تبیان، دستیار زندگی
داور بین المللی فوتبال ایران گفت: کامرانی فر در دپارتمان داوری با برنامه کار می کند و می تواند در داوری تحول ایجاد کند ولی در این راه به حمایت نیاز دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیژن حیدری: بهتر بود ترکی به قضاوت ادامه می‌داد

داور بین‌المللی فوتبال ایران گفت: کامرانی فر در دپارتمان داوری با برنامه کار می‌کند و می‌تواند در داوری تحول ایجاد کند ولی در این راه به حمایت نیاز دارد.

بخش ورزشی تبیان
ترکی

بیژن حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دوره داوری فوتبال که هفته‌ قبل در جزیره کیش برگزار شد، اظهار کرد: کار به شدت برنامه‌ریزی شده بود و معلوم بود که قرار نیست یک کلاس تمرینی و فی‌البداهه باشد. برای تک تک ساعت‌های این دوره برنامه وجود داشت و معلوم بود وقت زیادی برای آن صرف شده است.

او افزود: علی‌رغم این که همه فکر می‌کردند در بررسی صحنه‌ها به برخی صحنه‌ها که در برنامه‌های تلویزیونی نمایش داده شد، اکتفا می‌شود، از تمام بازی‌های نیم فصل فیلم گرفته شده بود و مشخص بود که تمام ۹۰ ‌دقیقه بازی مورد بررسی دپارتمان داوری قرار گرفته است. سال‌های قبل فقط کلیپ‌های خارجی می دیدیم و چند صحنه از برنامه "۹۰" اما این بار همه چیز فرق می‌کرد.

حیدری ادامه‌ داد: دپارتمان برای این دوره خیلی وقت گذاشته بود. برخی از صحنه‌های داوری طوری بود که خود داور نمی‌دانست آن صحنه توسط دپارتمان دیده شده است.

این داور فوتبال همچنین گفت‌: اگر در کلاس یک نفر گوینده باشد، خسته کننده می‌شود اما کلاس کیش مشارکتی بود و همه درباره یک صحنه آنالیز می‌کردند و نظر خود را می گفتند.

حیدری ادامه‌ داد: در فیفا و AFC به آمادگی جسمی خیلی اهمیت می‌دهند. حالا داوران فهمیدند که در طول سال هم باید آمادگی خود را حفظ کنند و تمرین داشته باشند. این مساله اول به سود تیم‌ها و بعد به نفع داوران است.

او درباره کیفیت تست آمادگی جسمانی هم گفت‌: وقتی از بین ۷۲ نفر فقط سه نفر نتوانستند پاس کنند برخی فکر کردند تست آسان بوده ولی شاید حتی از سایر تست‌ها سنگین‌تر هم بود. گفتند تست در سطح دریا انجام شده ولی بازی‌ها در ارتفاع است اما این هم قابل قبول نیست چون AFC هم تست‌هایش را در مالزی و هم سطح با دریا می‌گیرد.

حیدری افزود: من در همدان و ورزشگاهی تمرین می‌کنم که ۱۸۷۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، اما برای تست AFC به مالزی رفتم. ضمن این که وقتی امکانات خوب در کیش داریم چرا استفاده نکنیم. در این فصل در تهران اول باید با آلودگی هوا و سرما بجنگیم و با چند دست لباس بدویم. در کیش هوا خوب است و ترافیک نیست. زمین چمن و پیست تارتان خوبی هم وجود دارد.

حیدری در ادامه گفت‌: حسن کامرانی فر از هفته‌ پنجم به دپارتمان آمد و در ۱۰ هفته‌ کارهای خوبی کرد. او می‌تواند تحولی در داوری ایجاد کند  ولی به حمایت نیاز دارد. اکنون داوران با هم دوست هستند و ارتباط خوبی دارند. وقتی ترکی خداحافظی کرد همه فکر کردند عضوی از خانواده‌ شان قصد جدایی دارد. احترام به یکدیگر و به پیشکسوتان خیلی زیاد شده است.

او افزود: قرار بود یک مدرس خارجی هم به کلاس بیاید اما به خاطر مشکل روادید نتوانست حاضر شود. البته کامرانی‌فر هم دانش زیادی دارد و دو دوره در جام جهانی حضور داشته است.

حیدری درباره کناره‌گیری محسن ترکی هم گفت‌: نمی‌خواهم احساساتی باشم. او بهتر بود به کارش ادامه‌ می داد. ترکی در تست عملکرد خیلی خوبی داشت و یکی از دلایل شرکت در تست همین بود که نشان دهد آماده است و رد شدن در تست ۴۵ روز قبل در دوبی یک اتفاق بوده است.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .