تبیان، دستیار زندگی
می الفضائل، ریاحین الشریعه، جامع المقاتل، صدوق، اثبات ولایت، صراط مستقیم، ائمه الهدی و محدث‪ ۱نام چند نرم افزار جدید اسلامی است. بر اساس گزارش آخرین نشریه ره آورد نور، الفضائل ادر این نرم افزار مجموعه فضائل و مناقب اهل ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به نرم افزارهای جدید اسلامی

الفضائل، ریاحین الشریعه، جامع المقاتل، صدوق، اثبات ولایت، صراط مستقیم، ائمه الهدی و محدث‪ ۱نام چند نرم افزار جدید اسلامی است.

بر اساس گزارش آخرین نشریه ره آورد نور، الفضائل ادر این نرم افزار مجموعه فضائل و مناقب اهل بیت "علیه السلام" كه در منابع اهل سنت آمده است ارایه شده است.

همچنین چندین ترجمه از آثار اهل سنت در این نرم افزار قابل استفاده است كه از جمله می‌توان به ترجمه شواهد التنزیل، وسیله الخادم الی المخدوم در شرح صلوات چهارده معصوم"علیهم السلام" الخصائص و البیان فی اخبار مهدی آخر الزمان اشاره كرد.

از قابلیت‌های صوتی این نرم افزار ارایه‪ ۱۲۰ساعت سخنرانی درباره ولایت و امامت اهل بیت و پنج ساعت فیلم از برخی اساتید و عالمان فرهیخته به همراه فیلمی از وهابیون در خصوص فضائل علی"علیه السلام" است كه از سیمای عربستان پخش شده است.

ریاحین الشریعه نام نرم افزار دیگری است كه به معرفی زنان دانشمند برجسته جهان تشیع پرداخته و محتوای آن شامل متن كتاب پنج جلدی ریاحین الشریعه تالیف شیخ ذبیح الله محلاتی است.

ارایه‪ ۱۴۰ساعت سخنرانی به همراه چندین قطعه فیلم درباره مسایل مختلف در حوزه زنان و خانواده از دانشمندان معاصر، از ویژگی‌های این برنامه به شمار می‌آید.

"جامع المقاتل" نرم افزاری است كه در آن مطالبی در مورد زندگانی امام حسین"علیه السلام" و وقایع مربوط به ایشان وجود دارد.

در این نرم افزار كتب معتبری در معرض استفاده محققان قرار گرفته از جمله فرهنگ عاشورا، زندكانی علی اكبر"علیه السلام"، فرسان الهیجاء، زندگانی امام حسین"علیه السلام" است.

این نرم افزار شامل چهار ساعت فیلم از عزاداری‌های ممتاز ایران تصاویر گرافیكی و‪ ۱۵۰قطعه گلچین مداحی‌های‪ ۱۳۸۰است.

متن كامل كتاب‌های محمد بی‌بابویه قمی معروف به شیخ صدوق به همراه ترجمه فارسی آثار را می‌توان در نرم افزار صدوق یافت.

مشاهده همزمان متن عربی و ترجمه فارسی جهت مقایسه متون با یكدیگر، امكان فیش برداری و جستجو در متون برنامه از قابلیت‌های كارآمد این نرم افزار است.

یك قطعه فیلم از مقبره شیخ صدوق(ره) ارایه تصاویر گرافیكی و‪۱۳۰ سخنرانی در مورد شرح احادیث و زیارات دعای ابوحمزه ثمالی و سیری در صحیفه سجادیه در این نرم افزار ارایه شده است.

اثبات ولایت متن كامل شب‌های پیشاور، اجتهاد در مقابل نص، المراجعات، علی و السنه، سیری در صحیحین‌و احادیث ساختگی و نقش ائمه در احیاء دین به همراه قابلیت‌های جستجو و چاپ در این نرم افزار ارایه شده است.

نرم افزار صراط مستقیم كه به صورت چند رسانه‌ای تهیه و تولید شده است در بردارنده بخش‌های جذاب و قابل استفاده برای كاربران است.

قرائت جزء سی ام قران كریم و منتخب ادعیه و زیارات مفاتیح الجنان كه‪ ۲۱مورد آن به همراه نمایش متن است از امكاناتی است كه در اختیار استفاده كنندگان برنامه قرار دارد.

ائمه الهدی این لوح فشرده نرم افزار جامع ائمه اطهار است كه بیش از‪۱۰ هزار حدیث گهربار از اهل بیت"علیهم السلام" را به صورت موضوعی به همراه قابلیت جستجو در موضوع و متن حدیث در بردارد.

عرضه‪ ۱۰۰قطعه مداحی و مولودی در سبك‌های گوناگون به صورت موشع بندی شده بر اساس نام ائمه و بیت اول سبك و نیز نمایش حدود یك ساعت فیلم از مراسم مختلف از قابلیت‌های این نرم افزار است.

نرم افزار محدث‪ ۱شامل یك دوره كامل آشنایی با علوم و معارف حدیثی است كه در تابستان سال‪ ۱۳۸۳در دانشگاه علوم حدیث برگزار شده است.