تبیان، دستیار زندگی
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و جناح های سیاسی روز به روز بر شدت مذاکرات خود می افزایند تا بتوانند هر چه سریع تر پیشنهادهای مطروحه را جمع بندی و به تصمیم جناحی واحد برسند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین احتمالات نامزدهای انتخابات 96

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و جناح‌های سیاسی روز به روز بر شدت مذاکرات خود می‌افزایند تا بتوانند هر چه سریع تر پیشنهادهای مطروحه را جمع بندی و به تصمیم جناحی واحد برسند.

فرآوری: آزاده مرنی -بخش سیاست تبیان

آخرین احتمالات نامزدهای انتخابات 96

موضوع انتخابات، از سه هفته پیش بیش از پیش جدی شده و اعضای احزاب و تشکل ها با انتشار اخباری با مضمون اعلام ائتلافی کارآمد، نام نامزدهای احتمالی و ... این فضا را گرم کرده اند. البته عده ای معتقدند که با عدم حضور محمود احمدی نژاد در انتخابات 96 ؛ معادله رقابت در این انتخابات تغییرات عمده ای کرده و شاید شاهد رقابت خاصی نباشیم اما آنچه که عقلانی به نظر می رسد کمی انتظار و اعلام نهایی نامزدهای انتخاباتی و مشخص شدن رقیب اصلی دکتر روحانی است.

به هر حال تا زمان اعلام قطعی اسامی کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری 96 ، باید به سخنان و اظهار نظرهای رجال سیاسی بسنده کنیم تا با جمع بندی اخبار و اطلاعات به نتیجه ای مطلوب برای انتخاب شخص مورد نظر برسیم.

فضای انتخابات به طور کل غیرقابل پیش‌بینی‌ است، تا جایی که آقای روحانی نیز می‌گوید معلوم نیست که در انتخابات 96 نامزد شود.

احتمالات و اظهار نظرهای انتخاباتی

- اعلام كاندیداتوری یك ارتشی برای انتخابات ریاست جمهوری

روزهای آخر دولت احمدی نژاد بود كه رییس‌ پیشین ركن دوم ارتش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دست گرفت. مردی از تبار رزمندگان دوران دفاع مقدس كه تا پیش از این خدمت به نیروهای مسلح را به سمت‌های اجرایی و دولتی ترجیح داده بود. سرتیپ محمدحسن نامی كه بعد از پایان ماموریت در دولت دهم، مجدد به لباس خدمت بازگشت، این‌بار كار خود را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد. فعالیت‌هایی كه به دور از هیاهوی سیاسی و اجرایی و تنها به خدمت برای بازماندگان دوران دفاع مقدس منتهی می‌شد. امیر«نامی» امروز تصمیم‌گرفته است در روزگاری كه گزینه‌های مختلفی خود را برای گزینش به عرصه معرفی می‌كنند، وارد میدان رقابت‌های سیاسی انتخابات شود و به طور رسمی كاندیداتوری خود را برای كارزار سال 96 اعلام كرده‌است.

- پاسخ ولایتی به احتمال کاندیداتوری اش در انتخابات ریاست جمهوری

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با  تسنیم و در پاسخ به این سوال که آیا شما برای انتخابات ریاست‌جمهوری 96 کاندیدا خواهید شد یا خیر؟ گفت: بنده قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال 96 را ندارم.

وی افزود: انشاءالله نیروهای انقلاب همه با هم متحد شوند تا بتوانند به یک کاندیدای خدوم رای بدهند که انشاءالله کشور را در راستای اهداف جمهوری اسلامی و  آرمان‌های امام راحل و در جهت سیاست‌های ترسیم شده در قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیش ببرد.

- فاطمه آلیا:جبهه پایداری قطعا برای انتخابات 96 گزینه دارد

عضو جبهه پایداری گفت: گزینه‌ نهایی اصولگرایان برای انتخابات فردی است که راهکارهای مناسب و قابل اجرایی برای خروج کشور از بن‌بست‌ها داشته باشد.

فاطمه آلیا، عضو جبهه پایداری پیرامون برنامه اصولگرایان برای انتخابات 96 اظهار داشت: از آنجایی که چند ماه بیشتر به انتخابات ریاست جمهوری 96 باقی نمانده است، تلاش احزاب و تشکل‌های انقلابی و ولایتمدار این است که بر وضعیت کشور تأثیر بگذارند و با معرفی گزینه‌های اصلح برای انتخابات 96 مشکلات موجود را رفع کنند.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به سؤالی مبنی بر تصمیم وی برای کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما وظیفه داریم کار کنیم و جای این کار و خدمتگزاری مهم نیست.

وی تصریح کرد: قطعا گزینه‌ نهایی اصولگرایان برای انتخابات آتی، فردی است که راهکارهای مناسب و قابل اجرایی برای خروج کشور از بن‌بست‌هایی چون بیکاری و گرانی داشته باشد.

آلیا با تاکید بر اینکه از حالا نمی‌توان انتخابات 96 و شرایطی که در آن به وجود می‌آید را پیش‌بینی‌کرد، گفت: فضای انتخابات به طور کل غیرقابل پیش‌بینی‌ است، تا جایی که آقای روحانی نیز می‌گوید معلوم نیست که در انتخابات 96 نامزد شود.

- کاندیدای اصلاح طلب دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری (مهرعلیزاده)

محسن مهرعلیزاده : با فضای امروز رای آوری روحانی را قطعی می دانم. من برای رای دادن در انتخابات شرکت می کنم  اما قصد نامزدی در انتخابات را ندارم.

- پاسخ قالیباف به سؤالی درباره کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری

محمدباقر قالیباف در پاسخ به سؤالی مبنی بر تصمیم وی برای کاندیداتوری در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما وظیفه داریم کار کنیم و جای این کار و خدمتگزاری مهم نیست.

منابع : خبرگزاری فارس / تابناک / خبرآنلاین