تبیان، دستیار زندگی
مورچه ها دنیای عجیبی دارند، با وجود ای که جثه ای کوچک دارند اما یکی از پرکار ترین و قوی ترین موجودات هستند. آن ها بسیار پر کار و کنجکاو می باشند و به دسته ای مختلفی تقسیم می شوند که یک نمونه آن مورچه پاندا است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مورچه پاندا

مورچه ها دنیای عجیبی دارند، با وجود ای که جثه ای کوچک دارند اما یکی از پرکار ترین و قوی ترین موجودات هستند. آن ها بسیار پر کار و کنجکاو می باشند و به دسته ای مختلفی تقسیم می شوند که یک نمونه آن مورچه پاندا است.

مورچه پاندا

دیدن یک مورچه بسیار کوچک با استایل خرس پاندا بسیار جذاب و شگفت انگیز است؛ این گونه از مورچه‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۳۸ در شیلی مشاهده شدند و به خاطر شباهت‌شان به خرس‌های پاندا به آنها اسم مورچه‌ی پاندا را دادند، این گونه مورچه که به آن‌ها Euspinolia militaris نیز گفته می‌شود در حقیقت یک زنبور بدون بال است که به خاطر نیش قوی‌اش به آنها لقب قاتل گاو را داده‌اند.

ظاهر مورچه‌ پاندا بسیار زیبا است و هرکسی را وسوسه می‌کند تا لمسش کند اما فریب این ظاهر را نخورید و هیچوقت آنها را بدون پوشش مناسب لمس نکنید! مگر آنکه تحمل یکی از دردناک‌ترین نیش ‌ها در میان کل حشرات را داشته باشید.

این مورچه نادر موجود مخملی با نام علمی euspinolia militaris که به نام مورچه پاندا معروف است در واقع نوعی زنبور بدون بال است که زیستگاه اصلی آن کشور شیلی است ولی در مناطقی از مکزیک، نوادا، تگزاس، کالیفرنیا، یوتا، و آریزونا نیز یافت می شود طول این حشره به 8 میلی متر می رسد.

این گونه های جالب به علت اینکه به خرس پاندا شبیه بود با نام مستعار مورچه پاندا شناخته شد. این گونه که شبیه یک مورچه کرکی است در واقع یک گونه از زنبور بدون بال با نام ” زنبور قاتل گاو ” میباشد که نام مستعار قاتل گاو به این علت است که نیش دردناک این زنبورها برای به زانو در آوردن یک گاو کافی است.

نیش پاندا قدرتمند است و می تواند هر چیز و یا هر کسی که در مسیر او قرار گیرد و موجب آزار او شود را زمین گیر کند در کل مطالعات کمی در مورد این موجود صورت گرفته است.

koodak@tebyan.com

تهیه: شهرزاد فراهانی- منبع: سایت http://www.akairan.com/

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.