تبیان، دستیار زندگی
آموزش از طریق تلفن همراه به روزترین راه تجربه آموزش است که مزایای زیادی برای نیروی کار دارد. در این نوشتار قصد داریم بهترین این مزایا را مورد بررسی قرار دهیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش مبتنی بر تلفن همراه نیروی کار را قدرتمند می سازد

تلفن های هوشمند تنها برای ارتباطات و سرگرمی ساخته نشده اند بلکه در دنیای امروز پلت فرمی عالی برای آموزش هستند. آموزش از طریق تلفن همراه به روزترین راه تجربه آموزش است که مزایای زیادی برای نیروی کار دارد. در این نوشتار قصد داریم بهترین این مزایا را مورد بررسی قرار دهیم.

5 راهکار  بهبود استراتژی توسعه تخصص از طریق رسانه اجتماعی

چه در حال پیدا کردن شغل جدید باشید و چه در یک سِمت خاص شغلی، آموزش تلفن همراه هوشمندانه ترین راه آموزش دیجیتال به معنی آزادی هرچه بیشتر در آموزش است و تحقیقات نشان داده که شما در این حالت بهتر مطالب را به یاد می آورید.

با رشد روزافزون بازار تلفن همراه و نیاز فزاینده آموزش دیجیتال، آموزش تلفن همراه نیز رشد نمایی داشته است. صنایع و دانشگاه ها در حال استفاده روزمره از این نوع آموزش هستند، اما گروه هایی که به دنبال آموزش نیروی کار هستند استفاده از آن را مفیدتر می دانند.

آموزش مبتنی بر تلفن همراه برای جویندگان کار:

بر خلاف روش های سنتی آموزش، این مدل آموزشی می تواند همیشه و همه جا در دسترس باشد، برای یک جوینده کار، این به معنی به روز بودن است و بدین ترتیب می تواند خود را برای کارفرمایان بالقوه آماده کند. مثلا اگر در یک آگهی استخدام که می خواهید برای آن اقدام کنید تنها معضل شما نداشتن اطلاعات درباره یک نرم افزار است، می توانید به سادگی آن را با آموزش مبتنی بر تلفن همراه فراگرفته و خود را آماده استخدام نمایید.

چگونه آموزش مبتنی بر تلفن همراه می تواند به پیشرفت شغلی شما کمک کند؟

این مدل جدید آموزشی، یک پلت فرم بی نظیر برای کسانی است که می خواهند آموزش ضمن خدمت داشته باشند. چه دوره آموزشی شخصی باشد و یا از طرف کارفرما پیشنهاد شود. با آموزشی مبتنی بر تلفن همراه، می توانید هرجا که هستید آموزش ببینید و از زمان خود استفاده بهینه کنید. اینکار نه تنها باعث می شود شما بهتر مطالب را به خاطر بسپارید، بلکه باعث تسهیل فرآیند آموزش نیز می گردد.

1

وقتی کارفرما، علاقه و انگیزه شما نسبت به پیشرفت شخصی به این وسیله را مشاهده کند، نظر وی جلب خواهد شد و در واقع چون این مدل آموزشی هزینه کمتری نسبت به سایر مدل های آموزشی دارد، یک رابطه برد/برد برای هردو طرف  (کارفرما و کارمند) خواهد بود.

مدل های سنتی آموزش، ممکن است نیازهای همه افراد را تامین نکند؛ یک برنامه مناسب تلفن همراه، مدل های مختلف را پوشش می دهد و هرکس متناسب با نیاز خود می تواند از آن استفاده کند.

اهمیت آموزش تلفن همراه برای کارمندان

مهم ترین مزیت این مدل آموزشی، این است که به فعالیت ذهنی کمتری نیاز دارد. وقتی می خواهید درباره نحوه آموزش کارمندان خود تصمیم بگیرید به دلایلی که در زیر به آنها اشاره می کنیم آموزش مبتنی بر تلفن همراه بهترین گزینه شما خواهد بود.

1. شامل همه مدل های آموزشی می شود.

مدل های سنتی آموزش، ممکن است نیازهای همه افراد را تامین نکنند و باعث نارضایتی و سرخوردگی برخی از کارمندان شود. یک برنامه مناسب تلفن همراه، مدل های مختلف متن، صوت، ویدئو و ... را پوشش می دهد و هرکس متناسب با نیاز خود می تواند از آن استفاده کند.

2. از وقت فراغت کارمندان به خوبی استفاده می شود.

کارمندان می توانند به راحتی در اوقات مناسب خود از برنامه های آموزشی استفاده کنند و بیشترین بهره را از دوره های آموزشی خود ببرند. تحقیقات نشان داده که 50 درصد از کارمندان در اوقات استراحت خود از این دسته از برنامه ها استفاده کرده اند.

3. مطمئن شوید کارمندان شما از به روزترین فناوری ها بهره می برند.

با بهره گیری از آموزش مبتنی بر تلفن همراه به کارمندان خود در ساختن مهارت های فناورانه کمک کنید و مطمئن باشید که آنها  می توانند با  فناوری های جدید هم کار کنند.

4. انعطاف باعث انگیزه می شود.

به جای داشتن بک برنامه آموزشی در یک زمان خاص، آموزش مبتنی بر تلفن همراه به کارمندان شما اجازه میدهد که در زمان مناسب آموزش ببینند. وقتی به طور فعالانه در آموزش مشارکت کنند، آنها به دریافت اطلاعات علاقه بیشتری پیدا کرده و با انگیزه باقی می مانند.

چگونه آموزش مبتنی بر تلفن همراه را شروع کنیم؟

پیش بینی شده که تا سال 2018، 70 درصد از افراد حرفه ای امورات خود را از طریق تلفن همراه خواهند گذراند، بهتر است از همین حالا روی این فناوری سرمایه گذاری کنیم. اولین قدم شناسایی مهارت هاست، سپس باید مواردی را که قصد دارید بهبود دهید شناسایی کرده و دوره هایی را که مناسب با نیازهای شماست مشخص کنید.

برای آنهایی که مشغول به کارند، صحبت با مسئول فنی درباره آموزش مبتنی بر تلفن همراه نه تنها بد نیست، بلکه به شرکت شما کمک می کند تا مهارت های به روز دنیا را فرا گیرند.

با مزایای بسیار این مدل آموزشی برای برای شرکت ها و کارمندان، آموزش مبتنی بر تلفن همراه هوشمندانه ترین راه برای بهره مندی از روند رو به رشد استفاده از تلفن های هوشمند و اشتیاق به آموزش دیجیتال است. به وسیله این مدل پیشرفت کاری خود را تضمین می کنید و به خود و شرکت یک فرصت عالی برای رشد خواهید داد.

منابع:

mobile-learning-at-work

How to Get Started with Mobile Learning

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان
تهیه: سید خاموشی