تبیان، دستیار زندگی
جلسات مجمع محققین و مدرسین به صورت منظم و هفتگی با حضور اعضا در جهت بررسی مسائل روز از جمله انتخابات سال 96 برگزار می شود؛ اما هنوز نمی توانیم قاطعانه بگوییم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از «حسن روحانی» حمایت خواهیم کرد. البته فعلا تا انتخابات زمان زی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخابات 96 و  مدرسین حوزه علمیه قم

جلسات مجمع محققین و مدرسین به صورت منظم و هفتگی با حضور اعضا در جهت بررسی مسائل روز از جمله انتخابات سال 96 برگزار می‌شود؛ اما هنوز نمی توانیم قاطعانه بگوییم در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم از «حسن روحانی» حمایت خواهیم کرد. البته فعلا تا انتخابات زمان زیادی باقی است و نباید فضا را متشنج کرد.

بخش سیاست تبیان

انتخابات 96 و  مدرسین حوزه علمیه قم

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، جمعی متشکل از روحانیون مدرس و محقق حوزه علمیه قم است که پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ در قم بنیانگذاری شد و با مشی «اصلاح طلبی، تغییر و اصولگرایی انقلابی اصیل» به فعالیت سیاسی در حوزه عمومی کشور و البته حوزه علمیه قم می‌پردازد.

برخی اعضای این تشکل سیاسی- مذهبی افرادی چون «سید حسین موسوی تبریزی، سید محمدعلی ایازی، محمود صلواتی، محمدتقی فاضل میبدی و ...» هستند که در کنار مجمع روحانیون مبارز، آنها را می توان دومین تشکل روحانی با گرایش های اصلاح طلبی خواند.

دبیر کل فعلی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم که سابقه دادستانی کل انقلاب در اوایل پیروزی انقلاب را در کارنامه خود دارد و هم اکنون در قم اقامت داشته و فعالیت های حوزوی خود را دنبال می‌کند، «حجت الاسلام والمسلمین سید حسین موسوی تبریزی» است. از این روی خبرنگار «تابناک» مصاحبه‌‌ای با وی پیرامون انتخابات آینده انجام داده‌ است.

موضوع مطرح شدن روحانی به عنوان کاندیدای احتمالی مورد حمایت با توجه به رویکرد مناسبی که از سوی او در چهار اول دوره ریاست‌جمهوری اتخاذ شده است، دور از دسترس نیست.

دبیرکل مجمع محققین ومدرسین حوزه علمیه قم درباره فعالیت‎های تشکل متبوعش برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 اظهارکرد: جلسات مجمع محققین و مدرسین منظم و هفتگی با حضور اعضا در جهت بررسی مسائل روز از جمله انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال 96 برگزار می‌شود.

«حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین موسوی تبریزی» افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 مانده است، در اوضاع کنونی باید از پرداختن به مسائل حاشیه ای انتخابات و متشنج کردن فضای سیاسی کشور اجتناب کرد، ولی بدون شک، بررسی شرایط و ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده از موارد مهمی است که نباید از آن غافل شد.

وی تأکید کرد: هم اکنون ما به عنوان مجمع محققین و مدرسین حوزه به صورت جدی فعالیتی را برای انتخابات ریاست‌جمهوری انجام نداده‌ایم، ولی بدون شک در موقعیت مقتضی وارد عمل خواهیم شد.

حجت‌الاسلام موسوی تبریزی درباره اینکه آیا «حسن روحانی» جزو گزینه‌های مدنظر آنها برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 خواهد بود یا اینکه آنها هم مانند برخی گروه های اصلاح طلب به فکر معرفی آلترناتیوی در کنار وی هستند، تصریح کرد: در اوضاع فعلی نمی‌توان قاطعانه درباره این موضوع صحبت کرد و گفت که روحانی کاندیدای نهایی است و یا شخصی در کنار وی معرفی خواهد شد.

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در عین حال خاطرنشان کرد: البته موضوع مطرح شدن روحانی به عنوان کاندیدای احتمالی مورد حمایت با توجه به رویکرد مناسبی که از سوی او در چهار اول دوره ریاست‌جمهوری اتخاذ شده است، دور از دسترس نیست.
منبع : تابناک