تبیان، دستیار زندگی
نه حضرت آیت الله جوادی آملی در خطبه‌های دومین جمعه ماه مبارك رمضان در مصلای بزرگ شهر مقدس قم، با اشاره به برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی عراق، این انتخابات را زمینه ساز تشكیل سلسله جماهیر اسلامی خاورمیانه در برابر طرح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل سلسله جماهیر اسلامی در خاورمیانه

حضرت آیت الله جوادی آملی در خطبه‌های دومین جمعه ماه مبارك رمضان در مصلای بزرگ شهر مقدس قم، با اشاره به برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی عراق، این انتخابات را زمینه ساز تشكیل سلسله جماهیر اسلامی خاورمیانه در برابر طرح استكباری خاورمیانه بزرگ امریكا دانست.
به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله جوادی آملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود در مصلای بزرگ شهر مقدس قم، همه پرسی قانون اساسی مردم عراق را مد نظر قرار داد و تاكید كرد: مردم عراق فردا به پیروی از مرجعیت به قانون اساسی نوین این كشور رای می‌دهند و این نشانه تبعیت آنان از اسلام و رهبران دینی است.
وی این انتخابات را عامل مهم تشكیل جمهوری اسلامی در عراق ارزیابی كرد و افزود: امیدواریم به زودی جمهوری اسلامی در عراق استقرار یابد. با این امر، گامی اساسی برای پیدایش سلسله اتحاد جماهیر اسلامی در خاورمیانه برداشته می‌شود. تشكیل جماهیر اسلامی در خاورمیانه سدی راسخ در برابر طرح استكباری خاورمیانه بزرگ امریكا خواهد بود.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه، سركوب مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین توسط رژیم اشغال‌گر قدس را جنایت بشری آشكار دانست و خطاب به نمازگزاران خاطر نشان كرد: این رژیم غاصب دست از شكنجه زندانیان مسلمان در بند بر نمی‌دارد و سازمان‌های جهانی دفاع از حقوق بشر نیز در برابر اقدامات ضد بشری اسراییل سكوت كرده‌اند. شما روزه‌داران هنگام خواندن دعاهای این ماه بابركت، آزادی همه اسیران دربند را از ذات اقدس الاه مسئلت نمایید.
آیت الله جوادی آملی حادثه تلخ زلزله پاكستان را امتحانی الهی ارزیابی و عنوان كرد: زلزله مصیبت بار اخیر كه در مناطق گسترده‌ای از پاكستان، افغانستان و هندوستان روی داد و باعث از بین رفتن، مجروحیت و آوارگی شمار زیادی از مردم این مناطق شد، برای مردم ایران تلخ و ناگوار بود. بر دولت و مردم مسلمان ایران است كه آن چه در توان دارند به كار گیرند و در امداد رسانی و ارسال كمك‌های خود به مصیبت‌دیدگان دریغ نورزند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سنت پیامبر اسلام ـ ص ـ در اعتكاف دهه آخر ماه مبارك رمضان گفت: مسئولان ستاد اعتكاف تلاش كنند اعتكاف دهه آخر ماه مبارك رمضان را احیا كنند. كشور ما به بركت همین عبادت‌ها و دعاهاست كه از شر دشمنان در امان مانده است.اگر این دعاها نبود، خدا به ما بندگان توجهی نداشت.
آیت الله جوادی آملی مناسبت هفته اكرام و میلاد بابركت سبط اكبر امام حسن مجتبی ـ ع ـ را مد نظر قرار داد و خواستار اهدای كمك‌ به مستمندان همراه تكریم و بزرگداشت آنان شد و خاطر نشان ساخت: باید كمك به مستمندان به گونه‌ای صورت گیرد كه شخصیت، شأن و منزلت آنان محفوظ نگه داشته شود.
همچنین امام جمعه قم در پایان خبطه دوم به مناسبت‌هایی مانند: روز جهانی غذا، هفته تربیت بدنی و هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره كرد و برای مسئولان این امور مهم آرزوی موفقیت نمود.