تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازنگری در ماموریت ها و جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های مختلف ضروری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت بازنگری جایگاه روابط عمومی ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازنگری در ماموریت ها و جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های مختلف ضروری است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

رضا صالحی امیری؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی، سیدرضا صالحی امیری  در آیین تکریم و معارفه رییس جدید و سابق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با تاکید بر این مطلب افزود: روابط عمومی ها باید در فضاهای اجتماعی، مجازی و ارتباطی تحول ایجاد کنند .

وی با تاکید بر تغییر در سطح ساختار، اهداف و ماموریت روابط عمومی ها ادامه داد: ساختار البته امر هویتی، پایدار و دائمی نیست و باید متناسب با نیاز و ضرورت جامعه شکل بگیرد. ساختار پویا، سیال و دارای قابلیت تغییر مداوم است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: امروزه تمامی معادلات و مولفه ها دچار تغییر شده و در حوزه قدرت، رسانه، دیپلماسی و مغز (دانش) به عنوان منابع اصلی محسوب می شوند .

وی با بیان اینکه از فضای ارتباطات مستقیم عبورکرده ایم و در فضای گفت وگو قرار گرفته ایم، ادامه داد: در این فضا از مرزهای بسته عبور کرده و به مرزهای ارتباطی بدون مرز رسیده ایم .

صالحی امیری در عین حال تاکید کرد: روابط عمومی ها از رویکرد یکجانبه گری به چندجانبه گری بروند و از فضای ایستا به پویا حرکت کنند .

عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها ستادهای بحران دستگاه ها هستند، گفت: رسانه با قدرت خود می تواند یک پدیده کاملا طبیعی را تبدیل به موضوعی ملی و فرا ملی کند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نقش روابط عمومی ها در ایجاد ذهنیت از دولت و تصویر سازی در میان افکار عمومی بسیار مهم و حیاتی است. بنابراین عملکرد روابط عمومی ها در تداوم حیات یک دستگاه نقش اساسی دارد .

وی افزود: روابط عمومی ها نباید ضعیف عمل کنند و تاخر تحلیلی در شناخت پدیده در بین آنها جایز نیست .

صالحی امیری گفت: انسجام در نظام روابط عمومی کل با سایر روابط عمومی های وزارتخانه ضروری است. انسجام یعنی کارکرد سازواره و هماهنگ یک سیستم در جهت اهداف مشترک و متعالی .

وی یادآور شد: با مسوولیت جمعی می توان ماموریت های متفاوت را در جهت هدف مشترک و به سمت قله های متعالی انجام داد. مسوولیت جمعی به دلیل داشتن هویت مشترک است .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اقدامات و فعالیت های روابط عمومی ها باید به صورت شیشه ای و ژله ای و نباید عبور از دیوارهای آنها سخت باشد. بنابراین شورای هماهنگی روابط عمومی های وزارتخانه با هدف نقد و گفت و گو باید تقویت شود .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تقویت این شورا منجر به شکل گیری تفکر جمعی و مسوولیت مشترک در وزارتخانه می شود. باید باور کنیم که دیگران هم حق دارند و در دایره خود می توانند تصمیم گیری کنند .

وی با تاکید بر هویت سازمانی افزود: هویت مشترک نقش مهمی دارد. هویت ما به هم وابسته است. هویت مشترک به مثابه حریم خانواده است که باید در حفظ آن همگان کوشا باشند و از آن دفاع کنند؛ بنابراین اختلافات داخلی نباید مانع از هویت مشترک شود .

در ادامه این نشست، محمدجعفر محمدزاده مشاور وزیر و رییس پیشین مرکز روابط عمومی ضمن سپاسگزاری از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمامی کارها و اقدامات را باید با بینش کافی انجام داد .

وی افزود: اگر در انجام امور شناخت کافی نداشته باشیم، به جای شکار صید به دنبال سایه آن خواهیم بود .

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دغدغه های فرهنگی خود ادامه داد: ضعف در اطلاع رسانی به معنای نداشتن ابزار نیست. این ضعف به تولید محتوا برمی گردد. بنابراین اگر تولید محتوای ارزشمندی نداشته باشیم، اطلاع رسانی ناقص است .

در ادامه مهرداد آگاهی رییس مرکز وابط عمومی و اطلاع رسانی گفت: برای بازسازی چهره فرهنگی کشور، نقش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد بسیار مهم است .

وی افزود: امیدوارم در این حوزه بتوانیم انتظارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت را برآورده کنیم و بنا بر شرع مقدس اسلام به صورت صادقانه حرکت و عمل کنیم .

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صداقت و راستی و پاسخگویی صریح و ارایه مطالب درست و مناسب جذب اعتماد جامعه را به دنبال دارد .

در پایان این نشست ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات محمدجعفر محمدزاده، احکام محمدجعفر محمدزاده و مهرداد آگاهی به ترتیب به عنوان مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی به آنها ارایه شد .