تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ازافزایش 5 درصدی میزان کمک های مردمی از طریق شوراها خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش 5 درصدی كمك های مردمی از طریق شوراها

افزایش 5 درصدی کمک های مردمی از طریق شوراها

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی وزارت آموزش و پرورش ازافزایش 5 درصدی میزان کمک های مردمی از طریق شوراها خبرداد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، مرضیه گرد در همایش تجلیل از شوراهای آموزش وپرورش استان گلستان، با بیان این كه میزان کمک های مردمی از طریق شوراها 5 درصد افزایش داشته است، اظهاركرد: حدود 13 هزار میلیارد ریال از این كمك ها برای ساخت و تجهیز مدارس دولتی به ویژه در مناطق محروم هزینه شده است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی وزارت آموزش وپرورش تصریح كرد: آموزش وپرورش یک دستگاه بزرگ و فرادستگاهی است، كه خدمات آن از نقاط مرزی و محروم تا شهرها را در بر می گیرد.

وی با بیان این كه برنامه های آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین و زیر نظام های آن صورت می گیرد، افزود: برای واگذاری اختیارات مهمترین نقش به شوراهای آموزش وپرورش داده شده است.

گرد به استاندارد سازی فضاهای آموزشی مدارس غیردولتی اشاره كرد و گفت: آیین نامه های استقرار مدارس در حوزه فضا و تجهیزات از طریق هیأت وزیران مورد بازنگری و تصویب قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشاركت های مردمی وزارت آموزش و پرورش بیان كرد: بیش از 93 درصد فرمانداران ، بخش داران و بیش از 88 درصد استانداران در جلسات  شوراهای آموزش وپرورش حضور داشته اند.

وی یادآور شد: آیین نامه اخذ عوارض 5 درصد، اخیراً توسط رئیس سازمان شهرداری های کشور به صورت بخش نامه برای شهرداران ارسال شده است.

مرکز یادگیری سایت تبیان- علی کلوت