانی و شاخص‌ها، راهکارهای انقلابی ماندن حوزه، رابطه حوزه با نظام، نظام آموزشی مطلوب حوزه انقلابی، نظام تربیتی متناسب با حوزه انقلابی، دستاوردهای حوزه انقلابی و راه‌های انقلابی ماندن حوزه ازجمله محورهای این همایش است.

وی تصریح کرد: با اینکه کمتر از 3 ماه فراخوان این همایش داده شده ولی تاکنون بیش از 90 مقاله به دست ما رسیده است که بخش قابل توجهی از این مقالات در حد علمی و پژوهشی بوده و قابل چاپ در مجلات علمی و پژوهشی است.

دبیر علمی همایش حوزه انقلابی عنوان کرد: مقالات رسیده توسط دو ارزیاب متخصص ارزیابی می‌شود و تعدادی از مقالات برتر در همایش ارائه خواهد شد و تعدادی نیز در یک مجموعه مقالات چاپ می‌شود.

وی ابراز داشت: در کنار این همایش مصاحبه‌هایی را باشخصیت‌های برجسته حوزه ترتیب داده‌ایم که تاکنون 15 مصاحبه گرفته شده است و درصدد هستیم که این مصاحبه‌ها پیاده شده و منتشر شود.

حجت الاسلام بناری بیان کرد: همایش‌های دیگر برگزار شده در مورد حوزه انقلابی بیشتر برادران طلبه را شامل می‌شد ولی این همایش هم حوزه‌های علمیه خواهران و هم برادران را تحت پوشش خود دارد.

وی گفت: بخشی از مقالات از طرف خواهران ارسال شده است و به همین دلیل است که در جامعه الزهرا برگزار می‌شود تا خواهران طلبه نیز مشارکت خوبی داشته باشند.

منبع: حوزه نیوز