تبیان، دستیار زندگی
معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در جمع اعضای جامعه تورگردانان کشور گفت: دکتر روحانی به گردشگری توجه ویژه ای دارد و منتظر ایده های جدید در زمینه صنعت گردشگری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توجه ویژه رئیس جمهور به گردشگری

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در جمع اعضای جامعه تورگردانان کشور گفت: دکتر روحانی به گردشگری توجه ویژه ای دارد و منتظر ایده های جدید در زمینه صنعت گردشگری است.

بخش گردشگری تبیان

توجه ویژه رئیس جمهور به گردشگری

به گزارش تبیان از ایرنا؛ زهرا احمدی‌ پور در جلسه با رییس و اعضای هیأت ‌مدیره جامعه تورگردانان در محل این سازمان اظهار کرد: برای افزایش ورود گردشگر نیازمند روان ‌سازی در حوزه گردشگری هستیم.

وی افزود: همان‌گونه که بر اساس مصوبه دولت برای تقویت و توسعه گردشگری داخلی موظف به برنامه‌ریزی و اجرای دستورالعمل‌هایی هستیم و در این خصوص مصوبه دولت را داریم و دستگاه‌هایی در این حوزه مشارکت دارند، برای افزایش جذب گردشگران خارجی نیز باید شبیه به این مصوبه را داشته باشیم تا به‌ عنوان پشتوانه بتواند به ما کمک کند.

وی با اشاره به ضرورت تامین زیرساختها، اظهار داشت: در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های ساخت هتل که دارای 60 درصد پیشرفت هستند برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

معاون رییس‌جمهوری ادامه داد: اکنون صحبت از سال 2017 به‌عنوان سال گردشگری پایدار است، حال باید بدانیم که اگر قرار است سال 2017 سال گردشگری پایدار باشد هدف‌گذاری ما چیست و برنامه‌ریزی‌های ما در این حوزه کدام است.

هواپیماهای جدید در راه است

معاون رییس‌جمهوری به ورود هواپیمای ایرباس در پنج‌شنبه هفته گذشته اشاره کرد و افزود: در این مورد سفرای برخی از کشورهایی که حتی در خصوص برجام با ما همکاری نداشتند درخواست ویزا و حضور در این مراسم داشتند که نشان‌دهنده اهمیت بالای موضوع است.

وی گفت: ورود این هواپیما نشان می‌دهد فضای ایران امن است و ورود این ایرباس یکی از دستاوردهای برجام به شمار می رود.

معاون رییس‌جمهوری در ادامه با بیان اینکه هواپیماهای دیگری نیز به ‌زودی وارد می‌شود اضافه کرد: اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری در راه است.

نگاه مثبت دکتر روحانی به گردشگری

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید در بخش دیگری، به نگاه دولت به حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: نگاه رییس‌جمهوری به حوزه گردشگری مثبت است و دکتر روحانی منتظر ایده‌ها و داده‌های جدید است و در سخنرانی‌ها و نشست‌های خبری خود به موضوع گردشگری توجه و اشاره دارد.

احمدی پور افزود: زنجیره به ‌هم ‌پیوسته خدمات گردشگری همان خوشه گردشگری است و من انتظاری که از برخی تشکل‌ها مانند جامعه تورگردانان داریم خرده‌کاری نیست بلکه توقع و انتظار کارهای بزرگ‌ تری را از این جامعه دارم.

برجام معرفی کننده ظرفیت‌های گردشگری ایران

در این نشست هم‌چنین معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به‌ ضرورت معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران در کشورهای مختلف گفت: برجام بهترین کمک را به معرفی ایران کرد و با این رویداد، بسیاری از کشورهای دنیا با ظرفیت‌های کشور ما بیش ‌از پیش آشنا شدند.

مرتضی رحمانی موحد با اشاره به نقش و جایگاه جامعه تورگردانان افزود: مسئولیت دوراندیش‌ ترین حرکت و فعالیتی را که در حوزه گردشگری داریم، یعنی جذب گردشگر و ارایه خدمات مناسب به آن‌ها، بر دوش جامعه تور گردانان است.

وی افزود: اگر جامعه تورگردانان نتواند موفق عمل کند سایر بخش‌های گردشگری نیز دچار مشکل خواهد شد چراکه فعالیت سایر حوزه‌های گردشگری تحت تأثیر فعالیت جامعه تور گردانان است.

رشد تورهای ورودی

در این نشست رییس هیأت‌ مدیره جامعه تورگردانان نیز با اشاره به نگاه کشورهای اروپایی برای سفر به ایران از رشد تورهای ورودی به ایران خبر داد.

ابراهیم پورفرج، ضمن تشریح فعالیت‌ها و عملکرد جامعه تور گردانان گفت: جامعه تور گردانان دارای 150 عضو است و سالانه در 10 نمایشگاه خارجی شرکت می‌کنیم.

وی افزود: در سه سال و نیم گذشته و بعد از شروع فعالیت دولت یازدهم اشتیاق‌ها برای سفر به ایران افزایش‌ یافته و شاهد افزایش تورهای ورودی به کشور هستیم به‌گونه‌ای که حتی برخی از آژانس‌های ما با رشد صددرصدی تورهای ورودی مواجه بوده‌اند.


منبع : ایرنا