تبیان، دستیار زندگی
اتاق خواب در واقع محل آرامش و آسایش شماست. جایی که در آن استراحت می کنید، کتاب مورد علاقه تان را می خوانید و… بنابراین دکور این اتاق باید کامل و بدون نقص باشد و هیچ کم و کسری نداشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب در واقع محل آرامش و آسایش شماست. جایی که در آن استراحت می کنید، کتاب مورد علاقه تان را می خوانید و… بنابراین دکور این اتاق باید کامل و بدون نقص باشد و هیچ کم و کسری نداشته باشد.

بخش خانواده ایرانی تبیان

اشتباهات رایج در دکوراسیون اتاق خواب

همه ما دوست داریم انتهای روز در اتاق‌خواب مان استراحت کنیم، ولی برخی عجله‌ی بیشتری برای خاموش کردن چراغ‌ها داریم. با توجه به طراحی اتاق خواب های غیر خلاقانه که ساده و افسرده کننده هستند، متوجه می‌شویم ماسال‌هاست داریم این وضعیت را تحمل می‌کنیم. آیا اتاق خواب فقط مکانی برای خوابیدن است؟ خیر، این طور نیست!

اتاق خواب کجاست؟

اتاق خواب خصوصی ترین بخش در هر خانه ای محسوب می شود و طراحی دکوراسیون داخلی آن می تواند روی روحیه افراد تاثیرگذار باشد. در واقع محل آرامش و آسایش شماست. جایی که در آن استراحت می کنید، کتاب مورد علاقه تان را می خوانید و… بنابراین دکور این اتاق باید کامل و بدون نقص باشد و هیچ کم و کسری نداشته باشد. همه ما بعد از گذراندن یک روز طولانی و انجام کارهای سخت  و طاقت فرسا به مکانی نیاز داریم تا استرس های روزانه را از خود دور کنیم، بدون شک بهترین و موثرترین مکان برای این کار، همین اتاق خواب است.

این نکته را هم فراموش نکنید، امروزه اتاق خواب ها به مکانی چند کاربره تبدیل شده اند که می تواند ایجاد اتمسفری مناسب و آرامش بخش را با مشکل مواجه کند.

میز و قفسه کتابخانه از ضروری ترین لوازم خانه هستند اما این ها باعث ایجاد شلختگی وبه هم ریختگی می شود. پس تا جایی که می توانید این لوازم را در اتاقی به جز اتاق خواب استفاده کنید

همزمان که خانه ها از لحاظ متراژ کاهش می یابند، اتاق خواب نیز مانند سایر اتاق های خانه، قربانی اصلی و اول این کوچکی می شوند. ادامه مطلب را بخوانید تا به اشتباهاتی که خیلی ها در دکور اتاق خواب مرتکب می شوند پی ببرید و آن را اصلاح کنید.

اشتباه: تعداد زیادی بالش روی تخت

درست است که بالش های زیاد روی تخت به اتاق خواب زیبایی می دهد اما هر زمان که بخواهید استراحت کنید مجبورید بالش های اضافی را روی زمین بیندازید و این کمی آرامش را از شما سلب می کند.

راه حل: ترکیب بالش و پتو

همه دوست دارند که روی تخت فضا به اندازه کافی داشته باشند. بنابراین می توانید از پتو و بالش هم رنگ استفاده کنید تا در ظاهر نیز فضا بازتر جلوه کند.

اشتباه: کمبود جا برای نشستن

از این که در اتاق جایی برای نشستن نداشته باشید و همیشه مجبور باشید دمپایی رو فرشی بپوشید آرامش نخواهید داشت.

راه حل: استفاده از صندلی

بسته به فضای اتاق چند عدد صندلی داخل اتاق قرار دهید. نوع صندلی فرقی نمی کند میتواند مبل باشد، صندلی گهواره ای یا مدل های دیگر…

ما بعد از گذراندن یک روز طولانی و انجام کارهای سخت و طافت فرسا به مکانی نیاز داریم تا استرس های روزانه را از خود دور کنیم، بدون شک بهترین و موثرترین مکان برای این کار، همین اتاق خواب است

اشتباه: سرویس چوب ست

آیا کمد لباس، تخت و میز توالت اتاق خواب تان در یک رنگ و طرح هستند؟ باید بگویم این کار درستی در دکور صحیح و بدون نقص نیست.

راه حل: از ترکیب متفاوت استفاده کنید

از ست کردن تخت مدرن با گنجه آنتیک هراس نداشته باشید. این ترکیب در عین پیچیدگی آرامبخش است.

اشتباه: خوابیدن با لامپ سقفی

تا به حال از کسی شنیده نشده که لامپ های فلورسنت  بالای تخت باعث ایجاد آرامش و خوابی آرام(248917) می شود.

راه حل: استفاده از چراغ های کم نور

چراغ خواب دیواری یا رومیزی استفاده کنید و نور آن ها را بسیار کم کنید تا محیط مناسبی را برای استراحت فراهم کند.

اشتباه: اتاق به هم ریخته

میز و قفسه کتابخانه از ضروری ترین لوازم خانه هستند اما این ها باعث ایجاد شلختگی وبه هم ریختگی می شود. پس تا جایی که می توانید این لوازم را در اتاقی به جز اتاق خواب استفاده کنید.

راه حل: به دنبال سادگی باشید

اگر اتاق خواب بسیار ساده باشد به قدری آرامبخش می شود که شاید دیگر دلتان نخواهد که از آن اتاق بیرون بیایید.


منابع: وب سایت بدونیم، اتاق، وبسایت زیبایی خانه
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.