تبیان، دستیار زندگی
دامن یک پوشش خاص و زیبا و مخصوص بانوان است که هماهنگ کردن آن با بلوز و اندامتان می تواند شما را مثل یک بانو، زیبا کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه نوع دامنی متناسب با شماست؟

دامن یک پوشش خاص و زیبا و مخصوص بانوان است که هماهنگ کردن آن با بلوز و اندامتان می تواند شما را مثل یک بانو، زیبا کند.

فرآوری: زینب عشقی_ بخش زیبایی تبیان

چه نوع دامنی متناسب با شماست؟

خیلی ها تصور می کنند، به علت ایرادی که در بدنشان است، مثلا ران های بزرگی دارند و یا ساق پایشان کلفت است، نباید دامن بپوشند، در صورتی که با دانستن مدل های مختلف دامن، متناسب با اندامشان می توانند از پوشیدن دامن لذت ببرند.

دامن مناسب افراد قد بلند:

اکر شما فردی با قد نسبتاً بلند و پاهایی کشیده و بیش از اندازه لاغر هستید ، دامن خمره ای کوتاه ( مینی ژوپ ) به شما توصیه نمی شه ، چون باعث بلندتر و باریک تر دیده شدن اندام شما می شود ، برای یک چنین اندامی، ما دامن با اندازه ای تا روی زانو را پیشنهاد می کنیم که این باعث می شود، اندام شما همانطور  که هست نمایان شود. دامن میدی هم انتخاب خوبی است، دامن میدی با فرم خمره ای، فوق العاده شیک و مجلسی است و باعث پرتر نشان دادن پاها و باسن شما می شود.

این دسته از افراد دامن های کلوش و فون رو هم به راحتی می توانند استفاده کنند البته به شرطی که بالا تنه آنها نیز متناسب باشد .افراد با همین اندام اما با باسن برجسته و بزرگتر که کناره های ران آنها هم برجستگی داره، لطفا دامن خمره ای انتخاب نکنند. بهترین گزینه برای این افراد دامن فون می باشد .

دامن مناسب افراد قد کوتاه و نسبتاً کوتاه :

مدل دامن فون، برش مثلثی دارد و از کمر به پایین گشاد می شود اما چین یا ساسون ندارد. این مدل برای افراد با پایین تنه لاغر مناسب است.

برای این افراد دامن های مینی ژوپ خمره ای بسیار گزینه ی خوبی است و همینطور دامن های ماکسی با فرم مخروطی یا فون .البته پوشیدن دامن های کوتاه فون نیز بلامانع می باشد و اگر افراد کوتاه قد، ریز نقش و لاغر هم باشند می توانند از مدل های عروسکی چین دار ولی از روی کمر با قد کوتاه  استفاده کنند که مدل بسیار قشنگ و فانتزی است .

مدل دیگری که برای افراد قد کوتاه پیشنهاد می دهیم دامن جلو کوتاه و پشت بلند هست که این روزها هم بازار این مدل بسیار داغ شده است.

افرادی با پاهای پر و چاق و ساق پاهای کلفت :

این افراد باید از پوشیدن دامن های کوتاه بالای زانو پرهیز کنند و حتی الامکان در صورت پوشیدن دامن کوتاه از جوراب شلواری ضخیم استفاده کنند تا پاهایشان باریکتر به نظر برسد و تا جای ممکن از دامن هایی با پارچه های حریر استفاده کنند که ریزش زیاد داشته باشد .

دامن های راسته

اگر دامن راسته ای که می خواهید بپوشید ، بلند و تنگ می باشد، باعث می شود که جلوه ی کاملا زیبا و خانمانه ای را به شما بدهد، این فرم دامن بیشتر برای خانم های مناسب است که باسن ندارند و یا باسن خیلی کوچکی دارند، این دامن را باید با کفش های روباز و پاشنه دار بپوشید، اگر قدتان بلند است این دامن را با کفشی که کمی لژ دارد بپوشید ، اما اکر قد کوتاه و نه چندان بلندی دارید، بهتر است با کفش های پاشنه دار بپوشید و اگر باسن کوچکی دارید اما کمی شکم دارید بهتر است از بک کمر بند مدل دار استفاده کنید که بر روی شکم تان بسته شود تا شکم شما را مخفی نگه دارد و دیده نشود .

دامن های کلوش

این دامن و این مدل حُسنی که دارد ، این است که اندازه ی دقیق اعضای بدن شما مشخص نمی شود ، اگر شما کمی چاق و یا بر عکس کمی لاغر باشید با پوشیدن این مدل دامن، اصلا چاقی و یا لاغری شما مشخص نمی شود .

دامن های بلند

افرادی که چاق هستند به هیچ وجه نباید دامن های بلند را بپوشند . اما سایر افراد و خانم ها یی که می خواهند دامن بلند بپوشند ، بهتر است این دامن را با لباس و بلوز های کوتاه بپوشند، پوشیدن دامن بلند با بلوز بلند، نه تنها جلوه ای زیبایی به شما نخواهد داد، بلکه شما را بی قواره نشان خواهد داد .

دامن فون

این مدل دامن برش مثلثی دارد و از کمر به پایین گشاد می شود اما چین یا ساسون ندارد. این مدل برای افراد با پایین تنه لاغر مناسب است.

در پایان باید گفت اگر عادت به پوشیدن دامن ندارید، بهتر است همراه دامن یه جوراب شلواری به پا کنید، این کار هم باعث می شود احساس بهتری نسبت به دامن داشته باشید، چون شلواری که به آن عادت دارید، کماکان تنتان است و هم محفوظ ترید و هم پاهایتان بهتر و کشیده تر نشان داده می شود و مزیت چهارم این که اگر روی پوست پایتان جوش و یا لک دارید، با پوشیدن جوراب شلواری هر چند نازک، عیوب پوست پایتان پوشیده می شود.


منابع: سیمرغ، ربان،چی بپوشم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.