تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آغاز پروژه جانمایی دهکده های توریسم دریایی در طول سواحل مکران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شروع جانمایی دهکده‌های توریسم دریایی در طول سواحل مکران

مدیرکل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از آغاز پروژه جانمایی دهکده‌های توریسم دریایی در طول سواحل مکران خبر داد.

بخش گردشگری تبیان

شروع جانمایی دهکده‌های توریسم دریایی در طول سواحل مکران

به گزارش تبیان از ایسنا، عبدالرضا مهاجری گفت: توسعه سواحل مکران بدون رونق گردشگری ساحلی و دریایی امکان‌پذیر نیست و باید شرایطی برای حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران در سواحل مکران فراهم شود.

وی بیان کرد: این پروژه شرقی‌ترین نقطه ساحلی در استان سیستان و بلوچستان تا بخش‌هایی از استان هرمزگان را شامل خواهد شد.

مهاجری تصریح کرد: این اقدام ملی در راستای ایجاد توریسم دریایی در سواحل مکران، در قالب طرح توسعه سواحل مکران در طول برنامه ششم توسعه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: به همین منظور ساخت دهکده‌های ساحلی در نقاط مختلف سواحل مکران تعریف شده که این پروژه هم‌اکنون مراحل اجرایی خود را طی می‌کند.

مهاجری‌نژاد عنوان کرد: نقاط مستعد ایجاد دهکده گردشگری پس از شناسایی آماده ایجاد زیرساخت‌های گردشگری خواهند شد و سپس هر منطقه متناسب با نیاز و امکان سنجی صورت گرفته در اختیار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد انواع امکانات و تاسیسات گردشگری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: با ساخت دهکده‌های گردشگری در طول سواحل مکران، شاهد تحولی عظیم در گردشگری دریای عمان در محدوده آب‌های ایران خواهیم بود.

وی اظهار کرد: همچنین تحقق این مهم، زمینه افزایش هر چه بیشتر ورود گردشگران داخلی و خارجی به سواحل زیبا و منحصر به فرد جنوبی کشور را فراهم خواهد کرد.


منبع: ایسنا