تبیان، دستیار زندگی
تویسرکانی از آغاز طرح حذف دفاتر سنتی گواهی امضاء از دفاتر اسناد رسمی از روز گذشته خبر داد و گفت: این طرح در برخی دفاتر اسناد رسمی به طور پایلوت آغاز شده و تا دهه فجر امسال در کل دفاتر اسناد رسمی اجرایی خواهد شد. <div class=col-md-36> <div class=top_
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز حذف دفاتر سنتی گواهی امضاء از دفاتر اسناد رسمی

تویسرکانی از آغاز طرح حذف دفاتر سنتی گواهی امضاء از دفاتر اسناد رسمی از روز گذشته خبر داد و گفت: این طرح در برخی دفاتر اسناد رسمی به طور پایلوت آغاز شده و تا دهه فجر امسال در کل دفاتر اسناد رسمی اجرایی خواهد شد.

بخش حقوق تبیان

احمد تویسرکانی
احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به روند الکترونیکی شدن امور مربوط به ثبت اسناد و املاک در دفاتر اسناد رسمی گفت: پس از حذف دفاتر سردفتر و الکترونیکی شدن آن، در مرحله بعد، دفاتر گواهی امضاء که به صورت سنتی و دستی در دفاتر اسناد رسمی وجود داشت حذف شده و از این پس، گواهی امضاء نیز به صورت الکترونیکی گواهی و ثبت می‌شود.

پس از حذف دفاتر سردفتر و الکترونیکی شدن آن، در مرحله بعد، دفاتر گواهی امضاء که به صورت سنتی و دستی در دفاتر اسناد رسمی وجود داشت حذف شده و از این پس، گواهی امضاء نیز به صورت الکترونیکی گواهی و ثبت می‌شود.

وی با اشاره به اجرای پایلوت حذف دفاتر سنتی گواهی امضاء اظهار کرد: در دفا‌تر منتخبی که برای اجرای پایلوت این طرح در نظر گرفته شده است، علاوه بر ثبت الکترونیک اسناد، دفتر گواهی امضاء دست‌نویس نیز تکمیل و از متقاضی، امضاء اخذ می‌شود. تویسرکانی تاکید کرد: پس از اجرای آزمایشی این طرح در دفاتر منتخب و رفع نقاط ضعف احتمالی، این طرح از بهمن‌ماه در دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور اجرایی ودفاتر گواهی امضاء، الکترونیکی خواهد شد.

منبع: میزان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .