تبیان، دستیار زندگی
مراغه - ایرنا - دادستان چاراویماق گفت: با پیگیری و هماهنگی های انجام شده با بخش آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی، سامانه ابلاغ و الکترونیکی اوراق قضایی در حوزه قضایی این شهرستان اجرایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در چاراویماق

دادستان چاراویماق گفت: با پیگیری و هماهنگی های انجام شده با بخش آمار و فناوری اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی، سامانه ابلاغ و الکترونیکی اوراق قضایی در حوزه قضایی این شهرستان اجرایی شد.

بخش حقوق تبیان

راه اندازی سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در چاراویماق

به نقل از روابط عمومی دادگستری، حسین جعفری افزود: بخش مهمی از مشکلات موجود در فرآیند دادرسی از طریق استفاده از کارکردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات رفع می شود.
وی افزود: با افتتاح و راه اندازی این سامانه درچاراویماق، طولانی شدن فرآیند رسیدگی به دعاوی کیفری و حقوقی که موجب نارضایتی مراجعان می شد کاهش چشمگیری پیدا خواهد کرد و سرعت و دقت در دادرسی که یکی از مشخصه های اصلی در تأمین اهداف نظام قضایی است محقق می شود.
جعفری ادامه داد: راه اندازی این سیستم الکترونیکی علاوه بر صرفه جویی در زمان و نیروی انسانی و کاهش تراکم کاری در بخش قضایی و اداری، ابلاغ های واحد دور افتاده و کوهستانی را نیز آسانتر می کند.
وی تصریح کرد: شهروندان جهت بهره مندی از مزایای این سامانه باید در سامانه «ثنا» (ثبت نام الکترونیکی) به آدرس http://sana.adliran.ir ثبت نام کنند.
وی افزود: ثبت نام در این سامانه یک فرآیند دومرحله ای است، در مرحله اول، متقاضیان اعم از وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، شرکت های خصوصی، نمایندگان حقوقی ادارات، سازمان ها، ارگان ها و شرکت های دولتی و به طور کلی اشخاص حقیقی و یا حقوقی می توانند از طریق سایت وارد سامانه ثنا شده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده نظیر مشخصات فردی، کد ملی، آدرس دقیق محل اقامت و یا سکونت، کد پستی و تلفن همراه ثبت نام را انجام داده تا کد رهگیری از طریق تلفن همراه برای آنان ارسال شود و در مرحله دوم با اخذ پرینت از سامانه ثنا (پس از تکمیل ثبت نام اولیه) به همراه کارت ملی و شماره موبایلی که هنگام ثبت نام وارد کرده اند جهت احراز هویت و اخذ امضاء به دفتر خدمات الکترونیکی قضایی مراجعه کنند.
جعفری با اشاره به اینکه در حال حاضر ثبت نام اولیه و احراز هویت و اخذ شناسه کاربری و رمز عبور در دادگستری چاراویماق انجام می شود، گفت: شهروندان به ویژه اصحاب دعوی می توانند با مراجعه به واحد مربوط به ثبت نام در دادگستری، نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.
شهرستان چاراویماق با 39 هزار نفر جمعیت در 150 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.


منبع: ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .