تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این که بخش کوچکی از مرمت مجسمه های موزه صنعتی باقی مانده است، گفت: ممکن است روند کار به چشم نیاید، اما به دلیل حساسیت کار مرمت، این فرآیند زمان بیشتری برده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرمت مجسمه‌های صنعتی به‌کندی پیش می‌رود

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان این‌که بخش کوچکی از مرمت مجسمه‌های موزه صنعتی باقی مانده است، گفت: ممکن است روند کار به چشم نیاید، اما به‌دلیل حساسیت کار مرمت، این فرآیند زمان بیشتری برده است.

بخش هنری تبیان
موزه صنعتی

مجتبی موسوی  درباره دلیل طولانی شدن مرمت مجسمه‌های موزه صنعتی، گفت: بخش خیلی کوچکی از کار مرمت مجسمه‌ها باقی مانده، البته مدتی است که مرمت به کندی پیش می‌رود و چاره‌ای هم نیست.

او ادامه داد: می‌توان گفت که در پایان کار مرمت مجسمه‌ها هستیم و روتوش نهایی آن‌ها انجام می‌شود. یکی - دو ماه است که پیشرفت ظاهری در مرمت مجسمه‌ها دیده نمی‌شود، اما کارها به روال خود در حال انجام است و کار زیادی از مرمت مجسمه‌ها باقی نمانده است.

موسوی همچنین درباره زمان بازگشایی موزه برای بازدید مردم، اظهار کرد: به‌تازگی گفت‌وگویی با سازمان هلال احمر درباره بازگشایی موزه نداشته‌ایم. کار سازمان زیباسازی در رابطه با این موضوع با مرمت مجسمه‌های موزه صنعتی به اتمام می‌رسد و بازگشایی موزه برعهده هلال احمر است.

به گزارش ایسنا، موزه استاد علی‌اکبر صنعتی، مجسمه‌ساز و نقاش ایرانی که زیر نظر جمعیت هلال احمر ایران است، از چند سال پیش به‌دلیل فرسودگی ساختمان تعطیل و به محل تجمع دست‌فروشان تبدیل شده بود. همچنین بخشی از آثار این موزه، آسیب دیده و در حال از بین رفتن بودند. این موضوع در سال‌های گذشته واکنش خانواده این هنرمند و جامعه هنری را درپی داشت تا این‌که سازمان زیباسازی اعلام کرد با همکاری هلال احمر این موزه و مجسمه‌هایش را مرمت خواهد کرد.

این موزه قرار بود نوروز ۹۵ بازگشایی شود و حالا تا نوروز ۹۶ فرصت زیادی باقی نمانده است و مرمت مجسمه‌ها ادامه دارد.


منبع: ایسنا