تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو گفت: یکی از شگفتی های هفته دوم شکست سجاد مردانی در مسابقات لیگ برتر بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کرمی: شکست مردانی شگفتی هفته دوم لیگ بود

رئیس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو گفت: یکی از شگفتی‌های هفته دوم شکست سجاد مردانی در مسابقات لیگ برتر بود.

بخش ورزشی تبیان
کرمی

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته اول و دوم (دور برگشت) از پانزدهمین دوره لیگ برتر جوانان و بزرگسالان «جام خلیج فارس»، یادواره شهدای تکواندوی مدافع حرم، امروز (پنجشنبه) با حضور 118 تکواندوکار و در قالب 8 تیم در حالی برگزار و به پایان رسید که تیم دانشگاه آزاد اسلامی که عنوان قهرمانی نیم فصل را به نام خود ثبت کرده بود، با توقف در مقابل شهرداری ورامین و یاسین پیشرو البرز به 2 امتیاز رضایت داد و با کسب 23 امتیاز صدرنشینی خود را حفظ نمود، تیم شهرداری ورامین با کسب 22 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده‌بندی باقی ماند و تیم لوازم خانگی کن و یاسین پیشرو البرز با 15 امتیاز و تفاضل به ترتیب سوم و چهارم شدند.

محمد کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد برگزاری دیدار شهرداری ورامین و دانشگاه آزاد گفت: این دیدار از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بود. به همین دلیل رقابت تنگاتنگی بین بازیکنان وجود داشت. ترکیب تیم ملی در واقع بین این دو تیم تقسیم شده است و شاهد بودیم که مهدی خدابخشی و سجاد مردانی برای شهرداری ورامین بازی می‌کردند و ابوالفضل یعقوبی نیز برای شهرداری مبارزه می‌کرد. این رقابت‌ها باعث شده بود حساسیت زیادی در این بازی حاکم باشد. در نهایت این رقابت 4 بر 4 با تساوی تمام شد.

وی در ادامه افزود: یکی از شگفتی‌های این رقابت‌ها شکست سجاد مردانی دارنده نشان طلای جایزه بزرگ باکو مقابل سعید رجبی قهرمان آسیا بود. مردانی در راند طلایی 6 بر 5 سجاد را شکست داد. در ادامه این رقابت‌ها ابوالفضل یعقوبی با نتیجه 14 بر 13 مقابل علی یاری دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی شکست خورد. چنین رقابت‌هایی باعث بالا رفتن جذابیت مسابقات شده بود. در واقع رقابت دانشگاه آزاد و شهرداری ورامین برای مشخص شدن قهرمان لیگ بود که در پایان با تساوی این دیدار کار به هفته های پایانی کشید.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون تکواندو در مورد اختلاف امتیاز بسیار کمی که بین این دو تیم وجود دارد، گفت: با دیدارهایی که در این هفته پیگیری شد یک اختلاف امتیاز بین دو تیم وجود دارد و این باعث می شود هر دو تیم برای رسیدن به سکوی قهرمانی تا هفته پایانی بجنگند. این اتفاق باعث می‌شود لیگ امسال تا پایان فصل داغ تر بشود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی صحبت‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لیگ با مشکلات مختلفی روبه‌رو است آیا چنین صحبت‌هایی صحت دارد یا خیر، گفت: ما این رقابت‌ها را در چهار شیاپ‌ چانگ برگزار کردیم به دلیل اینکه هشت بازی قرار بود برگزار شود ناچار شدیم مسابقات را در سه شیاپ چانگ برگزار کنیم. یکی از کلاه‌های ما مشکل داشت و ما ناچار بودیم منتظر باشیم در دو شیاپ چانگ بازی‌ها برگزار شود و برای اینکه بازی در شیاپ چانگ سوم برگزار شود از کلاه بازیکنان به صورت قرضی استفاده کنیم. در واقع در سه تا چهار وزن این مشکل را داشتیم. در حال حاضر نیز پیگیری کرده‌ایم که شرکت سازنده تجهیزات ان‌شاءالله مشکلات ما را حل کند و با تعمیر این کلاه‌ها در جام باشگاه‌های آسیا و جام فجر و ادامه مسابقات لیگ مشکلاتی نداشته باشیم.

کرمی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: تمام پتانسیل داوری ما روز پنج‌شنبه در سالن حضور داشتند. افرادی را برای قضاوت انتخاب کرده بودیم که بهترین‌های ایران بودند و در گذشته کمترین اشتباهات را داشتند. این رقابت‌ها به دلیل حساسیت بالایی که داشت ما سعی کرده بودیم بهترین‌های داوری روز پنج‌شنبه قضاوت کنند تا اشتباهات کمی وجود داشته باشد.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .