تبیان، دستیار زندگی
کتاب «مامور معتمد» نوشته گراهام گرین با ترجمه تورج یاراحمدی به تازگی از سوی نشر کتابسرای نیک روانه بازار کتاب شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مامور معتمد» در بازار کتاب

روایتی پلیسی از یک جنگ داخلی

کتاب «مامور معتمد» نوشته گراهام گرین با ترجمه تورج یاراحمدی به تازگی از سوی نشر کتابسرای نیک روانه بازار کتاب شده است.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
title

رمان «مامور معتمد» داستان مرد میانسالی است که برای نجات کشورش که در جنگ داخلی به سر می‌برد، از سوی دولت مامور شده تا برای بستن قرارداد با معدن ذغال‌سنگی به انگلستان سفر کند. از طرف دیگر شورشیان فردی را مامور می‌کنند تا مانع بستن این قرارداد شود و خود قرارداد خریدی با صاحبان معدن زغال سنگ منعقد کند. در این میان شخصیت اصلی داستان در فضای بی اعتمادی و بدگمانی قرار می‌گیرد، بی‌اعتمادی به هم‌وطنان و همه کسانی که با آن‌ها روبرو می‌شود.

در این رمان نامی از کشور مذکور به میان نمی‌آید اما بنابر نوشته پشت کتاب همه شواهد نشان می‌دهد که این کشور اسپانیا است.

نویسنده داستان هیچ چیزی برای ایجاد یک ژانر جاسوسی و جنایی کم نگذاشته و رمان «مامور معتمد» را تبدیل به یک داستان مهیج و پرکشش کرده است. گراهام گرین در قالب این داستان به مفاهیمی چون اعتماد، صداقت، عشق و انسانیت می‌پردازد و معتقد است در جهانی که سراسر پر است از ریا و دروغ، اگر چه سخت، اما می‌توان با پایبندی به اصول انسانی و اخلاقی از پیرامون خود متمایز بود.

تورج یاراحمدی مترجم این کتاب که پیش از این کتاب‌ «تا باران بر تو بوسه زند» را ترجمه و از سوی همین نشر منتشر کرده، معتقد است کتاب «مامور معتمد» اگر چه در ارتباط با جنگ داخلی اسپانیا است اما به دور از فضای کشت و کشتار و دارای تم عاطفی و سرشار از انسانیت است.

کتاب «مامور معتمد» نوشته گراهام گرین با ترجمه تورج یاراحمدی در ۲۸۴ صفحه و در قطع رقعی به بهای ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان از سوی نشر کتابسرای نیک منتشر شده است.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .