تبیان، دستیار زندگی
موی بلند را می توان به عنوان یکی از زیبایی های بانوان نام برد، به خصوص اگر نرم و لطیف و درخشان باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگهداری از موی بلند

از موی بلند می توان به عنوان یکی از زیبایی های بانوان نام برد، به خصوص اگر نرم و لطیف و درخشان باشد.

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

نگهداری از موی بلند

اما نگهداری از موی بلند، کار سخت و طاقت فرساییست، نحوه ی شستشو، شانه کردن، خوابیدن و ... همه و همه دقت و تجدید نظر می خواهد، در این مطلب چند نکته برای نگهداری از موهای بلند گفته می شود.

شستشوی موهای بلند

از شامپوی ملایمی استفاده کنید که چربی مو را زیاد از بین نبرد. البته این نوع شامپوها در برخی افراد که مو و پوست خیلی چربی دارند، اصلا کثیفی مو را از بین نمی‌برد. برای این افراد اخیرا محصولاتی با نام شامپوهای دوکاره یا ۲×۱ عرضه شده که مواد موثر قوی‌تری دارند اما در عین حال عوامل چرب و نرم‌کننده را هم همزمان دارند و مشکلات ذکر شده را برای فرد ایجاد نمی‌کنند.

شامپو را کف سر بزنید و همان مقدار با کف را به ساقه مو منتقل کنید. لازم نیست ساقه مو را چنگ بزنید که چربی‌اش بیش از حد گرفته شود سپس آبکشی کنید و نرم‌کننده و سرم بعد از حمام بزنید.

بهره بردن از روغن‌های مو که برخی اوقات کمی آنها را گرم کرده‌اید و پوشاندن موها به مدت یک ساعت با کلاه حمام یا حوله‌ای گرم و سپس شستشوی آنها، ایده‌ای بسیار مفید و موثر برای ویتامینه کردن موها به شمار می‌رود.

توجه داشته باشید که درهر بار شستشوی موها، استفاده از شامپو، ضرورتی نخواهد داشت. چرا که شستشوی مکرر با شامپو، چربی طبیعی موها را از بین برده و موها را خشک و بی حالت خواهد کرد. در دفعات شستشو، گاهی از نرم کننده‌های مغذی، به تنهایی استفاده کنید.

آب ولرم برای شستن موها خوب است. این آب باعث باز شدن پوشش مو شده  و در نتیجه روغن‌های ضروری و مواد مغذی شامپو یا ماسک موی شما بهتر جذب موهایتان می‌شوند. در آخر بهتر است موها را با آب سرد آب کشی کنید تا پوشش مو بسته شود و مواد غذایی در آن ماندگار شوند. آب داغ مانع جذب مواد به موها شده و نتیجه‌ی آن موهایی کدر، خشک و وزدار است. همچنین هیچ‌گاه موهای خود را با حوله نپیچید، زیرا آسیب خواهد دید. موهای خیس را شانه نزنید. بهترین راه برای خشک کردن مو این است که آن را باز بگذارید تا خودش خشک شود.

خانمی که موی بلند دارد چه کند که موهایش گره نخورد ؟

شب‌ها قبل از خواب مو را با بافت یا بستن ساده و بدون کشیدگی ریشه ببندید، موها را در حالت گره خورده به زور برس و شانه نزنید؛ اول با مواد نرم‌کننده و روغن ماساژ دهید که گره باز شود در غیر این صورت مو یا از وسط قطع یا از ریشه کنده می‌شود. در استخر هم برای جلوگیری از پوسیدگی ناشی از کلر، کلاه غیر قابل نفوذ آب به سر بگذارید. در حمام هم باید با شانه دندانه درشت، آرام از پایین موها را آرام‌آرام مرتب کرد و ذره‌ذره بالا آمد نه اینکه از ریشه با کشش موها را به زور شانه کرد چون به آن آسیب می‌رسد. وقتی به جان موی گره خورده می‌افتید، مویی که در فاز استراحت یا تلوژن است و تا ۳ ماه روی سر می‌ماند به راحتی از ریشه بیرون می‌آورید.

با کلیپس، گیره‌های ساده و کش‌های روکش‌دار پارچه‌ای ، موها را با ملایمت ببندید و آنها را بیش از حد نکشید.

شانه زدن موها اهمیت زیادی دارد ( اما در این کار زیاده‌روی نکنید ) شانه زدن راهی عالی برای ورزش دادن پوست سر و تحریک گردش خون است. به جای شانه‌های پلاستیکی به سراغ  شانه‌های چوبی بروید، زیرا شانه‌های پلاستیکی انرژی استاتیک تولید می‌کنند و می‌توانند باعث ضعیف شدن مو و ریزش آن شوند.

قیچی دوست شماست

اصلاح کردن مرتب مو اهمیت زیادی دارد. موهای آسیب‌دیده، به خصوص موخوره، اجازه نمی‌دهد موهای شما رشد کند. بهتر است مرتباً به موهای خود رسیده و آن‌ها را اصلاح کنید. پیشنهاد ما هر دو سه ماه یکبار است.

دو راه کار موثر

ماساژ دادن باعث تحریک گردش خون در سر شده و محرکی برای رشد موهاست. شما می‌توانید از روغن‌های مختلفی مانند روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن خردل و ... استفاده کنید و با آن‌ها ماساژ را انجام دهید . این کار به نوعی استرس را نیز کاهش می‌دهد.

بهره بردن از روغن‌های مو که برخی اوقات کمی آنها را گرم کرده‌اید و پوشاندن موها به مدت یک ساعت با کلاه حمام یا حوله‌ای گرم و سپس شستشوی آنها، ایده‌ای بسیار مفید و موثر برای ویتامینه کردن موها به شمار می‌رود.

به عنوان نکته ی آخر باید بگوییم گول تبلیغات مواد نرم کننده و ماسک های مو را نخورید، این نیست که محصول هر چی گرانتر برای موی شما بهتر، برای حفظ و نرم بودن مو، باید موها را آبرسانی کنید و کمی چرب نگه دارید، ممکن است یک محصول برای دوستتان خوب باشد و برای شما نه، امتحان کنید، شاید سس مایونز برای شما از هزار محصول گران و مارک دار خارجی بهتر باشد!


منابع: وی کی 4050، آرایشیک، زیباشو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.