تبیان، دستیار زندگی
در اختتامیه دومین «سوگواره بین المللی عبرات» از موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تجلیل به عمل آمد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از تبیان در دومین سوگواره عبرات

در اختتامیه دومین «سوگواره بین المللی عبرات» از موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان تجلیل به عمل آمد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

تندیس و لوح تقدیر دومین سوگواره عبرات

به گزارش تبیان، اختتامیه دومین «سوگواره بین المللی عبرات» عصر روز چهارشنبه (ششم بهمن ماه) با حضور «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور، حجت الاسلام «سید علی قاضی عسگر» نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام «سید حمید حسینی» رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های عراق، برگزیدگان سوگواره و جمعی از طلاب خارجی در سالن همایش‌ وزارت کشور برگزار شد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در مراسم اختتامیه سوگواره «عبرات» عنوان کرد: این سوگواره به نهادی معتبر در عرصه داخلی و خارجی تبدیل شده است و از همه سازمانها برای فراگیرتر شدن آن کمک می‌خواهیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی، رئیس سوگواره عبرات در مراسم اختتامیه این سوگواره امروز، ششم بهمن ضمن تشکر از داوران در ارزیابی آثار و صاحبان آثار که استقبال خوبی را از سوی آنها مواجه بودیم، گفت: در سه عرصه و سطح بین المللی با پیشرفت کیفی و کمی آثار مواجه بودیم.

وی ادامه داد: امسال حوزه بین المللی نیز به جشنواره افزوده شده بود که جامعة المصطفی(ص) العالمیه تلاش‌های بسیاری را برای اطلاع رسانی و تبلیغات در این حوزه متحمل شد. بیش از هزار اثر از خارج از کشور به این جشنواره ارسال شده است البته در این سوگواره به دنبال کارهای بسیار حرفه‌ای نبودیم و افرادی را که اهل ذوق، هنر و ادب بودن را دنبال کردیم و به منظور قدردانی از صاحبان آثار این سوگواره را برگزار کردیم.

حجت الاسلام احمدی اظهار کرد: در این دوره با آثار ناب و ارزشمندی مواجه بودیم که می‌تواند پیام اربعین برای جهانیان باشد. هنر و شعر می‌تواند برای حفظ این تراث، ارزشمند باشد تا در قالب نماد همه فهم و بین المللی عرضه شود که این اقدام حرکتی عظیم و فرهنگی است و در مقیاس جهانی بی نظیر است و زمینه‌ای مناسبی برای انتقال پیام به شمار می‌آید.

وی افزود: سوگواره عبرات به نهاد معتبری در عرصه داخلی و خارجی تبدیل شده است که از همه سازمان‌‌ها برای فراگیرتر شدن آن کمک می‌خواهیم.

در ادامه، حسین ذوالفقاری؛ معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رییس ستاد اربعین گفت: آیین اربعین حسینی ظرفیت به شکست کشاندن راهبرد اسلام هراسی را دارد و می تواند دوستی و محبت را میان جهانیان گسترش دهد.

رییس ستاد اربعین افزود: براساس آمارهای موجود دو میلیون و 400 هزار نفر در برگشت از مراسم اربعین حسینی ثبت شده اند و تمام شرکت کنندگان و خادمان در این مراسم به صورت خودجوش حضور داشتند.

وی گفت: ساماندهی اعزام گروهی به کربلا، کار فرهنگی را راحت تر می کند و برنامه دقیق تری برای اربعین حسینی سال آینده خواهیم داشت.

احمدی با بیان اینکه اربعین ظرفیت وحدت و یکپارچگی را در جهان اسلام دارد، اظهار کرد: جهت گیری ها و سیاست ها و اقدامات فرهنگی برای توسعه صلح و دوستی اربعین حسینی باید مد نظر قرار گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: اربعین ظرفیت به شکست کشاندن راهبرد اسلام هراسی را دارد و می تواند دوستی و محبت را میان جهانیان گسترش دهد.

وی ادامه داد: باید نگاه ویژه ای به مراسم اربعین حسینی داشته باشیم و امکاناتی را برای حضور مردم در راهپیمایی اریعین فراهم کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه دشمنان مشترک اسلام بیکار ننشسته اند و واقعه بزرگ اربعین را می بینند، ادامه داد: باید هوشیار بود زیرا دشمنان این مراسم را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهند و ممکن است در سیستم و بدنه اربعین نفوذ پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ناآگاهی و سطحی نگری افراد شرکت کننده در اربعین، از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد و مردم را با آسیب ها و تهدیدات آن آشنا کرد.

در ادامه این مراسم، از برگزیدگان این دوره و از موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و دیگر مجموعه هایی که با ستاد اربعین همکاری داشتند، نیز تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از موسسه تبیان در دومین سوگواره عبرات

در همین راستا، محمدرضا سلطانی شیرازی؛ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل که به عنوان نماینده موسسه تبیان در این مراسم حضور داشت، گفت: موسسه تبیان به عنوان موسسه ای با عقبه ای مذهبی، خدمت به فرهنگ حسینی و عاشورایی را وظیفه ذاتی خود دانسته  و درهمین راستا اربعین سال جاری برای نخستین بار همکاری سازمان یافته ای میان این موسسه و کارگروه فرهنگی و تبلیغی ستاد اربعین در قالب هایی همچون «ایجاد امکان مشاوره اینترنتی برای زائرین، ایجاد صفحه اختصاصی اربعین در وب سایت تبیان، ایجاد صفحه اختصاصی کارگروه فرهنگی تبلیغی ستاد اربعین در شبکه اجتماعی تبیان، ایجاد کانال اختصاصی فیلم اربعین در گنجینه فیلم تبیان و ....» شکل گرفت.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که این گونه همکاری های فرهنگی در سال های آینده نیز ادامه داشته و موسسه تبیان توفیق روزافزون در زمینه خدمت به مکتب ابا عبدلله الحسین (ع) را داشته باشد.