تبیان، دستیار زندگی
شاید کمتر کسی از جزئیات سادگی زندگی مقام معظم رهبری اطلاع داشته باشد. ایشان بر خلاف رهبران دیگر کشورها زندگی بسیار ساده ای دارند که باور آن برای برخی دور از ذهن است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : آزاده مرنی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ناگفته ای از‌ زندگی فرزندان رهبر انقلاب

شاید کمتر کسی از جزئیات سادگی زندگی مقام معظم رهبری اطلاع داشته باشد. ایشان بر خلاف رهبران دیگر کشورها ، زندگی بسیار ساده ای دارند که شاید باور آن برای برخی دور از ذهن است.

آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

فیلم مراسم ازدواج فرزند رهبر انقلاب

شاید کمتر کسی از جزئیات سادگی زندگی مقام معظم رهبری اطلاع داشته باشد. ایشان بر خلاف اکثر رهبران دیگر کشورها ، زندگی بسیار ساده ای دارند که شاید باور آن برای برخی دور از ذهن است.

بنا به تعاریف برخی رجال کشورمان که از نزدیک با زندگی خصوصی رهبر انقلاب آشنا هستند ؛ زندگی ایشان ساده و به دور از هرگونه تجمل است. خانه ای با پوشش موکت و چند پشتی و این ساده زیستی در زندگی فرزندان ایشان نیز متبلور شده است؛ از نحوه تحصیل و امکانات ؛ تا مراسم ازدواجشان همه و همه در کمال سادگی بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی دو فرزند دختر و چهار فرزند پسر دارند که چهار پسر ایشان طلبه هستند و زندگی آنها هم از جنس سادگی طلبگی است تا جایی که فرزند ارشد رهبری (سید مصطفی خامنه ای) از ابتدای ازدواجشان در خانه ای کوچک و ساده ی استیجاری در قم، بدون هیچ مبل و تزئینات خاصی، تنها با چند پشتی و 2 فرش کوچک زندگی می کنند که البته برای افرادی که در سال های اول شروع زندگی متاهلی، به دیدار ایشان رفته بودند قبول این ماجرا سخت بود که فرزند رهبر یک کشور ازدواج کند ولی آثاری از زندگی یک زوج جوان در خانه ایشان دیده نشود.

فرزندان رهبر انقلاب از فعالیت های اقتصادی به دور اند و به درس و بحث در قم می پردازند و روئیت این ماجرا آنچنان هم سخت نیست. آیت الله خزعلی در جایی به خاطره ای از مقام معظم رهبری پرداخته و گفتند : "آقا فرزندانشان را از فعالیت های اقتصادی بر حذر داشته اند و حتی به آنها فرموده اند اگر می خواهید وارد عرصه اقتصادی شوید شناسنامه تان را عوض کرده و نام خامنه ای را از آن حذف کنید." (1)

با تمام این تفاسیر ؛ ضد انقلاب همیشه در تلاش است تا با اشاعه شایعاتی فراگیر این ماجرا را وارونه جلوه دهد. در واقع معاندان نظام ، همواره سعی داشتند تا با انتشار اخبار کذب و بی پایه و اساس زندگی مقام معظم رهبری و فرزندان ایشان را تجملگرایانه و اشرافی گری نمایش دهند تا به اهداف شوم خود در راستای تخریب شخصیت والای ایشان نائل آیند که البته به لطف خدا هرگز در این مسیر موفقیتی کسب ننمودند زیرا زندگی ایشان بر احدی پوشیده نبوده و نیست.

پی نوشت:

1- نگاهی به سلوک و ساده‌زیستی مقام معظم رهبری ، خبرگزاری تسنیم ،خرداد 1393