تبیان، دستیار زندگی
رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: در اسرع وقت جلسه ای را با کیانوش رستمی که مبنای آن قوانین و مقررات اردویی است، تشکیل می دهیم و فکر می کنم موضوع رستمی و انوشیروانی قابل حل است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرادی: با کیانوش رستمی جلسه می‌گذاریم

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: در اسرع وقت جلسه ای را با کیانوش رستمی که مبنای آن قوانین و مقررات اردویی است، تشکیل می دهیم و فکر می کنم موضوع رستمی و انوشیروانی قابل حل است .

بخش ورزشی تبیان
مرادی

علی مرادی در گفتگو با ایسنا درباره ی اینکه تصویب آیین نامه مقررات اردویی چقدر می تواند به حل اختلاف نظر کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی کمک کند، بیان کرد: قبل از المپیک بحث منافع ملی ایران مطرح بود و تعاملاتی بین سرمربی و کیانوش رستمی انجام گرفت. رستمی دید گاه حرفه ای داشت  و در چارچوب فدراسیون حرکت کرد البته او هنوز هم دیدگاه حرفه ای دارد.

او ادامه داد: الان خلاء قوانین و مقررات در داخل اردو های تیم ملی احساس می شود که البته این قوانین  و مقررات مربوط به همه است و باید آن را رعایت کنند. نسلی که دارد پرورش پیدا می کند، نسل هوشمندی است و کیانوش رستمی هم وزنه بردار هوشمندی است. از این رو در اسرع وقت جلسه ای را در ارتباط با تعاملات که مبنای آن همین قوانین و مقررات است، تشکیل می دهیم تا این موضوع مدیریت و حل و فصل شود. فکر می‌کنم این موضوع قابل حل است.

مرادی با اشاره به وضع قوانین و مقررات در اردو، تاکید کرد: در اردو پادگان نظامی راه اندازی نکرده‌ایم بلکه قوانین و مقررات برای این است که همه با آرامش کارها را دنبال کنند تا به اهداف قهرمانی برسیم.

تیمی بخاطر دوپینگ به مسابقات نیامده باشد، کمیته انضباطی تشکیل می دهیم

رییس فدراسیون وزنه برداری در مورد اینکه گفته می شود تیمی به دلیل آزمایش دوپینگ از حضور در مسابقات قهرمانی جوانان ایران انصراف داده است ، تصریح کرد: جسته  و گریخته چیزهایی در این مورد شنیده ایم. پس از اینکه گزارش مسئولان برگزاری و کمیته مسابقات را دریافت کنیم، با این موضوع  و موضوعات مشابه برخورد قاطع خواهیم کرد. چنانچه به صحت و سقم ماجرا پی ببریم، کمیته انضباطی تشکیل خواهیم داد و ماجرا حتما مورد بررسی جدی قرار می گیرد.

او ادامه داد: دوپینگ خط قرمز ما است. البته در این مدت تمام وزنه برداران رده های سنی مختلف از نوجوانان گرفته تا حتی پیشکسوتان آزمایش دوپینگ داده اند و همه منفی بوده است. تا الان همه باید با مدیریت فدراسیون آشنا شده باشند و بدانند در مورد دوپینگ سهل انگاری کنند باید پاسخگو باشند. در این یک سال و نیم کارگاه های علم متدولوژی تمرین و آنتی دوپینگ برگزار کرده ایم از این رو دیگر جای هیچ گونه سهل انگاری نیست. اگر ببینیم کم کاری  انجام می گیرد که اهداف ملی را تحت الشعاع قرار می دهد،  حتی از طریق مراجع بالاتر مثل وزارت ورزش و جوانان به ماجرا ورود پیدا می کنیم.

 پایین بودن رکوردها در قهرمانی جوانان ایران کمی طبیعی است

مرادی در پاسخ به این پرسش که رکورد های ثبت شده در مسابقات قهرمانی جوانان ایران برای رییس فدراسیون راضی کننده بوده است یا خیر، تاکید کرد: کادر فنی تیم های ملی نوجوانان و جوانان در سالن مسابقات حضور داشتند و عملکرد رکوردی وزنه برداران زیاد برای آنها راضی کننده نبوده است. چندین سال بود که در مورد رده نوجوانان و جوانان غفلت شده بود و استان ها در این یک سال و اندی دارند کار زیر بنای انجام می‌دهند بنابراین این امر یعنی پایین بودن رکورد ها طبیعی است.

او افزود: انتظاری که کادر فنی دارد این است  که استان ها پا به پای تیم ملی حرکت کنند و به نظرم شاید مقداری به زمان نیاز است. استان ها به لحاظ سخت فزاری و بودجه وضعیت زیاد مناسبی ندارند، بنابراین این مقدار عقب ماندگی را باید طبیعی دید.

با بودجه قطره چکانی کمیته ملی المپیک باید برنامه ها را تعطیل یا تعدیل کنیم

رییس فدراسیون وزنه برداری در مورد حضور تیم ملی وزنه بردری در بازی های کشور های اسلامی گفت: در جلساتی که شرکت کردیم  و نماینده کمیته ملی المپیک هم بود، برنامه های خود را اعلام کردیم و جزییات آن را سرمربی تیم ملی در جلسه شورای عالی فنی مطرح و در نهایت آن را مدون می کنیم. البته ما بلافاصله بعد از بازی های کشورهای اسلامی، مسابقات بزرگسالان آسیا را پیش رو داریم و در حال حاضر هم داریم چهار تیم را پوشش می دهیم.اما با این وضعیت بودجه کمیته ملی المپیک که به صورت قطره چکانی می دهد، باید برنامه ها را تعطیل یا تعدیل کنیم.

او ادامه داد: با وجود اینکه وزنه برداری چشم و چراغ ورزش یران است ، اما به نظر می رسد کمیته ملی المپیک تعهداتی که داشته را انجام نمی دهد. از این رو از لحاظ مالی فوق العاده در مضیقه هستیم .در حق وزنه‌برداری دارد کم لطفی می شود و انتظار داریم مسئولان کمیته ملی المپیک نگاه شان را تغییر دهند.

ما برنامه می دهیم اما بودجه را جای دیگر هزینه می کنند

مرادی خواستار شفاف سازی در پرداختی ها به فدرسیوهای مختلف شد و تاکید کرد: مسئولان کمیته ملی المپیک مشخص کنند وزنه برداری در بحث بودجه بندی در کجا قرار دارد؟ چرا در مورد بحث بودجه شفاف با فدراسیون ها برخورد نمی کنند؟ اگر شرایط به همین شکل باشد مجبور می‌شوم به صورت مکتوب نامه ای را به وزارت ورزش بنویسم وشاید اصل به دلیل کمبود اعتبارات نتوانیم تیم را به بازی های کشورهای اسلامی اعزام کنیم.

او افزود: این که وزنه برداری مدال باارزش بگیرد اما بودجه به فدراسیون های دیگر بدهند منطقی، اخلاقی، کارشناسی نیست. ما برنامه می دهیم اما زمانی که بودجه را می گیرند جای دیگر هزینه می کنند. به نام ما به کام دیگران . انتظار دارم هیات اجرایی به این مسائل رسیدگی کند. اگر بودجه نباشد نمی توان اردو های تیم ملی را با استاندارد های لازم برگزار کرد در این صورت احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. اگر خدایی ناکرده وزن برداری آسیب ببیند درمان او هزینه بر است. ما می خواهیم کمیته ملی المپیک ارزیابی های خود از فدراسیون ها  و بودجه های پرداختی را به صورت شفاف اعلام کند.

با امیدواری برای گرفتن کرسی بین المللی گام بر می‌داریم

رییس فدراسیون وزنه برداری در باره ی برنامه فدراسیون برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی نیز گفت: از آنجا که وزیر ورز ش هم از کسب کرسی های بین المللی حمایت می کند بنابراین با امیدواری در این مسیر گام بر می داریم. با همکاری وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به سمت و سوی این می رویم که بتوانیم کرسی بگیریم که ایران هم بتواند در تصمیمات اثر گذار ، نقشی داشته باشد.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .