تبیان، دستیار زندگی
«بریتانیا» قصد دارد از سالگردهای ادبی و شخصیت های داستانی کشور خود بهره بگیرد تا از افول رونق گردشگری در این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا جلوگیری کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرلوک هلمز و هری پاتر به کمک گردشگری انگلستان می‌آیند

«بریتانیا» قصد دارد از سالگردهای ادبی و شخصیت‌های داستانی کشور خود بهره بگیرد تا از افول رونق گردشگری در این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

بخش ادبیات تبیان

شرلوک هلمز و هری پاتر به کمک گردشگری انگلستان می‌آیند

«بریتانیا» با خروج از اتحادیه اروپا در تلاش است تا به دیگران یادآوری کند بدون حضور در این اتحادیه نیز خود را حفظ کرده است. این کشور قصد دارد توریست‌های زیادی را به این کشور جذب کند و به همین دلیل تلاش می‌کند جذابیت‌های این کشور را به دیگران نشان دهد.

مسئولین تصمیم گرفتند موضوع خاصی را برای رسیدن به هدف خود در نظر بگیرند. به عنوان نمونه «اسکاتلند» تصمیم گرفت در سال جاری از افسانه‌های حماسی خود یاد کند و به همین منظور از تاریخ، میراث، و آثار باستانی خود یاد خواهند کرد.

«انگلیس» قصد دارد حضور قهرمانان ادبی خود را در قرن بیستم جشن بگیرد. برای انجام این کار دولت تصمیم گرفته است با نزدیک شدن بیستمین سالگرد اولین کتاب از مجموعه «هری پاتر»، دویستمین سالگرد مرگ «جین آستن»، و صد وبیست و پنجمین سالگرد انتشار اولین مجموعه «شرلوک هلمز» کار خود را آغاز کند.

منطقه «همپشایر» که «آستن» زندگی خود را در آن سپری کرد چندین برنامه در طول سال ترتیب داده است و شهر «بث» که «آستن» علاقه ویژه‌ای به سفر به آن داشت در پایان هفته جاری فستیوالی ادبی به راه انداخته است تا یاد او را گرامی بدارد. نمایشگاه جدیدی نیز به مناسبت بزرگداشت نویسنده «هری پاتر» در کتابخانه ملی «بریتانیا» برگزار خواهد شد تا از «جی. کی. رولینگ» تقدیر به عمل آید. این مراسم از آن جهت منحصر به فرد است که برای اولین بار از نویسنده‌ای که هنوز در قید حیات است تجلیل می‌شود. این نمایشگاه از اشیای جدیدی از خانم «رولینگ» رونمایی می‌کند و نماینده‌ای از انتشارات «بلومزبری» که ناشر این کتاب است نیز در این مراسم حضور خواهد شد.

برای بزرگداشت صد و بیست و پنجمین سالگرد انتشار «ماجراهای «شرلوک هلمز» طرفداران این کتاب قرار است از مکان‌هایی که اتفاقات داستان «شرلوک هلمز» در آن رخ داده است و همچنین محل فیلم‌برداری سریال «شرلوک هلمز» با بازی «بندیکت گامبربچ» دیدن کنند.

استفاده از سالگردهای ادبی برای جذب توریست روشی ثابت‌شده برای آژانس‌های گردشگری است. سال گذشته سالگردهای مربوط به «ویلیام شکسپیر»، «بیاتریکس پاتر»، و «شارلوت برونته» گردشگران را جذب کمپین‌های بازاریابی آنلاین نمود. «از بریتانیا دیدن کنید» نام آژانس گردشگری ملی کشور «بریتانیا» است که ادعا می‌کند به ازای هر یک پوندی که دولت برای بازاریابی در خارج از کشور صرف می‌کند یک توریست خارجی حدود 23 پوند در بریتانیا خرج می‌کند.

از دیگر مراسم مهم سال جاری می‌توان به معرفی Hull به عنوان شهر فرهنگی بریتانیا اشاره کرد. «مارتین گرین»، مدیر این پروژه اعلام کرد انجام این کار فرصت خوبی برای معرفی این شهر به جهان فراهم می‌کند. وی در این باره گفت: «هدف ما این است که این شهر، مردمش، و خلاقیت و انرژی آنان را به همه مردم دنیا معرفی کنیم.»

مؤسسه «از بریتانیا دیدن کنید» پیش‌بینی کرد سال 2017 رکورد جدیدی در زمینه گردشگری در کشور ثبت شود. متخصصین این مؤسسه معتقدند جذب سرمایه از طرف گردشگران خارجی به حدود 22 میلیارد پوند خواهد رسید.


منبع: ایبنا