تبیان، دستیار زندگی
جلوی آیینه بایستید و اندامتان را با دقت بنگرید، آیا اندامتان شبیه گلابیست؟ متن زیر راهنمای لباس پوشیدن برای خانم هایی با اندام گلابیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

20 نکته برای اندام گلابی ها

جلوی آیینه بایستید و اندامتان را با دقت بنگرید، آیا اندامتان شبیه گلابیست؟ متن زیر راهنمای لباس پوشیدن برای خانم هایی با اندام گلابیست.

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

20 نکته برای اندام گلابی ها

اندام گلابی یعنی افرادی که پایین تنه شان بزرگتر از بالاتنه شان است، به بیان دیگر پهنای باسن شان، از شانه هایشان بیشتر است.

نکته ی مهم در پوشش برای این جور هیکل ها این است که توجه را به سمت بالاتنه و شانه ها و بازوها پیش ببرید، یا باید کاری کنید که کمر باریک و شکم صافتان بیشتر به چشم بیاید.

لباس برای اندام گلابی شکل چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

1-   به بالاتنه توجه داشته باشید. زنانی که اندام گلابی شکل دارند باید بیشتر به بالاتنه خود توجه داشته باشند. انتخاب تاپ یا تی شرت های کشی و لطیف و یا ژاکت های کش باف برای این افراد مناسب است.

2-    استفاده از گردن بند بسیار جذاب است، لباس ها و بلوزهایی که همراه با یک گردن بند باشند واقعا توجه افراد را به سمت بالاتنه معطوف می کند . از کلاه، گوشواره های بزرگ و .. استفاده کنید. هر کاری که انجام می دهیم در پی افزایش توجه و تمرکز روی بالاتنه هستیم .

3- لباس هایی مانند کت نیز به جلوه های بصری در ناحیه بالاتنه اضافه می کند.

4-   لباس های A شکل . پوشیدن لباس های A شکل و تاپ باعث می شود که باسن لاغرتر به نظر برسد.

5-   پهنا خوب است. لباس هایی که در انتها پهن تر باشند، معمولا به اندام های گلابی شکل تعادل می دهند. کفش های نوک تیز با شلوارهای دمپا گشاد پاها را کشیده تر نشان می دهد.

6-    لباس های رسمی مانند شلوارهای رسمی بسیار مناسب هستند مخصوصا برای کسانی که باسن و ران های افراد گلابی شکل را دارند. از لباس های پر زرق و برق دوری کنید، مثل شلوارهای جیب دار و یا گلدوزی شده.

7- لباس هایی که باعث جلب توجه در قسمت پایین و رانتان می شود نپوشید مانند شلوارهای تنگ و دامن های چاپی. این کار نگاه و تمرکز را بر این قسمت افزایش می دهد.

8-  با پوشیدن یک دامن راه راه و یا خط دار عرض باسن خود را کم کنید و بپوشانید .

9-  لبه های شلوار و دامنتان را پهن تر انتخاب کنید تا در پایین تنه تعادل برقرار کنید .

10- برای ایجاد کنتراست و هماهنگی ، رنگ های روشن را در بالا و رنگ های تیره را در پایین، انتخاب کنید .

11-  به طول گردن و شکل آن ( مربعی شکل بودن ) توجه کنید .

12-  لباس های بی یقه و آستین بپوشید تا بازوهایتان نمایان شده و تناسب اندامتان را نشان دهد .

13-  سعی کنید در سبک و استایلتان از شلوغی و ناهماهنگی در بالاتنه استفاده کنید .

14- کت های کوتاه و بالای کمر بپوشید .

15-  از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید تا پاهایتان کشیده تر به نظر برسد .

16- مدل یقه درست را انتخاب کنید. یقه های اندام های گلابی شکل باید بتوانند بالاتنه را گسترده تر نشان دهند. یقه های قایقی، دلبری و دکلته می تواند بالاتنه را پهن تر نشان دهد.

17- برای لباس بالاتنه خود از لایه رویی استفاده کنید. یعنی مدل لباسی را انتخاب کنید که بتوانید یک لایه از روی آن بپوشید. این ایجاد بصری سبب می شود که بالاتنه پرتر نشان داده شوند. استفاده از لباس بالاتنه لایه دار و کمربند نازک می تواند اندام شما را به ساعت شنی بودن متمایل کند.

18- از آستین های گشادتر استفاده کنید. همیشه برای هر نوع لباسی پیدا کردن این مدل آستین آسان نیست. اما از آستین های استفاده کنید که گشاد باشند یا چین داشته باشند و یا … . مثلا استفاده از آستین های کیمونو خیلی کارساز است. این می تواند حجم بالاتنه را افزایش دهید.

19- در انتخاب لباس مجلسی مناسب دقت کنید، یک پیراهن کوتاه دکلته با دامن پیله دار یا پیراهن های بلندی که در پایین گشادتر می شوند و استفاده از پیراهن های تا زیرزانو که دامن آزادتری دارند و یک بالاتنه یقه هفت … خیلی برای شما مناسب هستند.

20- انتخاب مناسب دامن برای شما باید به گونه ای باشد که به هیچ وجه در زانوها تنگ تر نباشد. این کار به شدت به افزایش پایین تنه شما منجر می شود و عدم توازن ایجاد می کند.

اگر همراه با بدن گلابی شکلتان، شکم و باسن بزگتر از اندازه ای دارید، سعی کنید لباس هایی را که انتخاب می کنید بلند باشد و روی باسنتان را بپوشاند، این کار بزرگی شکم و باسن را می پوشاند.


منابع:آی بانو، فرومز، بانی مد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.