تبیان، دستیار زندگی
دغدغه های نوجوانان در «اگر درخت ها پای رفتن داشتند» شاعر « اگر درخت ها پای رفتن داشتند» معتقد است، اشعار این کتاب که بازگو کننده نگرانی های نوجوان امروزی است، به رشد فکری و خلاقیت نوجوانان کمک می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دغدغه‌های نوجوانان در «اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند»

شاعر « اگر درخت ها پای رفتن داشتند» معتقد است، اشعار این کتاب که بازگو کننده نگرانی های نوجوان امروزی است، به رشد فکری و خلاقیت نوجوانان کمک می کند.

بخش ادبیات تبیان
دغدغه‌های نوجوانان در «اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند»

کمال شفیعی، از شاعران کشورمان در مورد اثر جدید خود می گوید: مجموعه‌ای با عنوان " اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند " شامل 20 شعر سپید و نیمایی ویژه نوجوانان است. این مجموعه شعر با فضاهای متفاوت و جدید برای کمک به تفکر خلاق نوجوانان است.

وی با بیان اینکه نوجوانان امروز دغدغه‌های جدیدی دارند، عنوان کرد: دغدغه‌های نوجوان امروز با نوجوان 10 سال پیش فرق دارد. با گسترش فضاهای مجازی و در دست بودن فضاها و امکانات و همچنین برخوردهایی که در اجتماع برای نوجوانان پیش می آید مسلما نگرانی ها و دغدغه‌های آنها خاص است. احساس کردم، نیاز است که این دغدغه‌ها در قالب شعر تشریح شوند تا به نوجوانان در راه رسیدن به تعالی و رشد فکری کمکی شود. تلاش کردم در قالب شعر فضایی ایجاد شود که نوجوان در یک بازه زمانی مجبور به تفکر شود و خودش به نتیجه گیری برسد.

این شاعر تصریح کرد: در کتاب " اگر درخت ها پای رفتن داشتند " به جای اینکه از زاویه بزرگسال صحبت شود، از منظر نوجوان صحبت شده است. در شعرها نوعی همراهی و همدلی به چشم می خورد. در این کتاب در قالب شعر نوجوانی دغدغه‌های خود را با دوست نوجوان خود در میان می گذارد. پایان شعرها باز است تا نوجوان بتواند خودش دریافت درستی داشته باشد. کتاب " اگر درخت ها پای رفتن داشتند" به طور غیرمستقیم نکاتی را به نوجوانان متذکر می شود تا آنها با بهره گیری از استعداد و توانایی های خود، خلاقیت شان را بروز دهند.

وی خاطر نشان کرد: اعتیاد، مرگ، عشق، جدایی از خانواده، دوست داشتن و احترام به والدین موضوع برخی از اشعار کتاب " اگر درخت‌ها پای رفتن داشتند "، است. این کتاب بزودی توسط انتشارات پیدایش به چاپ می رسد.


منبع: شبستان