تبیان، دستیار زندگی
قرارداد فیلم سینمایی «شهید باقری» و مجموعه «شهید صیاد شیرازی» با بنیاد سینمایی فارابی و صداوسیمای جمهوری اسلامی منعقد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تولید آثار تصویری در هنر مقاومت

قرارداد فیلم سینمایی «شهید باقری» و مجموعه «شهید صیاد شیرازی» با بنیاد سینمایی فارابی و صداوسیمای جمهوری اسلامی منعقد شد.

بخش فرهنگ پایداری تبیان
تولید آثار تصویری در هنر مقاومت

علی‌اصغر جعفری، رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در همایش مدیران هنری ادارات کل بنیاد که صبح امروز در مجتمع فرهنگی دوکوهه در حال برگزاری است، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند «آنچه باعث شده امروز در حوزه دانش، دیپلماسی، مسائل اجتماعی و هنری نسلی معتقد با مبانی فکری قوی شکل گیرد به خاطر مقطع دفاع‌مقدس بود که باید این مقطع را حفظ کنیم.»

معتقدیم دفاع‌مقدس یک مکتب فکری برای همه نسل‌ها برای جهان اسلام است. اگر قدر این ظرفیت را بدانیم پیشرفت می‌کنیم. ما درباره سینمای دفاع‌مقدس معتقد به ژانر نیستیم، معتقدیم این حوزه یک مکتب است. عدم استقبال مخاطبین از سینمای دفاع‌مقدس یک تبلیغات اشتباه است ما نباید تحت تأثیر این تبلیغات اشتباهی قرار بگیریم

وی افزود:‌ این دوران سکوی پرش ما در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که باید آن را حفظ کنیم. دفاع‌مقدس همانند سد آبی است که ما وظیفه‌داریم دشت‌های تشنه را سیراب کنیم.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس بیان کرد:‌ اگر نگاه رهبر انقلاب به دفاع‌مقدس را مرور کنیم یک مکتب فکری شکل خواهد گرفت. ایشان می‌فرمایند «هنر امروز هنر مقاومت است. ما هر چه برای دوران دفاع‌مقدس کارکنیم، زیاد نیست چون از ظرفیت دفاع‌مقدس به‌طور کامل استفاده‌نشده است.»

جعفری تأکید کرد: معتقدیم دفاع‌مقدس یک مکتب فکری برای همه نسل‌ها برای جهان اسلام است. اگر قدر این ظرفیت را بدانیم پیشرفت می‌کنیم. ما درباره سینمای دفاع‌مقدس معتقد به ژانر نیستیم، معتقدیم این حوزه یک مکتب است. عدم استقبال مخاطبین از سینمای دفاع‌مقدس یک تبلیغات اشتباه است ما نباید تحت تأثیر این تبلیغات اشتباهی قرار بگیریم.

وی بابیان اینکه رهبر انقلاب اعتقاد به هنر سفارشی ندارد، گفت: از بیانات رهبر انقلاب دریافت می‌شود که هنر دستوری و با دستورالعمل شدنی نیست اما با خواب‌آلوده و بی‌تفاوت هم این مهم دست‌یافتنی نیست.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس با اشاره به اقدامات صورت گرفته، تصریح کرد: اقدامات و کارهایی پیرو بیانات رهبر انقلاب انجام‌شده است. در چند ماه گذشته اساس‌نامه و شرح وظایف سال ۹۶ تنظیم و آماده‌شده است. برنامه سه ماه سال ۹۵ نیز مصوب شده؛‌ سعی شده در برنامه‌ها نظام‌مند و با برنامه حرکت کنیم. در استان‌ها نیز کارهای هدف‌گذاری شده صورت می‌گیرد.

جعفری گفت:‌ ساختار سازمان مجدد بررسی و اصلاح‌شده و مأموریت‌ها با اولویت اهمیت مشخص‌شده‌اند. در حوزه سینمایی، موسیقی و تئاتر جمع نخبه دانشگاهی بسیجی برای کمک به کارها به کار گرفته‌شده است.

مدیر امور سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خاطرنشان کرد:‌ شش شورای راهبردی در حوزه هنری‌های نمایشی، سینما، آموزش و پژوهش، موسیقی و تجسمی با دعوت از اساتید برجسته تشکیل‌شده که نقش هیئت‌علمی را در مجموعه بر عهده خواهند داشت.

وی بابیان مجموعه تلاش‌های صورت گرفته چند ماه گذشته، گفت: مجموعه تلاش‌های عظیمی شکل‌گرفته که راه‌اندازی پرتال جامع عکس و فیلم، جشنواره و سامانه‌های ارتباطی نمونه آن است. چاپ جلد ۴ تئاتر دفاع‌مقدس، منشور دفاع‌مقدس و قرارداد تولید مجموعه شهید صیاد شیرازی و قرارداد فیلم سینمایی سردار شهید حسن باقری با بنیاد فارابی انجام‌شده است.


منبع: روابط عمومی حفظ آثار دفاع مقدس