تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی دادگستری کل استان قزوین حفظ و تامین حقوق شهروندی را وظیفه تمام مسئولان دانست و گفت: دستگاه قضائی همواره نهایت دقت و تلاش را در جهت تامین این حقوق برعهده دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستگاه قضا برای حفظ حقوق شهروندی نهایت دقت را دارد

معاون فرهنگی دادگستری کل استان قزوین حفظ و تامین حقوق شهروندی را وظیفه تمام مسئولان دانست و گفت: دستگاه قضائی همواره نهایت دقت و تلاش را در جهت تامین این حقوق برعهده دارد.

بخش حقوق تبیان

حجت الاسلام  یعقوبعبدالهی

به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام یعقوب عبدالهی در مراسم ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در راستای توجه به حقوق شهروندی، دادگستری استان هیات نظارت بر حقوق شهروندی را به ریاست رئیس کل دادگستری استان و 7 عضو را تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه حفظ حقوق تمام انسان ها از آغاز خلقت تبیین شده و این یک موضوع جدید نیست، اضافه کرد: تمام مسئولان برای رسیدن به این نوع حقوق باید عالم و عامل به این امور بوده و خود را موظف به رعایت حقوق افراد کنند.

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه حفظ حقوق شهروندی در فرمایش های حضرت علی (ع) نیز مورد تاکید قرار گرفته، افزود: مسئولان اگر نسبت به حقوق شهروندان اقدام کنند بسیاری از مشکلات حل می شود.

بیشترین انگشت اشاره درباره حقوق مردم که باید رعایت شود به سوی دادگستری است اما قانون اساسی اصول مختلفی را در خصوص حقوق شهروندی بیان کرده که امنیت قضائی و آزادی بیان از جمله این موارد است.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: بیشترین انگشت اشاره درباره حقوق مردم که باید رعایت شود به سوی دادگستری است اما قانون اساسی اصول مختلفی را در خصوص حقوق شهروندی بیان کرده که امنیت قضائی و آزادی بیان از جمله این موارد است.

حجت الاسلام عبدالهی یادآور شد: در صورت رعایت حقوق شهروندی از ناحیه تمام ارگان ها، اداره های کل و مسئولان کشوری، دیگر چندان جایی برای رسیدگی دادگستری باقی نمی ماند و گام موثری در جهت پیشگیری از اینگونه مسایل برداشته خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: در حوزه های فعالیت فرهنگی، عفاف و حجاب برنامه های مختلفی را در دادگستری داریم که با تاسیس معاونت فرهنگی در قوه قضائیه و دادگستری در این بخش کارهای ویژه ای انجام می شود.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .