تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با ارائه پیشنهادهایی خواستار احیای رشته های منسوخ شده اصفهان و ایجاد ساختار تشکیلاتی در شهرستان های این منطقه شد که باعث رونق بازار فروش می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست یک مدیر برای احیای رشته‌های منسوخ صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با ارائه پیشنهادهایی خواستار احیای رشته‌های منسوخ‌شده اصفهان و ایجاد ساختار تشکیلاتی در شهرستان‌های این منطقه شد که باعث رونق بازار فروش می‌شود.

بخش هنری تبیان
صنایع دستی

در دومین نشست توسعه صنایع دستی اردستان و زواره با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، طباطبایی‌نژاد - نماینده مردم اردستان در مجلس -، فرماندار اردستان، فریدون اللهیاری - مدیر میراث فرهنگی استان اصفهان -، عزیزی - مدیرکل پایگاه‌های میراث فرهنگی - و جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه صنایع دستی برگزار شد.

این نشست پیرو جلسه‌ای که آذرماه و در سفر بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی - به اردستان و زواره انجام شده بود، تشکیل شد و مسائل، مشکلات و راهکارهایی حول محور توسعه صنایع دستی این شهرستان و توابع آن در استان اصفهان پیگیری شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در این نشست با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های استانی و ارتقا و توسعه آن‌ها، گفت: راه‌اندازی فوری پایگاه میراث فرهنگی زواره و تامین منابع مالی آن، تخصیص و ارسال بودجه آموزشی استانی به اداره‌های شهرستان‌ها، ایجاد و تقویت تشکیلات اداری، ثبت تمام کارگاه‌ها و شاغلان صنایع دستی به‌صورت دقیق، کمک و یاری در اعطای تسهیلات به داوطلبان هنرمند شاغل در شهرستان‌ها، ایجاد نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع دستی اردستان در تهران و بازدیدهای آینده از شهرستان اردستان و زواره را می‌توان از تصمیم‌های اتخاذشده و دستاوردهای این جلسه‌ها عنوان کرد.

در ادامه، فریدون اللهیاری - مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان - گفت: ایجاد پایگاه میراث زواره و تفویض نمایندگی به شهرستان دو رویداد مهم در راستای ارتقا و رشد و توسعه در شهرستان است.

فرماندار اردستان نیز اظهار کرد: باید فرصتی ایجاد تا مردم را در این توسعه شریک کنیم و با ایجاد انگیزه و مشوق‌هایی در این زمینه، آن‌ها را ترغیب به شرکت در این مقوله کنیم.

در بخش دیگری از این نشست، طباطبایی - نماینده مردم اردستان در مجلس شورای - نیز اظهار کرد: در سطح شهرستان در هر سه زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاستی‌هایی داریم و من از اهتمام و توجه نامورمطلق بسیار متشکرم که به هر حال، ما را از سایه غول صنایع دستی کشور به اسم اصفهان خارج کرد و توجه به خود ظرفیت‌های اردستان و شهرستان‌های تابعه دارد، چون به هر حال ما همواره به اصفهان وابسته بودیم، اما این جدیت شما نویدبخش است و امیدواریم به سایر دوستان در سایر معاونت‌ها هم سرایت کند.

عزیزی - مدیر کل پایگاه‌های کشور - نیز گفت: با پایگاه شدن شهر زواره می‌توان بسیاری از ظرفیت‌های منطقه را اجرایی کرد  و برنامه‌های زیادی را برای توسعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح شهرستان انجام داد. همچنین ما نهایت همکاری را برای توسعه همه‌جانبه انجام می‌دهیم.


منبع:روابط عمومی معاونت صنایع دستی کشور