تبیان، دستیار زندگی
آئین تجلیل از خانواده چهار شهید مدافع حرم در فرهنگسرای رازی برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از چهار مدافع حرم

آئین تجلیل از خانواده چهار شهید مدافع حرم در فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود.

فرآوری-بخش فرهنگ پایداری تبیان
تجلیل از چهار مدافع حرم

به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ از خانواده‌های معظم شهیدان مدافع حرم، شهید علی آقا عبداللهی، شهید مرتضی کریمی، شهید سردار فرزانه و شهید سردار داریوش درستی در تاریخ ۱۰ بهمن‌ماه تجلیل به عمل می‌آید.

مراسم تجلیل

در این مراسم که به پاسداشت رشادت‌ها و فداکاری‌های این شهدای بزرگوار و صبر و استقامت خانواده‌های آن‌ها و با حضور خانواده معظم این بزرگواران برگزار می‌شود جمعی از مقامات محلی و نظامی ازجمله دکتر حسن کافی مدیر محترم مهدیه‌های تهران، دکتر صدری رئیس بیمارستان فارابی، حاج کاظم رضایی فرمانده بسیج ناحیه سلمان و دکتر آبادیان شهردار محترم منطقه ۱۱ حضور دارند و به ایراد سخن می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در مراسم در زمان یادشده از ساعت ۱۵ به آدرس خیابان هلال‌احمر، پردیس سینمایی رازی مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۵۵۴۰۴۰۲۹ تماس حاصل کنند.

لحظه‌شماری برای شهادت

«شهید علی آقاعبداللهی»، داوطلبانه راهی سوریه شد و در دفاع از حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

شهید آقا عبدالله

علی آقاعبداللهی متولد ۱۳۶۹ دارای یک فرزند ۱ ساله، از پاسداران سپاه حفاظت انصارالمهدی بود که از مدت‌ها پیش برای پیوستن به جمع مدافعان حرم لحظه‌شماری می‌کرد.

وی سال گذشته به خیل شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) پیوست. پیکر مطهر این شهید همچنان مفقود است.

فرزانه‌ای در حرم

شهید «رضا فرزانه» از فرماندهان لشکر عملیاتی ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) تهران به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. سردار رضا فرزانه متولد سال ۱۳۴۳ و از فرمانده سابق لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) بود که داوطلبانه راهی سوریه شد و ۲۲ بهمن‌ماه ۹۴ طی عملیات مستشاری توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

شهید قفرزانه

شهید فرزانه متولد تهران بود که بعد از گذشت ۴۰ روز حضور داوطلبانه در سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست.

وی بعد از بازنشستگی در ستاد مرکزی راهیان نور به انجام فعالیت‌های مختلف و تأثیرگذاری پرداخت. شهید فرزانه معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود.

پیکری که هنوز در آمبولانس است

شهید «مرتضی کریمی» آن‌چنان‌که دوستان و همراهان شهید در سوریه تعریف می‌کنند، گویا یک آمبولانس حاوی پیکر شهدا و تعدادی مجروح در حال حرکت بوده که راننده آن از سوی تک‌تیراندازهای داعش مورد هدف قرار می‌گیرد و مرتضی کریمی به سراغ آمبولانس می‌رود تا آن را از معرکه خارج کند که این بار آمبولانس مورد هدف موشک قرارگرفته و منهدم می‌شود.

شهید کریمی

شهید مرتضی کریمی در گردان الزهرا (س) ی لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) خدمت می‌کرد و در سوریه هم به‌عنوان فرمانده گروهان، مشغول دفاع از حرم حضرت زینب (س) بود. او همچنین فرماندهی یک ناحیه مقاومت بسیج در شهرک ولیعصر (عج) تهران را هم بر عهده داشت.

دلاورانه از دفاع‌مقدس تا حرم

پیکرش در سوریه مانده است. تکفیری‌ها برای تحویل پیکرش، شرایطی گذاشتند اما پسرانش (محمد و حامد) قبول نکردند. گفتند این‌همه شهید دادیم که بی‌حرمتی به ساحت مقدس حضرت زینب (س) نشود

شهید «داریوش درستی» سرداری بود که دلاورانه در ۸ سال دفاع‌مقدس از حریم کشورمان دفاع کرد و بعدازآن برای خدمت به اسلام لحظه‌ای دست از تلاش برنداشت. در سال‌های اخیر هم برای دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) راهی سوریه شد و نهم شهریور امسال به شهادت رسید. پیکرش در دیار غریب مانده است.

پیکرش در سوریه مانده است. تکفیری‌ها برای تحویل پیکرش، شرایطی گذاشتند اما پسرانش (محمد و حامد) قبول نکردند. گفتند این‌همه شهید دادیم که بی‌حرمتی به ساحت مقدس حضرت زینب (س) نشود.

شهید درستی

شهید در سال ۱۳۴۲ به دنیا آمد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد نیروی سپاه شد. در ۸ سال دفاع‌مقدس در جبهه بود و مردانه از حریم میهن اسلامی‌مان دفاع کرد. او آن‌قدر در فنون نظامی از خود تبحر و جسارت نشان داد که برای گذراندن دوره غواصی او را به کشور بلژیک فرستادند.

به‌غیراز غواصی دیگر فنون نظامی را هم تعلیم می‌داد. برای آموزش به کشورهای زیادی هم‌سفر کرد. افغانستان، ارمنستان، عراق، سوریه، فلسطین.


منابع: مهر/تسنیم/ بسیج پرس/مشرق/محله من