تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از گنجاندن بخش یادمان انقلاب و دفاع مقدس در چهارمین دوسالانه دیوارنگاری و ترمیم دیوارنگاری های پایتخت خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیوارنگاری‌های پایتخت ترمیم می‌شوند

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از گنجاندن بخش یادمان انقلاب و دفاع مقدس در چهارمین دوسالانه دیوارنگاری و ترمیم دیوارنگاری‌های پایتخت خبر داد.

بخش هنری تبیان
سید مجتبی موسوی

سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره رویداد بهارستان که مهلت ارائه آثار به آن تا ۲۰ دی ماه تمدید شده است  گفت: این دومین سالی است که بخش هنرهای شهری این رویداد مستقل اجرا می شود و تا ۲۰ دی مهلت هست تا هنرمندان طرح های خود را ارائه بدهند و زمان اجرای طرح های برگزیده هم بهمن و اسفند است. در این رویداد هنرمندان در گرایش های مختلف هنری می توانند طرح هایی که مناسب فضاهای شهری است و قابلیت اجرا در سطح شهر را دارد پیشنهاد بدهند.

وی درباره برگزاری چهارمین دوسالانه دیوارنگاری که فراخوانش به تازگی منتشر شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه این رویداد دوسالانه است، متقاضی زیادی برای آن وجود دارد. ما امسال از افرادی که سابقه زیادی در این عرصه دارند دعوت کردیم سیاست گذاری ها را انجام دهند و متن فراخوان منتشر شده و هنرمندان تا ۲۱ فروردین ۹۶ فرصت دارند طرح های خود را در دو بخش ارائه دهند.

موسوی درباره دو بخش چهارمین دوسالانه دیوارنگاری اظهار کرد: یک بخش یادمانی در این دوره دوسالانه داریم که مربوط است به آثار انقلاب و دفاع مقدس و شخصیت های انقلابی که در حال حاضر دیوارنگاره هایی از آنها وجود دارد اما دچار افت کیفیت و آسیب جدی شده اند و ما درباره همان دیوارنگاری ها پیشنهاد داده ایم دوستان طرح هایشان را ارائه دهند و برای آن دیوار با موضوع همان شهید اثری پیشنهاد بدهند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره بخش عمومی این دوسالانه نیز اظهار کرد: ما همه نقاشی دیواری های سطح شهر را که بی کیفیت و فرسوده هستند، شناسایی و معرفی کردیم تا هنرمندها برای آنها طرح هایی ارائه بدهند تا سیمای شهر را دوباره نو کنیم.

وی در پایان گفت: داوری آثار که انجام بشود نمایشگاهی از طرح های برگزیده برپا می شود و در نهایت آثار برگزیدگان این دوسالانه در فاصله برگزاری دوسالانه چهارم و پنجم در سطح شهر اجرا می شود. پیش بینی ما این است که چهارمین دوسالانه دیوارنگاری ۱۰ اردیبهشت ماه ۹۶ برگزار شود.


منبع: مهر