تبیان، دستیار زندگی
تحقیق محققان نشان می دهد درصورتیکه مرغ با حداقل دمای مناسب درونی پخته نشده باشد، باکتری Campylobacter jejuni موجود در غذا می تواند منجر به بروز بیماری «سندروم گیلن باره» شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصرف مرغ نیمه پخت منجر به فلج اندام می شود

تحقیق محققان نشان می دهد در صورتی که مرغ با حداقل دمای مناسب درونی پخته نشده باشد، باکتری Campylobacter jejuni موجود در غذا می تواند منجر به بروز بیماری «سندروم گیلن باره» شود.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان

مرغ

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، محققان آمریکایی باکتری ای را در مرغ خوب پخته نشده یافته اند که می تواند منجر به بروز سندروم گیلن باره (GBS) شود. این سندروم یک اختلال خودایمنی است و علت اصلی فلج عصبی-عضلانی حاد در انسان ها در دنیا محسوب می شود.

لیندا منسفیلد، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایالتی میشیگان، در این باره می گوید: «مطالعه ما نشان داده است که ترکیب ژنتیکی همراه با باکتری Campylobacter موجب بروز بیماری GBS می شود.»

به گفته محققان، اگر مرغ خوب پخته نشده باشد باکتری مذکور در غذا فعال باقی مانده و می تواند منجر به بروز بیماری GBS شود.

از طرفی، عمدتا باکتری ها نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم هستند. از این رو مصرف برخی آنتی بیوتیک های معین به منظور مقابله با علائم نورولوژیکی تاثیری نداشته و به اشتباه به خود اندام ها و بافت های بیمار حمله می کنند.

همچنین تحقیقات دیگر نیز نشان می دهند که باکتری Campylobacter jejuni موجب بروز سایر اختلالات خودایمنی نظیر بیماری التهاب روده و آرتروز نیز می شود.


خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.