تبیان، دستیار زندگی
جمعه پیش رو چند نمایشگاه در زمینه نقاشی در پایتخت گشایش خواهد یافت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه هایی از هنرهای تجسمی

جمعه پیش رو چند نمایشگاه در زمینه نقاشی در پایتخت گشایش خواهد یافت.

فراوری- بخش هنری تبیان
نمایشگاه هنری

برخی از هنرمندان جوان و خوش سابقه به زودی آخرین آثار هنری خود را در زمینه نقاشی در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

آثار سیامک عزمی در گالری والی

نمایشگاه هنری

سیامک عزمی که قرار است نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان "عروسک" 17 دی‌ماه در گالری والی برپا شود به هنرآنلاین گفت: عروسک‌ها در این نقاشی‌ها یک نمادی از استحاله بشر معاصر هستند زیرا عقیده دارم در دوران معاصر بشر تبدیل به عروسک‌های قابل خرید و فروش شده است.

وی ادامه داد: امروز انسان از ساحت ذاتی خود دور شده و به کالایی تبدیل شده است که قابلیت ارزش‌گذاری دارد و ما انسان امروز را می‌توانیم بر اساس این ارزش‌گذاری ببینیم. ارزش‌گذاری امروز وابسته به تجملات، ثروت و برندهاست و این نگاه و انسان‌های وابسته به این نگاه در یک کثرت‌گرایی دائم در حال تکثیر هستند. انسانی که این خصلت را داراست تنها به درد بازی می‌خورد و امروز او زندگی را هم بر اساس نگرش خود به بازی تبدیل کرده است و روابط اجتماعی هم درگیر یک بازی پر رنگ و لعاب است.

وی افزود: در این نمایشگاه یک سری پرسوناژهای انسانی هم وجود دارند که با عروسک آمیخته شده‌اند. پرتره‌هایی که اغلب گریم دلقک‌ها را دارند، چرا که اجازه ندارند خودشان باشند.  آثار نمایشگاه "عروسک" که تعدادشان به یازده عدد می‌رسد همگی با تکنیک رنگ روغن روی بوم به تصویر در آمده‌اند.

نمایشگاه نقاشی‌های سیامک عزمی با عنوان "عروسک" از 17 تا 28 دی ماه در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 به نمایش در می‌آید.

نقاشی‌های سیاوش مظلومی پور در گالری شکوه

نمایشگاه هنری

نمایشگاه نقاشی‌های سیاوش مظلومی پور عصر جمعه هفدهم دی ماه 95 در گالری شکوه افتتاح می‌شود. مظلومی پور در این نمایشگاه 23 اثر آبرنگ بر روی کاغذ و آکریلیک بر روی بوم که در ابعادی متفاوت کار شده‌اند را در  معرض تماشای عموم قرار می‌دهد. وی در کنار بیشتر آثارش که نگاهی به مناظر ایران ،  مردم کوچه بازار و  آداب رسوم اقوام مختلف در ایران دارد، سه اثر مفهومی با تفکری متفاوت که به صورت تخیلی کار شده‌اند ارائه خواهد داد.

رنگ‌ها همیشه در آثار مظلومی پور جایگاه ویژه ای دارند، در بعضی از کارهایش رنگ‌ها در حال حرکت هستند و جابه جایی و کنار هم قرار داشتن آن‌ها طیف وسیع رنگی زیبایی را بوجود می‌آورد که  این نیز از نگاه هنرمند به زندگی و اطرافش نشأت می‌گیرد.

سیاوش مظلومی پور تا کنون در بیش از  پنجاه نمایشگاه انفرادی شرکت داشته و  آثارش علاوه بر ایران، پیش تر در فرانسه، آلمان،‌ آمریکا، کانادا، مالزی ... به نمایش درآمده است.

نمایشگاه نقاشی‌های سیاوش مظلومی پور تا چهار شنبه  22 دی ماه  در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این آثار درخیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو،کوچه سلیمی شمالی کوچه امیرنوری،شماره 19  گالری شکوه دیدن نمایند.

نمایشگاه آثار علیرضا مجابی در خانه هنرمندان

نمایشگاه هنری

علیرضا مجابی(م.آذرفر) پس از پنج سال، آثارش را در خانه هنرمندان ایران به‌نمایش می‌گذارد.  «این نیز بگذرد» عنوان جدیدترین نمایشگاه آثار نقاشی و کالیگرافی این نقاش، شاعر، کالیگرافیست و پژوهشگر معاصر است که از ۱۷ تا ۲۶ دی سال جاری در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

رنگ‌ها همیشه در آثار مظلومی پور جایگاه ویژه ای دارند، در بعضی از کارهایش رنگ‌ها در حال حرکت هستند و جابه جایی و کنار هم قرار داشتن آن‌ها طیف وسیع رنگی زیبایی را بوجود می‌آورد که این نیز از نگاه هنرمند به زندگی و اطرافش نشأت می‌گیرد.

این نمایشگاه شامل دو بخش است؛ بخش اول به آثار نقاشی او اختصاص دارد که با تکنیک اکریلیک و در ابعاد معمولا بزرگ اجرا شده است. در بخش دوم، تابلوی مربوط به دو پرفورمنس مجابی که با عنوان «رنگاهنگ» (یک) و (دو) در موزه هنرهای معاصر و تالار وحدت در دوئت بداهه با خلق بداهه موسیقی خلق شده بودند، برای اولین‌بار به‌نمایش عمومی گذاشته خواهند شد.

بخش دیگر این نمایشگاه نیز به آثار کالیگرافی او که با تکنیک اکریلیک، رنگ روغن، ترکیب مواد و در ابعاد گوناگون خلق شده‌اند، اختصاص دارد. این آثار به نوعی در راستای معرفی و رونمایی از خط مجابی است. متن این آثار کالیگرافی برگرفته از اشعار شاعران مطرح ایران است.

نمایشگاه آثار علیرضا مجابی جمعه ۱۷ دی ساعت ۱۷ در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۲۶ دی میزبان علاقه‌مندان است.

"تا این سو" ستاره حسینی در گالری ویستا

نمایشگاه هنری

ستاره حسینی که قرار است از جمعه 17 دی ماه آثار خود را در قالب نمایشگاهی تحت عنوان "تا این سو" در گالری ویستا به نمایش بگذارد در خصوص برپایی نمایشگاه خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: کارهای پیشین من به لحاظ موضوعی و عناصر به کارگرفته شده، شکل تعلیق‌گونه داشت اما در این مجموعه جدید یک سری عناصر تازه نظیر چاپ سنگی و عناصر تصویری کشورهای دیگر را وارد کارهای خود کردم.

او با  تاکید براهمیت جنبه‌های فرهنگی سرزمین‌های مختلف در مجموعه آثار این  نمایشگاه، ادامه داد: قصد من از برپایی این نمایشگاه این است که از چیدن این عناصر کنار هم به فضای تازه‌تری برسم تا داد و ستد موجود میان عناصر تصویری و فرهنگ‌ها با هم و نیز تاثیر آنها بر یکدیگر را به نمایش بگذارم.

این هنرمند با اشاره به تکنیک کار خود، افزود: همانطور که اشاره کردم در این مجموعه از آثار خود از یک سری از چاپ‌های سنگی استفاده کردم چون اساسا در کارهای خود به نقش تاکید زیادی دارم، این نمایشگاه هم در واقع چند رسانه‌ای است؛ بخش عمده‌ای از آثار این نمایشگاه نقاشی هستند اما در کنار آن یک ویدئو آرت هم وجود دارد که در این ویدئو نیز همان اتفاقی که در مجموعه نقاشی‌ها می افتد را شاهد خواهیم بود.

حسینی خاطرنشان کرد: به طور کلی در این نمایشگاه مجموعه‌ای از عکس، حجم، نقاشی و چیدمان در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه "تا این سو" جمعه 17 دی ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری(تخت طاووس)خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 افتتاح می شود و تا 27 دی ماه هر روز  از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقمندان خواهد بود.


منابع: هنرآنلاین/ایلنا