تبیان، دستیار زندگی
دیدن تصاویر گوناگون می تواند حس های مختلفی را در انسان ایجاد کند . ممکن است شما با دیدن تصایری از تلوزیون و یا در فضای مجازی احساسی شادی کنید و یا غمگین شوید، اما گاهی وقت ها دیدن صحنه هایی می تواند شما را در بهت و حیرت فرو برد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مادرانی که فقط زیبایی می بینند

دیدن تصاویر گوناگون می تواند حس های مختلفی را در انسان ایجاد کند . ممکن است شما با دیدن تصاویری از تلویزیون و یا در فضای مجازی احساس شادی کنید و یا غمگین شوید، اما گاهی وقت ها دیدن صحنه هایی می تواند شما را در بهت و حیرت فرو برد.

مرضیه ولی حصاری_بخش زیبایی تبیان

مادرانی که فقط زیبایی می بینند

حضور کوتاه مادر شهید سامی مشیمع در قاب تلویزیون زمانی که شجاعانه در لنز دوربین نگاه می کرد و فریاد می کشید که پس از اعدام فرزندش به دست رژیم بحرین جز زیبایی ندیده است و انتقام فرزندش را خواهد گرفت هر انسانی را به تفکر وادار خواهد ساخت که چگونه مادری می تواند با دیدن تصاویر شهادت پسرش تنها زیبایی ببیند.

نور وجود شهید بر تارک ارزش ها

نور وجود شهدا همواره بر تارک ارزش ها می درخشد، چه در زمان انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی و چه در سایر کشورهایی که مردم مومن و شجاع آن نمی خواهند در زیر بار ظلم و ستم نا اهلان زندگی کنند. اما باید دانست که این نور همواره نشأت گرفته از وجود مادرانی است که به فرزندانشان آموختند که اگر در مقابل ظلم بایستی و با آن مبارزه کنی چه پیروز شوی و چه کشته شوی جز زیبایی چیزی نصیبت نخواهد شد. این مادران همان زنانی هستند که به بانوی دشت کربلا تأسی کرده اند و بعد از شهادت جگر گوشه هایشان جز زیبایی هیچ ندیدند.

اوج عرفان

ازآگوستین قدیس چنین نقل شده است که: «وقتی خداوند  را دوست می دارم آنچه دوست دارم چیست؟ نه جسمی است، نه تنی، نه زیبایی گذران و نه درخشش روشنایی، نه آوازهای دلکش، نه گل های و گیاهان خوشبو...، دوست داشتن آن چیزها نیست. با این همه وقتی خدایم را دوست دارم گویا تمام مظاهر او را نیز دوست داشته ام.»( حوزه نت)

مادران شهدا گاه به مقامی بالاتر از آگوستین رسیدند آنها به درجه ای از عرفان دست یافته اند که هر چیزی را که از مظاهر خدا باشد در نظرشان جلوهایی از زیبایی است. همین سلوک و عرفان معنوی از مادرانی که گاه حتی سواد خواندن و نوشتن ندارن آنها را به سمتی می کشاند که شهادت فرزندی را که به خاطرخداوند خود ایثار کرده اند زیبا ببینند که هر کس را یارای گام نهادن در این مسیر نیست که زیبا دیدن چشم زیبا بین می خواهد.

مادران این سرزمین

مادران این سرزمین ثابت کرده اند هر زمانی که پای مجاهدت در راه خدا در میان بوده است همدوش مردان بلکه مقدم بر آنها به مجاهدت پرداخته اند. و چه زیبا فرمود معمار کبیر انقلاب که «از دامن زن مرد به معراج می رود.»

و مقام معظم رهبری در تعبیری زیبا می فرمایند: «شهادت به این معناست که یک انسان برترین و محبوب ترین سرمایه دنیوی خویش را نثار آرمانی سازد که معتقد است زنده ماندن و بارور شدن آن به سود بشر قرار می گیرد و این یکی از زیباترین ارزشهای انسانی است. و آنگاه كه آرمان مطلوب او الهی و آرزوی همه پیامبران خدا است، این ارزش در صدر همه نیكی های بشر قرار می گیرد و در هیچ ترازوی مادی نمی گنجد. پذیرش این تفكر، همان عامل خیره كننده ای است كه به مجاهدان راه حقیقت ، نیرویی برای باطل ساختن همه محاسبات جبهه خصم می بخشد و چنان كه به تجربه دانسته شده است ، دشمن حقیقت را دچار بن بست و عجز و حیرت می سازد. (بیانات مقام معظم رهبری.15/10/1381)

و یکی از بزگترین وظایف مادر تربیت دینی فرزند است و زمانی مادر می تواند فرهنگ ایثار و شهادت را به اعضای خانواده اش منتقل سازد که خود به درک و شناخت دقیقی در این زمینه دست یافته باشد و شهادت و ایثار در چشم او به یکی از زیباترین ارزش های دینی در آمده باشد و در این سرزمین مادرانی زیسته اند که زمانی که فرزندشان به شهادت رسیده در کمال فروتنی عنوان کرده اند که فرزندان دیگری هم دارند تا در راه اسلام تقدیم کنند.

و شاید گفتار زیبای امثال مادران شهید مشیمع خود خونی تازه در رگ مادران جوانی باشد که فرزند خود را در آغوش دارند و به آنها عشق می ورزند و با خود می اندیشند که خداوند نیز در وجود این مادران هیچ چیز جز زیبایی به ودیعه ننهاده است .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.